Autor Wątek: Zastosowanie quadtree oraz frustrum culling do renderowania siatki terenu  (Przeczytany 875 razy)

Offline Montjet

• Użytkownik

# Lipiec 01, 2016, 13:12:04
Jestem w trakcie implementacji algorytmu na bazie drzewa czwórkowego i zastosowaniu w nim Frustum Culling do renderowania siatki terenu.

Węzły będą przechowywały adres do kolejnych węzłów oraz 4 współrzędne skrajnych wierzchołków (potrzebne dla algorytmu Frustum Culling).
Ostatnie węzły będą zawierać mapę wysokości oraz przesunięcie siatki (używanej do wysyłania jako zmienna jednorodna - wierzchołki siatki mapy będą przesuwane w GPU - zawsze będzie 1 model siatki).

Jako że jestem zielony proszę o wypowiedzenie się na temat tej strategii, czy nie jest już to przestarzała metoda?
Frustum Culling na podstawie: http://www.lighthouse3d.com/tutorials/view-frustum-culling/

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mergul

• Użytkownik

• +2
# Lipiec 02, 2016, 21:42:05
Nie wiem na ile będzie to wydajne, i dosyć ciężko to stwierdzić :) Najlepiej coś przetestować, żeby wiedzieć czy będzie dobre :) Ogólnie warto pomyśleć nad LOD, bo bez tego to nie ma co nawet myśleć o rozległym terenie. Chyba, że robisz strategie. Dodatkowo pytanie czy warto budować jedną siatkę i przesyłać resztę teksturą. Albo do tekstury wysokości będziesz musiał jeszcze dodać teksturę globalnych normalnych i tangentów (2 dodatkowe tekstury), do czego ostatecznie jeszcze dojdą tekstury zwykłe, albo będziesz to liczyć na podstawie mapy wysokości. Też trochę średnio się to prezentuje :D Dodatkowo jeżeli faktycznie chcesz zyskać wydajność używając jednej siatki, to wypadałoby wykorzystać instancing. Ale wtedy z kolei jak wysyłać mapy wysokości. Można wykorzystać tablice tekstur i jakoś to indeksować. Ale znowu pytanie czy warto :D