Autor Wątek: Tequila Platformer  (Przeczytany 3913 razy)

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Październik 01, 2016, 22:19:24
Właśnie wysłałem mój projekt na WSoC 2016.
Z powodu braku czasu nie zdążyłem ze wszystkim, mam tylko nadzieję, że o czymś nie zapomniałem (na pewno o czymś zapomniałem lub czegoś nie poprawiłem ale to już trudno, wyjdzie w praniu).

Sprawa wygląda następująco:

Gra to typowy prosty platformer, jednak postarałem się, żeby nie było aż tak łatwo jak by się wydawało ;)

Sterowanie: strzałki: lewo - prawo: poruszanie, góra - skok, ESC- menu/wyjśce, ENTER - tradycyjnie potwierdza.

Grę dostarczam zarówno w wersji .exe jak i pliku .jar (jak kto woli).
Dostępna jest do pobrania na mojej stronie.

Po ukończeniu każdego poziomu należy podać swoje imię/ksywkę a wynik i czas ląduje w mojej bazie danych Najlepsze Wyniki, którą można sobie przejrzeć na stronie Najlepsze Wyniki.
PS. zastrzegam sobie prawo do skasowania wyniku osoby, której wpis może być w pewien sposób dla kogokolwiek obraźliwy, mam jednak nadzieję, że nie będę musiał tego robić ;)

Dzisiaj uzupełniłem poziomy (10 grywalnych + 1 finałowy) i zdążyłem usunąć kilka haków, które służyły mi do testowania niektórych rzeczy ;)
Generalnie wszystko powinno działać.

Czego nie udało mi się dokończyć?
- niestety musiałem zrezygnować z obsługi pada - brak czasu a nie chciałem żeby to działało "jakoś" tylko tak jak należy dlatego pad nie będzie (na ten moment) obsługiwany
- brak jakiejś animacji śmierci postaci
- najlepsze wyniki powinny być przedstawiane i sortowane (zarówno w grze jak i na stronie www) wg. poziomów, na dzień dzisiejszy wszystko jest wrzucane do jednego wora.
- nie zdążyłem przetłumaczyć wszystkiego na angielski a konkretnie nie jest przetłumaczone: tekst osiągnięć czy podmenusów : jak grać, o grze, osiągnięcia, menu kryształów oraz intro i outro.

Wszystko to (a pewnie wyjdzie jeszcze coś) nie dokończyłem z powodu zwyczajnego braku czasu ale myślę, że tak może znajdzie się ktoś komu ta moja (w zasadzie to pierwsza tak poważna) gra umili czas choć przez chwilę ;)

Pozdrawiam, życzę powodzenia innym "zawodnikom" i niech Moc będzie z Wami!
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2016, 22:48:44 wysłana przez szczypiorofix »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

# Luty 21, 2017, 23:32:15
Dawno nic tutaj nie dodawałem, gdyż zajmowałem się trochę innymi sprawami.
Teraz postanowiłem odświeżyć trochę projekt.

Co poprawiłem/zmieniłem?
- sposób komunikacji z bazą danych z Najlepszymi Wynikami na serwerze - od teraz to nie jest aplikacja działająca po stronie serwera, która co chwilę się wykrzaczała. Teraz jest to prosty skrypcik PHP. Powinien działać o niebo lepiej niż dotychczas.
- do tabeli z wynikami dodałem kolumnę z datą opublikowania wyników (tak powinno być od początku), sam wygląd tabeli w grze również jest uzupełniony (wymaga jeszcze drobnych poprawek)
- zmieniono trochę kolizje na mniej denerwujące i bardziej przyjazne graczowi ;)
- zachowanie Kaktusa zostało zmodyfikowane - od teraz nie strzela on igłami gdy tylko gracz znajdzie się w zasięgu jego wzroku. Strzela igłami dopiero po upływie krótkiej chwili co jest, wydaje mi się, lepszym rozwiązaniem (na pewno mniej upierdliwym).

W najbliższym czasie zamierzam trochę przysiąść do tego projektu i go poprawić (jest w nim sporo spraw do poprawienia, m.in. performance, mam obmyślony i przetestowany na Androidzie "model" który bardzo usprawnia rysowanie obiektów i sprawdzanie samych kolizji ale to wymaga trochę przeróbek.

Gra po ostatnich poprawkach dostępna jest na mojej stronie: wroblewskipiotr.pl/download

W ogóle marzy mi się, żeby całą grę przepisać na nowo z wykorzystaniem biblioteki Slick2D, w której również ostatnio grzebałem i wydaje mi się, że powinno się udać. Moim zdaniem warto, bo jednak co OGL to OGL.
Ktoś ma jakieś doświadczenia z tą biblioteką?
Chętnie wysłucham jakiś rad/komentarzy na ten temat.

EDIT:
Zauważyłem pewien błąd - gra uruchamiana przez tp.exe nie pobiera danych z serwera (nie wiedzieć czemu bo plik .exe tworzony jest z .jar-a za pomocą Launch4j). Plik tp.jar działa zupełnie poprawnie. Zalecam korzystanie z pliku .jar do momentu aż nie rozwiążę tego problemu.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2017, 23:49:47 wysłana przez szczypiorofix »