Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2016  (Przeczytany 16608 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +16
# Czerwiec 29, 2016, 23:26:10
Paczka z pracami: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22327693/WSOC-2016.zip

Wyniki:

Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... kapustman! Jego praca - Zurck! - zdobyła 14 punktów w głosowaniu. Do pobrania tutaj. Gra uzyskała też nagrodę specjalną w kategorii Dźwięk i muzyka!
Drugie miejsce przypada... szczypiorofiksowi i jego Tequila Platformer! 12 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd.
Trzecie miejsce zajmuje nowy i jego Last Light! Ta gra zdobyła 8 punktów, a także nagrodę w kategorii najlepsza grafika!
Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był MysteriousRPG - autorstwa Adam27. Zdobywszy 7 punktów w głosowaniu plasuje się tuż za podium; podobnie 4 nominacje w kategorii "grafika" i 3 w "rozwiązania techniczne" :)
Nagroda za najlepsze rozwiązania techniczne idzie do zespołu cremmy+cybek+shelanoir i ich Beee - 5 punktów.
W kategorii miodność/grywalność wygrywa Olq i jego ShapeQuest - 3 punkty. Drugie miejsce ex aequo zajmują kapustman (Zurck!) i Id (The Square).
Za pomysł... cóż. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) Wygrywają ex aequo Boski+Kempus (INSOMNIA) oraz damoch(Coast Defense Force) - po 2 punkty. Drugie miejsce zajmują: Adam27, cremmy+cybek+shelanoir, JacekCichy, Id, nowy oraz szczypiorofix - po 1 punkcie :D

Prace poza podium, w kolejności punktów:

4. Adam27 - Mysterious RPG - 7 punktów
5. cremmy+cybek+shelanoir - Beee; Olq - Shapequest - po 6 punktów
6. damoch - Coast Defense Force; ld - The Square - po 3 punkty
7. Boski+Kempus - INSOMNIA - 1 punkt
8. JacekCichy - RedDread - 0 punktów :(

Grafiki powstały dzięki game-icons.net :)


Opis konkursu:

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2016! Zasady jak w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna dla wszystkich uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w poprzednich latach będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML5, Ogre, Lumberyard albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają. Weźcie tylko pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od piątku 01.07.16 (pojutrze!) do soboty 01.10.16. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat:  20152014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007 (ej, za rok będzie właśnie mamy 10ty WSOC :))

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (dział będzie niebawem, ale można zakładać tematy - poprzenoszę potem) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście żadne z powyższych nie jest obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Zgłoszenia:



Zasady oceniania

Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Liosan
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2016, 14:00:53 wysłana przez Liosan »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +3
# Czerwiec 29, 2016, 23:31:12
2015,  2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007 (ej, za rok będzie 10ty WSOC :))

Jeżeli matematyka mnie nie zawodzi, to ten jest dziesiąty. ;)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +1
# Czerwiec 30, 2016, 09:24:47
Jeżeli matematyka mnie nie zawodzi, to ten jest dziesiąty. ;)
No dobra. Za rok będzie jubileusz? :P

Liosan

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

  • +3
# Czerwiec 30, 2016, 10:05:59
cremmy i cybek meldują gotowość do wzięcia udziału w dziesiątym WSoCu.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 30, 2016, 10:45:00
A to by się zmotywować to zgłaszam swojego porta Pixel Perfekt na c64: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30849.0



Offline wezu

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 30, 2016, 12:23:10
Co prawda siedzę nad tym projektem od połowy maja, ale reguły pozwalają na zgłaszanie wcześniej zaczętych gier, więc proszę Państwa zgłaszam A4P.

Na razie mam tylko repo na githubie: https://github.com/wezu/a4p
Topic założę jak już się wszystko oficjalnie zacznie lub kiedy będę miał się czym pochwalić (jakieś screeny, coś bardziej działającego) albo kiedy będzie mi się bardziej chciało (zależy co nastąpi wcześniej).

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 30, 2016, 19:45:33
Obecny && w gotowości =)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

  • +3
# Lipiec 01, 2016, 05:49:46
Zgłaszam mój projekt Ziemnioki, jest to prosta klikanka pisana przeze mnie w JavaScript na JQuery od 3 dni.
Na razie gra nie ma strony internetowej, projektu na warsztacie ani tematu na forum, jest za to jeden screen na Warsztacie. :)
http://warsztat.gd/screen/16896/ziemnioki_atakuja!

Pozdrawiam, Brunon.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2016, 06:01:32 wysłana przez BrunonDEV »

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +3
# Lipiec 01, 2016, 09:50:02
To i ja pewnie wezmę udział. W tym roku jak to często bywało znów będę próbował stworzyć jakiegoś shootera multi (tym razem w 3d). Pracę co prawda nad grą zacząłem jakieś 2 miesiące temu ale myślę, że tak jak przedmówcy potrzebuję troszkę motywacji do działania, po projekt (a jakże) ulgnął jakiś czas temu w miejscu. Więcej informacji na temat projektu wrzucę kiedyś (prawdopodobnie utworzę nowy wpis)

Zdrówka
pracalic

Offline Frondeus

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 01, 2016, 11:27:09
Dawno mnie tu nie było - z chęcią rozwinę pomysł nad którym pracowałem w ostatnim Ludum Dare.
http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-35/?action=preview&uid=41007

Tym razem spróbuję sił używając Rust + GLIUM

Offline Rughailon

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 03, 2016, 12:55:54
To ja też się zgłaszam, może w tym roku coś wyjdzie :)

Offline byrpheros

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 03, 2016, 13:19:43
Myślę, że też wezmę udział z moim pobocznym małym projektem.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 03, 2016, 15:13:56

Offline kapustman

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 03, 2016, 21:15:02
Zgłaszam się, może odświeżę jakiś stary projekt

Offline LeftarCode

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 05, 2016, 19:38:14
Zgłaszam się!