Autor Wątek: pixel perfekt c64  (Przeczytany 1247 razy)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +5
# Czerwiec 29, 2016, 21:48:19
W ramach zabawy z 8bitowcami i nauki assemblera postanowiłem przeportować pixel perfekta na c64. Oryginalny tytuł: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=28658.0

Jeśli chodzi o assemblera to jestem jaroszem. Grę stylizowałem na 8bitów, więc bardzo łatwo i przyjemnie przenosi się mapy, kafle oraz sprity.

Pierwsze postępy są. Sprite lata i się animuje, mapa się rysuje. Jest klawo.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Czerwiec 29, 2016, 22:21:24
Imponujące, produkt na Commodore.


Offline skovron

  • Użytkownik
    • Healthbar Games

# Czerwiec 30, 2016, 00:19:24
Świetne.

Sam dobrze pamiętam czasy tworzenia na Komodorcu do których chętnie bym wrócił. Mój brat do tej pory posiada egzemplarz Komodorka z magnetofonem - ostatnio nawet uruchamiał i działał bez problemów.

Kiedyś też zabierałem się za pisanie "czegoś tam" pod emulator C64 ale niestety, obecnie brak mi na to czasu - a szkoda.
Ode mnie podziw i uznanie.

A tak na marginesie to w czym piszesz (edytor), czym kompilujesz i czym tworzysz pliki dla emulatora? Może ta wiedza trochę mnie zmotywuje do działania :)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2016, 09:51:13
edytor: notepad++
assembler: acme

Liznąłem podstawy z tego tutka: http://dustlayer.com/tutorials/ i dlatego też taki wybór narzędzi. Jednak jest to całkiem wygodne rozwiązanie. Do tego spritepad i charpad do edycji grafiki.

Finalnie oczywiście będę grę odpalał na prawdziwej maszynie, jednak takim hardkorowcem nie jestem, aby pisać na commodorku. Szkoda mi życia.