Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2016  (Przeczytany 9787 razy)

Offline nowy

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 10, 2016, 13:04:41
Adam27 - Mysterious RPG
Klon Gothica świetnie się bawiłem wykonując questy, dobra grafika i muzyka.
Brak skrzyń ze skarbami czy item-ami rozsianymi po mapie nie zachęca do eksploracji a jedynie do najszybszego wykonania questów.
Dziwne AI szkielety w podziemiach wcale nie atakowały mnie.
Po zabiciu pająków nie znikała ich kolizja co powodowało tym ,że za pierwszym razem zawaliłem sobie wejście do jaskini ich truchłami i nie mogłem wejść do niej. 


Boski+Kempus - INSOMNIA

Trochę czasu zajęła mi obsługa PDA. Zmieńcie Sterowanie żeby kucnąć, biec, trzeba używać rolki myszki?
Pobiegałem, postrzelałem, jechałem skuterem, siatka pod napięciem spowodowała że ani nie zginąłem ani nie mogłem się uwolnić

cremmy+cybek+shelanoir - Beee

Za pierwszym razem jak zobaczyłem tego rolnika pomyślałem , że to Boss ruszyłem na niego a on zaczął uciekać później zorientowałem się ,że  to ja a te drzwi to jakieś portale.

JacekCichy - RedDread
Szedłem, Szedłem, zacząłem wystukiwać na klawiaturze po kolei wszystkie klawisze by zobaczyć czy postać coś innego robi niż tylko chodzenie coś popsułem szedłem tyłem, chciałem to naprawić szedłem bokiem .

kapustman - Zurck!

Grywalnie, szybkie. Doszedłem do 9 fali i miałem ściemnianie ekranu.

ld - The Square

Androidowa gierka logiczna stylistyka i gameplay przypominają te od Ketchapp

Olq - Shapequest

Ciekawy pomysł na zręcznościówkę bardzo dużo muzyki .

szczypiorofix - Tequila Platformer

Platformówka z oszukującymi kaktusami.

Najważniejsza rzecz została zachowana – Krótki czasz reakcji pomiędzy naciśnięciem klawisza skoku a skokiem avatara.

Tequila daje możliwość wysokiego skoku, ale co daje Burito (niski skok)?

damoch - CoastDefenceForce

Taki Tower Defense z możliwością przemieszczania jednostek obronnych.
Nieważne co bym zrobił cywile zawsze uciekali z miasta i zasłaniali moje jednostki bojowe przez co nie mogłem ich przesuwać


Kilka słów o mojej grze:
Metoda na 1 bossa  zaczekać aż się zaklinuje i wtedy uderzać nie iść z nim na solo.

Pierwszy Boss i „Mobki” mają proste AI Zobaczyć iść w linii prostej do gracza uderzyć ,ewentualnie przy pewnej odległości rzucić się na niego.

W wersji web Gracz atakuje tam gdzie jest Kursor Myszy.

Ps. doszedł ktoś do smoka?


« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2016, 13:06:51 wysłana przez nowy »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

  • +3
# Październik 10, 2016, 14:49:17
To teraz ja się wypowiem:

Adam27 - Mysterious RPG: napiszę tylko, że nie jestem fanem Unity i zrobionych w nim gier ale tutaj grało mi się całkiem przyjemnie. To faktycznie taki klon Gothica i czuć to od razu, za co należy się ogromny plus. Fajnie gdyby dialogi (nawet mimo braku tekstów mówionych) przechodziły do dalszych sekwencji i nie trzeba byłoby wtedy ciągle klikać prawym przyciskiem myszki. Fajnie, że jest interakcja np. z ławką czy ogniskiem. U mnie wilki też zmartwychwstały, nic nie robiły ale dało je się oskórować. Po pewnym czasie, znów leżały a następnie znów stały i machały ogonkami. Bardzo brakowało mi jakiegoś systemu rozwoju postaci ale rozumiem, że to jeszcze za wcześnie. Zamysł dobry, początkowe wykonanie też jednak do takiej gry potrzeba chyba więcej niż 3 miesiące.

Boski+Kempus - INSOMNIA: początkowo myślałem, że to tylko menu główne i ... nic więcej. Potem przeczytałem readme i wypowiedzi tutaj na forum i skorzystałem z magicznego klawisza M. Ciekawie dość wygląda grafika samej gry i PDA, tutaj widzę potencjał. Postrzelałem w te szyby (o dziwo czasem jakimś cudem nie trafiałem stojąc bardzo blisko) potem gonił mnie pies. Po tym jak wystrzelałem wszystkie pestki nie bardzo wiedziałem co dalej zrobić. Manipulowanie i rzucanie przedmiotami (nawet wielkimi belkami) wygląda bardzo dziwnie i nierealistycznie. Raz nawet wyszedłem nad skraj mapy i się osunąłem (tak, to dobre określenie). Trafiłem na pole z jakimiś minami i czujnikami - tutaj to już w ogóle nie wiedziałem co zrobić. Podoba mi się styl graficzny i PDA, gorzej z tym że nie wiadomo co robić. Dziwnie wygląda także kiwanie się postaci podczas biegania. Tu też myślę, że jest potencjał ale 3 miechy to za mało.

cremmy+cybek+shelanoir - Beee Świat 3D plus sprite'y potworków wyglądają bardzo ciekawie. Dziwne, że nie zawsze da się je trafić. Nieraz trafiałem je nawet wtedy gdy teoretycznie nie powinienem - innym razem ginąłem gdyż nie mogłem trafić i jednego, ostatniego przeciwnika. Worka w ogóle nie znalazłem. Poza tym miałem problemy z podnoszeniem wideł na początku. Sama orientacja na mapie też sprawiała mi problem i nie wiedziałem, czy to tak ma być (zagięcie czasoprzestrzeni?) czy te pokoje wyglądają identycznie po to, żebym się pogubił. Bardzo fajny jest tutaj klimat, taki ciężki i psychodeliczny, który od razu mi się spodobał.

damoch - Coast Defense Force Próbowałem tutaj klikać we wszystko jednak z miernym skutkiem. Po przeczytaniu readme coś mi zaczęło świtać jednak dalej nie wiedziałem co, jak dlaczego i czemu te potwory tak szybko przejmują miasta i co zrobić, żeby temu zapobiec lub jakoś to ograniczyć. Ludzie uciekali mimo tego, że po którymś tam razie udało mi się ustawić jednostki w danych lokacjach. Mało tego, uciekali nad z lokacji bardzo oddalonych od potworów. Kasa szybko się kończy i pozostaje jedynie patrzenie jak potwory zajmują wszystkie lokacje.

JacekCichy - RedDread Menu główne - ładne i schludne. Trochę pospacerowałem i cały czas zastanawiałem się czy można zrobić tu cokolwiek więcej. Graficznie wygląda ładnie ale widać, że trzeba tutaj jeszcze czegoś co zmotywuje do spacerowania.

kapustman - Zurck! Bardzo fajna gra, jednak nie jestem dobry w tego typu grach i ginąłem dość szybko. Jedyne co bym zmienił to klawisz strzelania gdyż mi osobiście spacją niewygodnie się strzela (Ctrl byłby optymalny albo sterowanie myszą). Gra łada graficznie, fajna muzyczka. Podoba mi się.

ld - The Square prosta gra na telefon, szkoda że każdy kolejny poziom jest zupełnie losowy (albo taki mi się wydaje) przez co gra jest dość nierówna. Miałem też problem z tym, że gdy zbyt wcześnie dotknąłem ekranu gdy kwadracik nie doleciał jeszcze do swojego docelowego miejsca to już potem się nie powiększał tylko leciał od razu ale to raczej drobnostka.

nowy - Last Light Wygląda dość ciekawie pod względem graficznym. Mi również nie udało się pokonać pierwszego potwora, który ciągle robi najazdy na postać a wtedy nie bardzo mogę cokolwiek zrobić gdyż postać bardzo szybko ginie. Poza tym gra nie działa mi dość płynnie (grałem na stronie).

Olq - Shapequest Gra się bardzo przyjemnie, na początku bardzo łatwo a potem coraz trudniej. Prosta i bardzo sympatyczna gra. Ciekawy jest myk z odwróceniem sterowania.  Testowałem tylko na komputerze.

No i na koniec moja gra: Teqiula Platformer: hmmm gra z założenia miała być prosta, lekka i przyjemna ale chyba przesadziłem z poziomem trudności (nie chciałem, żeby się za szybko znudziła) i z tego co widzę to w chwili pisania tego posta nikt nie ukończył nawet 4 poziomu) Kolizje faktycznie wymagają poprawek, to samo kaktusy, które są dość upierdliwe. Z pomocą mogą tutaj przyjść Kryształy Mocy, które pozwalają na np. pozbycie się wszystkich kaktusów na danym poziomie. Z częścią rzeczy po prostu zabrakło mi czasu np. dopracowanie poziomów czy lepsze opisanie samego menu kryształów. Mi również gra zawiesza się sporadycznie w losowych momentach (i nie bardzo wiem, czy winą jest tu mój kod czy sama JVM ale obstawiam, że wina stoi po mojej stronie). Achievementy - starałem się, żeby gra miała pewne urozmaicenie, są takie bardzo łatwe do zdobycia ale są też dużo trudniejsze, wszystko do odkrycia. Taco odnawia zdrowie o 1 ale powoduje efekt przejedzenia na pewien czas, przez co skoki są mniejsze. To chyba tyle.

Ogólnie bardzo fajnie testowało mi się wszystkie gry.
Życzę wszystkim powodzenia i kontynuowania prac nad tymi grami, bo fajnie byłoby jeszcze o nich usłyszeć ;)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +10
# Październik 16, 2016, 11:57:39
Wyjątkowo zrównoważony konkurs w tym roku! Gratuluję wszystkim uczestnikom :)

Wyniki:

Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... kapustman! Jego praca - Zurck! - zdobyła 14 punktów w głosowaniu. Do pobrania tutaj. Gra uzyskała też nagrodę specjalną w kategorii Dźwięk i muzyka!
Drugie miejsce przypada... szczypiorofiksowi i jego Tequila Platformer! 12 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd.
Trzecie miejsce zajmuje nowy i jego Last Light! Ta gra zdobyła 8 punktów, a także nagrodę w kategorii najlepsza grafika!
Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był MysteriousRPG - autorstwa Adam27. Zdobywszy 7 punktów w głosowaniu plasuje się tuż za podium; podobnie 4 nominacje w kategorii "grafika" i 3 w "rozwiązania techniczne" :)
Nagroda za najlepsze rozwiązania techniczne idzie do zespołu cremmy+cybek+shelanoir i ich Beee - 5 punktów.
W kategorii miodność/grywalność wygrywa Olq i jego ShapeQuest - 3 punkty. Drugie miejsce ex aequo zajmują kapustman (Zurck!) i Id (The Square).
Za pomysł... cóż. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem :) Wygrywają ex aequo Boski+Kempus (INSOMNIA) oraz damoch(Coast Defense Force) - po 2 punkty. Drugie miejsce zajmują: Adam27, cremmy+cybek+shelanoir, JacekCichy, Id, nowy oraz szczypiorofix - po 1 punkcie :D

Prace poza podium, w kolejności punktów:

4. Adam27 - Mysterious RPG - 7 punktów
5. cremmy+cybek+shelanoir - Beee; Olq - Shapequest - po 6 punktów
6. damoch - Coast Defense Force; ld - The Square - po 3 punkty
7. Boski+Kempus - INSOMNIA - 1 punkt
8. JacekCichy - RedDread - 0 punktów :(

Grafiki powstały dzięki game-icons.net :)

Liosan
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2016, 12:01:39 wysłana przez Liosan »

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +3
# Październik 16, 2016, 22:37:07
Dzięki za świetną zabawę i pomocny feedback! To fajne, że raz do roku warsztatowicze mobilizują się w większej grupie by coś potworzyć. Mam nadzieję, że każdy jest zadowolony i spotkamy się za rok : )

Offline Rakieta

  • Użytkownik

  • +3
# Październik 17, 2016, 10:04:24
Moje pytanie brzmi: Czy będzie kiedyś szansa na Winter of Code? Czy temat był już poruszany? Niekoniecznie 3 miesiące, może coś w rodzaju skróconej wersji - miesiąc np. w okolicach świąt, nowego roku, albo ferii. Nie wiem oczywiście czy jest na tylu chętnych twórców i za pierwszym razem mogłoby to nie wyjść, ale sam raczej miewam więcej czasu w zimę niż w lato, a i więcej konkursów i rywalizacji mogłoby zachęcić więcej twórców. Może.

Offline szczypiorofix

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 17, 2016, 11:19:37
Serdecznie gratuluję zwycięzcy!
Dziękuję wszystkim, którzy oddali głosy na mój projekt. Szczerze nie spodziewałem się, że aż tylu osobom może się to spodobać.
Dzięki jeszcze raz.
PS. to jeszcze nie koniec przygody z tequilą ;)

Offline kapustman

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 17, 2016, 15:43:18
Hm, tego się nie spodziewałem. Dzięki dla wszystkich, a zwłaszcza dla kierownika konkursu, za całą imprezę!

Offline damoch

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 17, 2016, 18:18:37
Dzięki za wyróżnienie pomysłu :)

No i gratuluję organizatorom i uczestnikom :)

Offline nowy

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 17, 2016, 20:20:33
Dziękuję za głosy oddane na mój projekt, zwłaszcza cieszy mnie wyróżnienie za najlepszą grafikę.
Pozdrawiam.

Offline Olq

  • Użytkownik

  • +4
# Październik 17, 2016, 21:57:50
Gratulacje dla zwycięzcy!
Dzięki za oddane głosy, wyróżnienie za grywalność wiele dla mnie znaczy ;)

Specjalne podziękowania należą się Liosanowi, który sprawnie zorganizował cały event ;)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +1
# Październik 18, 2016, 21:39:13
Moje pytanie brzmi: Czy będzie kiedyś szansa na Winter of Code? Czy temat był już poruszany? Niekoniecznie 3 miesiące, może coś w rodzaju skróconej wersji - miesiąc np. w okolicach świąt, nowego roku, albo ferii. Nie wiem oczywiście czy jest na tylu chętnych twórców i za pierwszym razem mogłoby to nie wyjść, ale sam raczej miewam więcej czasu w zimę niż w lato, a i więcej konkursów i rywalizacji mogłoby zachęcić więcej twórców. Może.
Jeśli miałbyś ochotę coś takiego zorganizować, to nie ma problemu :) Ale pamiętaj, że są też "zwykłe" compo. A w każdym razie kiedyś były z większą regularnością niż teraz.

Liosan

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Październik 30, 2016, 22:56:18
Trudno mi przewidzieć czy będę miał czas. Kiedy biorę udział to mogę się wycofać, jeśli się nie wyrobię, a jako organizator niestety. Dla mnie nawet i teraz mógłby być konkurs, przecież w Ameryce Halloween. Dobra okazja na jakieś gierki z tym motywem. Nie wiem jednak czy znaleźliby się chętni :) Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.

Offline damoch

  • Użytkownik

# Październik 31, 2016, 13:05:10
Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.

Ja zawsze <3

Offline tbox

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2016, 15:05:52
Trudno mi przewidzieć czy będę miał czas. Kiedy biorę udział to mogę się wycofać, jeśli się nie wyrobię, a jako organizator niestety. Dla mnie nawet i teraz mógłby być konkurs, przecież w Ameryce Halloween. Dobra okazja na jakieś gierki z tym motywem. Nie wiem jednak czy znaleźliby się chętni :) Ile w ogóle osób na forum ma możliwość tak po prostu rozpocząć powiedzmy 2-tygodniowy projekt.
Wydaje mi się że fajnie byłoby gdyby od czasu do czasu pojawiało się jakieś Compo czy konkurs typu WSOC związany z jakimś wydarzeniem/świętem, co prawda nie biorę w nich udziału, bo nie mam takiej wprawy, ale może zmotywuje niektórych ;3