Autor Wątek: Zaokrąglenie na łączeniu płaszczyzn  (Przeczytany 1080 razy)

Offline smajler

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2016, 22:25:04
Witajcie, chciałbym uzyskać efekt  taki, że wyświetlam powiedzmy dlugi prostokąt na płaszczyznie xz ale w pewnym momencie zaginam go pod katem 90 stopni w gore na plaszczyzne xy. Załamanie to chcialbym aby bylo zaokraglone. Nie bardzo wiem jak to ugryzdz, obrazek mozliwe ze troszke wiecej wyjasni. Szukalem roznych znieksztalcen projekcji ale zadna mi nie odpowiadala. Jedynie co mi przyszlo do glowy to wygenerowac dwa prostokaty na roznych plaszczycnach i kat ich zmiekczyc, lub wczytac gotowy model 3d, ale tutaj jest trudniej z teksturowaniem. Latwiej byloby narysowac dlugo prostokat lub polaczone ze zoba kwadraty,otekstyrowac w 2d po czym renrerujac zagiac pod katem. Mialoby to byl w OglEs wiec tylko vertex/fragmet shader. Prosze o wasze pomysly bo co dwie glowy to nie jedna, ewentualne pojecie do googlowania. Z gory dziekuje za pomoc.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2016, 22:28:15 wysłana przez smajler »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 28, 2016, 02:30:42
Triangle Strip gestrzy na zagieciu. Mozna go wygenerowac w locie np uzywajac spline ktorym opiszesz krzywizne.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Czerwiec 28, 2016, 17:09:29
Trzeba po prostu wyrenderować więcej prostokątów. Pierwszy poziomy, ostatni pionowy, a te pośrednie, takie wąskie, będą ustawione pod coraz większym kątem przybliżając w jakiś sposób to zaokrąglenie między nimi. Powierzchnie zakrzywione w grafice reprezentuje się jako wystarczająco gęstą siatkę płaskich, małych/wąskich, stykających się trójkątów czy prostokątów.

Tu znalazłem na Google jakiś obrazek, który pomaga to zilustrować (to ten po lewej): http://media.wiley.com/Lux/82/243182.image0.jpg

Offline smajler

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2016, 18:44:32
Calkowicie was rozumiem i tak tez myslalem ze trzeba to zrobic, wszytac gotowy model albo go rysowac w funkcji, a pozniej teksturowac. Myslalem ze moze jest jakis rodzaj macierzy ktora by znieksztalcila etc, poziomy prostokat. Wszytko jasne, dziekuje za wskazanie poprawnej drogi :)