Autor Wątek: SFML + Blender zły format?  (Przeczytany 991 razy)

Offline Risist

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2016, 18:31:39
Witam
Na samym początku chciałbym powiedzieć, że nie wiem, czy ten temat pasuje do tego działu, jak nie to proszę o przeniesienie.

Z kolegą zaczęliśmy pracować nad grą. Plan był taki : on robi modele 3d, następnie rendery tego a ja wykorzystuje to jako grafiki 2d. Niby wszystko ok.

Gdy dostałem pierwszą grafikę, co istotne była ona w formacie png, od razu chciałem sprawdzić jak to będzie wyglądać. Uruchamiam program i dostaje error od sfmla, że nie obsługuje formatu jpeg. Moje zdziwienie było ogromne, ale otworzyłem painta i zapisałem jeszcze raz. Uruchomiło się.

Niestety pojawiły się artefakty na texturach . Po zapisaniu w paincie cała przezroczystość znika, a mój program działa tak, że gdy pojawia się kolor o rgb 255,255,255 jest zamieniany na transparentny. Jednak jak się okazuje muszą tam być jakieś różnice w kolorach, że nie usuwa jak powinno.

Teraz pytanie jak sobie z tym poradzić?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 30, 2016, 19:20:21
Cytuj
Po zapisaniu w paincie cała przezroczystość znika, a mój program działa tak, że gdy pojawia się kolor o rgb 255,255,255 jest zamieniany na transparentny.
Masz przecież kanał alpha w png, nie lepiej użyć niego?

Może plik od kolegi miał jakiś dziwny format i dlatego nie działał?

Offline Risist

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 30, 2016, 20:08:43
tak, tak, ale paint nie obsługuje przezroczystości.

I udało nam się rozwiązać problem. Nasz błąd był tak głupi, że ciężko jest się przyznać.

Rozmawialiśmy na facebooku i wysyłał mi zdjęcia przez ową stronę. Facebook po kryjomu przerabiał wszystkie zdjęcia na jpeg ...

Ok, dzięki za pomoc