Autor Wątek: Wolf.3D - oldschoolowa gra tworzona w Unity  (Przeczytany 1696 razy)

Offline skovron

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 20, 2016, 00:20:05
Jakiś czas temu rozpocząłem prace nad grą będącą luźnym klonem Wolfensteina 3D zrealizowaną w Unity 3D.

Geneza projektu.
Początkowo zainteresował mnie temat odwzorowania w środowisku Unity, silników napędzających oldschoolowe gry t.j. Wolfenstein 3D, Doom czy Quake.
Na pierwszy rzut poszedł Wolfenstein 3D wraz z jego blokowym światem. Miałem akurat pod ręką skrypty odpowiedzialne za tworzenie blokowego świata w klonie Minecrafta, którego wcześniej tworzyłem także w Unity i postanowiłem użyć ich w tym projekcie.
Dopiero później, gdy mogłem już trochę pobawić się własnym edytorem map w Unity, pomyślałem, że może warto było by pociągnąć ten projekt trochę dalej i stworzyć prostą grę.

Status projektu
Mam już prosty edytor map oraz mechanikę wyświetlania świata złożonego z sześciennych bloków.
Pracuję właśnie nad aktorami (tworzenie, ustawianie na mapie, sztuczna inteligencja).

Poniżej film prezentujący w skrócie podstawowe możliwości edytora oraz trochę gameplay'u.
https://www.youtube.com/watch?v=o40mft_aNzM

Strona projektu: http://wolf3d.healthbargames.pl

Pozdrawiam, HealthbarGames
http://healthbargames.pl
http://twitter.com/HealthbarGames
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2016, 07:43:26 wysłana przez skovron »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline skovron

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2016, 09:58:03
Witam.

Pracowałem ostatnio głównie nad nową stroną http://healthbargames.pl gdzie będę umieszczał informacje o moich projektach oraz postępach prac.
Poprzednia strona przygotowana była na szybko w kreatorze stron i przyszedł najwyższy czas by to zmienić.

W projekcie Wolfa dodałem w edytorze map możliwość wstawiania postaci (aktorów) do poziomu.
Fajna zabawa z wyświetlaniem, zwróconego zawsze w stronę kamery, odpowiedniego sprite'a na podstawie kierunku postaci w świecie, kąta pod jakim "patrzy" na niego kamera oraz bieżącej klatki animacji :)

Filmik prezentujący tą funkcjonalność dostępny jest na oficjalnym kanale YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCiCdifoEyr7FVLtELkuM_Qw
pod tym linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=T-gBHFGYRAE

Pozdrawiam, HealthbarGames
http://healthbargames.pl
http://twitter.com/HealthbarGames

Offline skovron

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2016, 11:28:53
Witam.

Rozwijając dalej edytor map dla mojego projektu klona Wolfenstein'a 3D dodałem do niego możliwość szybkiego wypełniania obszarów ścian/podłogi/sufitu metodą flood fill. Wystarczy wybrać teksturę i kliknąć w element mapy. Algorytm wypełnia wybraną teksturą wszystkie ścianki (połączone z tą "klikniętą"), które mają tą samą teksturę.

Poniższy film prezentuje działanie tej funkcji:
https://www.youtube.com/watch?v=4upMHaJNY8Y


Pozdrawiam, HealthbarGames
http://healthbargames.pl
http://twitter.com/HealthbarGames
https://www.youtube.com/channel/UCiCdifoEyr7FVLtELkuM_Qw

Offline damoch

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2016, 18:45:30
Projekt wydaje się być ciekawy, ale raczej od strony programistycznej. Co jest samo w sobie ciekawe, bo Wolfenstein 3D pamiętany jest raczej za swój raycastingowy silnik, niż za dosyć drętwą i powtarzalną rozgrywkę.

Na twoim miejscu zamiast odtwarzania Wolfa skupiłbym się na poprawianiu elementów rozgrywki, które zestarzały się już z premierą Dooma.

Jednak to tylko moja opinia, jeżeli chcesz pokodzić to powodzenia :)

Offline skovron

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2016, 11:49:52
Zgadzam się z Tobą. Jako programistę najbardziej interesuje mnie techniczna strona tego projektu.
Początkowo chodziło jedynie o zrobienie w nowoczesnej technologii (Unity) silnika do napędzania starych gier. Nie ukrywam, że projekt został zapoczątkowany gdy zauważyłem, że w pewien sposób mapy do Wolfensteina przypominają rozwiązania z Minecrafta - blokowość świata. Stworzyłem wcześniej w Unity zalążki Minecrafta i chciałem sprawdzić co by się dało z tym zrobić dla Wolfa.
Pomysł na to by pociągnąć ten temat dalej i zrobić grę pojawił się później - wpływ na to miały również niektóre komentarze.

Mówiąc szczerze, nadal nie wiem jak ta gra będzie wyglądała i jestem otwarty na propozycje wtym zakresie. Na pewno nie chcę dokładnie klonować Wolfensteina. "Fabuła" będzie raczej luźno związana z tym co działo się w oryginale no i oczywiście finalnie, wszystkie assety będą zmienione i wykonane od nowa.

...Na twoim miejscu zamiast odtwarzania Wolfa skupiłbym się na poprawianiu elementów rozgrywki, które zestarzały się już z premierą Dooma. ...
Nie bardzo rozumiem co proponujesz? Mam zrobić klona z poprawioną rozgrywką czy zrobić zupełnie inną grę, w której rozgrywka będzie ciekawsza niż w grach tego typu?

Jeśli masz jakieś pomysły/przemyślenia, którymi mógłbyś się podzielić to chętnie poczytam.

Offline damoch

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2016, 15:15:44
Możesz dodać rzeczy, których twórcy nie mogli zrobić z powodów technologicznych. Na przykład - schody :)
Warto też naprawić fakt, że poziomy są powtarzalne i mają labiryntową architekturę.

Albo zrobić coś w stylu Brutal Wolfenstein https://www.youtube.com/watch?v=-8erThH8V7Q