Autor Wątek: Farma Wuja  (Przeczytany 1326 razy)

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2016, 13:12:53
Witam.

Poprzedniego lata przez różnego rodzaju problemy życiowe niestety nie dokończyłem projektu. Oby tym razem było inaczej! :)

Krótka, darmowa gra przygodowa z elementami zręcznościowymi. Projekt planuję od miesiąca, natomiast prace rozpoczęliśmy chyba równo z WSoC. Prosty szkic, marzenie o wydaniu pierwszej gry :)

- Unity
- Grafika 3D z eksportem do WebGL

Twórcy:
Rakieta - Programowanie, Grafika 2D, część dźwięków.

Grafiką 3D zajmuje się profesjonalista. Projekt oczywiście na mój koszt, pod moją banderą.

Jeszcze nie wiem co z muzyką.


Jak zwykle chciałbym byście poznawali grę razem ze mną, gdy będę nad nią pracował.
Liczę oczywiście na feedback :)


W najbliższym czasie mam zawalony terminarz, ale za tydzień lub dwa prace powinny przyspieszać, wtedy też jakieś pierwsze screeny. Na ten moment to tyle :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2016, 11:23:02
Odbudowa płotu. Po tylu latach jacyś złoczyńcy musieli go zniszczyć.



-

Ostatnio troszkę odpoczywałem, a kiedy nie odpoczywałem były zlecenia na głowie. Dopiero dziś zająłem się mechaniką odbudowy. Idąc na łatwiznę postanowiłem na scenę ładować po dwa obiekty - zepsuty i naprawiony i ustawiać tylko jeden jako aktywny, zamiast kombinować z prefabami. Co za tym idzie troszkę mi zeszło z ustawieniem elementów, a tu jeszcze większość płotu do zrobienia. Dobre dwie godziny klikadła przede mną.


Boli jakość cieni jaką oferują podstawowe shadery Unity z eksportem do WebGL. Podobno od jakiegoś czasu nad tym pracują i być może pojawi się aktualizacja przed ukończeniem gry.

Jestem za to zaskoczony, bo dopiero wczoraj (pewnie po roku) kapnąłem się, że zmieniły się zasady licencjonowania Unity. Już nie płacimy raz za wersję PRO, a musimy co miesiąc płacić per seat. Ciekawe czy można zbudować projekt na licencji Plus i do czasu stworzenia następnej gry nie przedłużać licencji? Nie chciało mi się sprawdzać. Trochę to wszystko na niekorzyść dla małych.

Czyli teraz tworzenie gier jeszcze mniej się opłaca, bo zapłacić za assety, marketing i promocję, a do tego co miesiąc za licencję. Ciekawe czy można chociaż to w koszty wpisać. I tu wygrywa Unreal Engine - nie zarobimy na grze to i nic nie zapłacimy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2016, 11:26:47 wysłana przez Rakieta »

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2016, 12:14:22
Mega zaskoczenie z tym unity.  Doczytałem że jest coś takiego jak "Pay To Own"
https://support.unity3d.com/hc/en-us/articles/211154663-How-do-I-get-Pay-to-Own-

Offline damoch

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2016, 14:28:35
Gra wygląda ciekawie, mógłbyś powiedzieć coś o mechanice?


Offline czapla ils

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2016, 22:03:54
zapowiada sie ciekawie

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2016, 20:39:26
Na początku przepraszam, za brak odpowiedzi, ale tak jak pisałem, chcę zdradzać założenia projektu wraz z kolejnymi wpisami :)


Na forum dyskusja o tym, czy człowiek ma prawo do użycia Unity w celu stworzenia tekstowego kalkulatora, to też przypomniałem sobie, że tworzę coś na WSOC. Minął prawie miesiąc od ostatniego posta. Muszę przyznać, że nie mam czasu na rozwój gry. Domyślam, się, że Karola (któremu zlecam grafiki) coś tam trafia, bo zamiast zrobić wszystkie assety od razu to robię przerwy. Niedawno zarejestrowałem działalność, na głowie 2 zaległe zlecenia, w tym mała gierka, więc jestem troszkę zabiegany, a jednocześnie brakuje mi motywacji, by coś poklepać poza tym wszystkim.



Nie pamiętam dokladnie co zrobiłem od tamtej pory
- Na pewno doszło zakodowane GUI, którego wcześniej nie chciałem pokazać. Ogólnie elementami GUI i ikonami zajmuję się sam, więc troszkę odstają od reszty grafiki. Ale powinny wystarczyć.
- Doszło kilka assetów w tym jeleń/sarna z fajnym tyłeczkiem, ale jeszcze nie biega samodzielnie.
- Doszło też trochę funkcji zarządzania czasem, bo w grze mamy do czynienia z dniem i nocą.

Jednak najtrudniejsze jak na razie było ustawianie światła. Drzewa przebijają, co widać na screenie, ale jeszcze nie poświęciłem na to czasu. Samo światło natomiast... Cóż, wstrzymam się aż na ekranie znajdą się wszystkie assety.

Jak to będzie? Nie wiem. Na WSOC szykuję tylko jedną, główną lokację gry. Roboty jest więc mało, a jednocześnie bardzo dużo, bo brakuje czasu. Na pewno nie będzie animacji postaci, a sama rozgrywka będzie trochę papierowa. Jeśli jednak zabraknie czasu planuję też przygotować inną grę na szybko, żeby jednak w tym roku coś pokazać i liznąć troszkę rywalizacji :)