Autor Wątek: Arashia Darkness  (Przeczytany 1155 razy)

Offline byrpheros

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 03, 2016, 13:22:59
Nie jest to gra w pełni tego słowa znaczeniu. Zawsze byłem fanem gier typu Baldur's Gate, a ostatnio dzięki Pillras of Eternity wróciły marzenia o zrobieniu gry w podobnej stylistyce. Ale marzenia marzeniami, a RPG takiego pokroju to kosmiczny koszt zarówno pieniędzy, jak i czasu. Jakbym miał 5 milionów dolarów i 100 osobowy zespół to bym się za to zabrał :]

W takich grach zawsze uwielbiałem mechanikę, starodawne liczenie punktów i liczenie na odpowiednie rzuty kością. Bierze się to z moich licznych sesji gier fabularnych, jakim za młodu oddawałem się wraz ze znajomymi. Nie tylko często mistrzowałem takim sesjom, ale dopadło mnie coś, co spotyka zdaje się wielu MG - zapragnąłem stworzyć własny świat i system. I takowy sobie stworzyłem (a raczej, od ponad 10 lat wciąż tworzę)

I to jest właśnie powód, dla którego powstaje ten projekt, jest to próba przeniesienia mechaniki z mojego papierowego RPGa w coś w rodzaju dema. Nad projektem spędziłem na razie kilka dni. Aha, projekt ten jest projektem pobocznym (kiedy nie pracuję nad Arashią Tavern), więc ciężko mi powiedzieć, czy uda mi się coś konkretnego w ciągu tych 3 miesięcy stworzyć, ale liczę, że WSoC doda mi trochę motywacji.

Założenia
- przenieść jak największą część mechaniki do grywalnej formy
- stworzyć 2-3 testowe misje
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2016, 15:22:23 wysłana przez byrpheros »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline byrpheros

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 17, 2016, 20:42:23
Po 3 tygodniach prac, jestem w stanie coś zaprezentować. Znaczna część grafiki to darmowe assety znalezione w odmętach internetu, reszta została stworzona przeze mnie do innych moich projektów. W sumie dzięki temu, że projekt to taki kradziej  z moich dotychczasowych gier (m.in z Arashi Tavern) jestem w ogóle w stanie nad nim pracować, poświęcając mu minimum wymaganego czasu.

Co udało mi się zrobić:
- Podstawy sterowania, można zaznaczać bohatera lub kilku i kazać im gdzieś pójść. Czyli najważniejsze już jest :)
- Jako tako działa ekwipunek, można też otwierać skrzynki i wyciągać z nich przedmioty.
- Skrzynie mogą być zamknięte, można dzięki wytrychom je jednak otworzyć.
- Działają też podstawy prowadzenia dialogu, można pytać się NPC o różne rzeczy, można używać Dyplomacji, NPC mogą mieć różne nastawienie.
- Można tworzyć nowego bohatera, aczkolwiek poza rozdaniem atrybutów nie ma to na razie wielkiego wpływu na nic.

Jeszcze słowo o klimacie, bo chociaż nie ukrywam, że w dużej mierze gra inspiruje się BG czy PoE, to jednak celuję bardziej w low fantasy. Nie będziemy grać drużyną wielkich bohaterów, ale raczej zgrają osób, które starają się przeżyć w niezbyt przychylnych czasach. Bardziej taki Warhammer niż D&D.

Screeny (jakby ktoś przegapił na głównej :P ):