Autor Wątek: Recursive cubes  (Przeczytany 2798 razy)

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 12, 2016, 01:17:40
Czesc

Szukam informacji, a najlepiej implementacji "recursive cubes" w open gl. Może ktos z szanownych forumowiczow zajmowal sie tym zagadnieniem?

Pozdro

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 12, 2016, 23:27:13
Naprawdę nikt nic?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 13, 2016, 11:18:44
A co to jest "recursive cubes"?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2016, 11:39:15
Google mówi że istnieje coś takiego. Natomiast pytanie czy OP ma na myśli właśnie to.
Może chodziło o octrees albo marching cubes :P

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2016, 19:58:00
Nie chodzi o marching cubes, a recursive cubes.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 15, 2016, 13:11:01
No i wszystko jasne.

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2016, 10:13:32
No wlasnie:) Czyli totalna posucha jak narazie...

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2016, 16:25:19
Skoro nie chcesz powiedzieć, o co pytasz, to jak mamy Ci odpowiedzieć ? x.x

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2016, 23:16:17
Proszę bardzo oto zrzut ekranu z sześcianami https://zapodaj.net/ee2419ad304e6.jpg.html , o których mówi wątek.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2016, 23:22:20 wysłana przez slowbro »

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 00:05:43
Znasz koncepcje rekurencji i podstawy openGL ?

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 16:48:15
@koirat: Podstawy opengl tak, a rekurencje trochę.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 17:23:39
A potrafisz za pomocą OpenGL narysować sześcian o zadanym rozmiarze i zadanej pozycji ?

Bo jak potrafisz to już praktycznie masz to zrobione. Wystarczy że zrobisz funkcje rekurencyjną rysującą sześciany w rogach aktualnego sześcianu o zmniejszonym rozmiarze.

Jak już to będziesz miał to zmodyfikuj sobie tak żeby nie rysować sześcianu w rogu który jest zetknięty z sześcianem nadrzędnym.

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 18:15:35
A potrafisz za pomocą OpenGL narysować sześcian o zadanym rozmiarze i zadanej pozycji ?

Bo jak potrafisz to już praktycznie masz to zrobione. Wystarczy że zrobisz funkcje rekurencyjną rysującą sześciany w rogach aktualnego sześcianu o zmniejszonym rozmiarze.

Jak już to będziesz miał to zmodyfikuj sobie tak żeby nie rysować sześcianu w rogu który jest zetknięty z sześcianem nadrzędnym.

Masz na myśli rysowanie sześcianu za pomocą OpenGL z wykorzystaniem funkcji, do której przekazywane są jakieś parametry?

Jak właśnie określić punkty sześcianu o zmniejszonym rozmiarze, aby ten sześcian był mniejszy od nadrzędnego? Chodzi mi o algorytm do wyliczeń położenia punktów w mniejszym sześcianu na podstawie współrzędnych punktów dużego-nadrzędnego sześcianu.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 19, 2016, 20:10:16
Jeśli mniejszy sześcian jest np. o połowę mniejszy i przesunięty w prawo, to współrzędne środka tego mniejszego otrzymasz przesuwając środek większego w prawo o połowę wielkości dużego i połowę wielkości małego. Jak masz współrzędne środka, to współrzędne narożników już umiesz policzyć.

Offline slowbro

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 20:21:33
Jak masz współrzędne środka, to współrzędne narożników już umiesz policzyć.

Jak? Gdybym wiedział to bym nie pytał;)