Autor Wątek: Another Castle - prosty tower defense  (Przeczytany 1621 razy)

Offline matay

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 18, 2016, 20:21:04
Witam,
chciałbym się z wami podzielić moim pierwszym, trochę poważniejszym projektem w Unity. Jest to prosty tower defense, w którym musimy przetrwać jak najwięcej fal przeciwników. Jeśli chodzi o grafikę i modele - nie jest to moja mocna strona, więc na razie opieram się głównie na asset store. Gra oczywiście nie jest jeszcze skończona, jednak już teraz liczę na opinie i sugestie co należałoby poprawić. :)

Poniżej screeny i link:




A zagrać możecie tutaj:
http://matay1.github.io/AnotherCastle.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 20:25:35 wysłana przez matay »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Lipiec 18, 2016, 21:40:48
Bardzo fajnie się zapowiada! Komentarze poniżej.



Nie wiem jak pracować kamerą. Kółko mi robi zoom/unzoom, ale tylko na środek ekranu? Nie da się w bok?


Zgadnij jaka była pierwsza rzecz jaką wcisnąłem :D Od razu zabrakło mi guzika "stop".

Bardzo mi się podoba styl graficzny! Głowo-rycerze jak figury szachowe :) Albo animacja walki gościa z siekierą...


Ten punkt jest zupełnie bezużyteczny, postawiłem tu kolce, postawiłem cutter, mobki przez to przeszły nie zwalniając.


Miewam problemy z wyborem pola. Tutaj nie mogę dostawić trzeciego knighta, mimo że przedtem mogłem. Pieniądze są!

W ogóle poprawiłbym interfejs. Nie jest dla mnie czytelne wiele rzeczy:
- dlaczego muszę "otwierać" build mode albo menu upgradów?
- gwiazdka to upgrade? dopiero się dowiaduję jak pierwszą zużyję.
- wszystkie jednostki najpierw klikam nazwę, a potem klikam gdzie postawić, ale łuczników kupuję od razu jednym kliknięciem. niespójność!

Olaboga, znowu kliknąłem strzałkę zamiast wejść w build mode. A tak mi dobrze szło :<



Przeżyję?



Nie :<



Aha, mam nieograniczone jednostki, ale ograniczone pułapki, tak? To dlatego, że pułakep się nie da atakować? No okej, ale jak jak jakąś pułapkę zbuduję w głupim miejscu to potem chcę przestawić. Możesz też je odróżnić jakoś w interfejsie po lewo.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 21:42:30 wysłana przez Kos »

Offline Mr. Hania

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2016, 22:04:33
Gra mi się zwiesiła - tzn. nie że się wysypała tylko doszło do pata i jednostki po prostu stoją gapiąc się na siebie:



Ach, a przyciski nieraz nie łapią mi kliknięcia, strasznie to irytujące.

Offline czapla ils

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2016, 22:13:33
kolega wyżej chyba wyczerpał temat fajnie się zapowiada jednak trochę mało czytelny interfejs i są z nim problemy.nie zawsze mogłem postawić jednostkę tam gdzie chciałem
bardzo mi brakuje możliwości postawienia jednostki w czasie ataku ale to moje osobiste preferencje
trochę tez lipa z łucznikami przez to ze znikają nie ma sensu ich kupowac i sa bezuzyteczne
co do interfejsu daj miniaturki zdjęć przy kupywaniu jednostek i jakiś szczegółowy opis po najechaniu
pozdrawiam i czekam na kolejne wersje
PS ten szusty wave to chyba specjalny limit (ukryte demo :D)bo juz 6 raz prubuje i ni jak nie moge pobić Kosa

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Lipiec 18, 2016, 22:14:25
A ja poproszę wersję do ściągnięcia, bo żadna przeglądarka (którą akurat posiadam) nie obsługuje mi tej gry (brak obsługi webgle czy co innego).

Dobra odpaliło - całkiem fajne. Czy założenie jest takie, że raz użytego miejsca nie można już wykorzystać?! Jak tak to zdarzyło mi się że na cuterze postawiłem rycerza (bezpośrednio na tym samym miejscu) (coś czuję, że przedmówcy już to wytknęli ale za bardzo się nie wczułem w ich role (nie lubię czytać zbyt dużo)). To klikanie i niewykrywanie UI (tak jakby etap walki jeszcze się nie skończył i nie można klikać - może po prostu schować przyciski na czas walki, ewentualnie wywołać z opóźnieniem przycisk gdy walka się skończy (pierwsza opcja chyba lepsza)).

Wiesz moim zdaniem wykorzystywanie darmowych assetów to nic złego. Nawet można to nazwać niezłym skilem - jeśli potrafi zrobić się coś z czegoś gotowego i dostępnego (a nie trzeba tworzyć nowych rzeczy).

Pozdrawiam i oby tak dalej
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 22:43:24 wysłana przez pawlaks1 »

Offline matay

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2016, 02:11:49
Dziękuję za wszystkie opinie i porady. Sugerując się nimi zmieniłem parę rzeczy i przesyłam Wam zaktualizowaną wersję :)
Tak w skrócie dodałem/poprawiłem:
- na początku kilka objaśnień co do interfejsu
- pogrupowane przyciski jednostek z ich miniaturami
- możliwość dodawania jednostek w trakcie gry
- pułapki można przesuwać (nie wiem, czy nie wprowadzić tego dla każdej jednostki i ograniczyć tylko do przerw między falami)
- stawianie tylko jednej jednostki na jednym polu
- przesuwanie kamery prawym przyciskiem myszy
No i to chyba wszystko, zachęcam do sprawdzenia i podzielenia się kolejnymi opiniami :)

http://matay1.github.io/AnotherCastle.html
Do pobrania: http://www61.zippyshare.com/v/qYFXUJKX/file.html

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2016, 02:38:32
dlaczego łucznicy znikają po każdej fali?

Offline matay

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2016, 14:51:05
dlaczego łucznicy znikają po każdej fali?

Łucznicy mieli znikać po każdej fali w zamian za to, że nie można ich zabić. Jednak faktycznie, są trochę bezużyteczni i nieopłacalni w tej formie. Chyba po prostu będą umieszczeni na wieżach od początku gry, jako takie jedyne darmowe jednostki.

Offline matay

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2016, 01:13:15
Mała aktualizacja , co się zmieniło:
-łucznicy znajdują się na wieżach od początku gry
-więcej miejsc do spawnowania jednostek
-przemieszczanie pułapek tylko między falami
-kilka dodatkowych modeli, drobne poprawki graficzne

http://matay1.github.io/AnotherCastle.html
Do pobrania: http://www49.zippyshare.com/v/a2ArmlIK/file.html