Autor Wątek: [PC] Archaica: The Path Of Light - wraz z bratem tworzymy grę ;)  (Przeczytany 8757 razy)

Offline pturecki

  • Użytkownik

  • +12
# Czerwiec 08, 2016, 19:54:24
Witam wszystkich.

Razem z bratem - od ok dwóch lat tworzymy własną grę - praktycznie tylko w dwie osoby (kilka osób pomagało nam wcześniej przy modelach, no i oczywiście przy dźwiękach/muzyce). Używamy własnego silnika napisanego od zera (postaram się w wolnej chwili w niedalekiej przyszłości napisać coś bardziej technicznego na ten temat w odpowiednim wątku). Za stronę wizualną odpowiada mój brat - Marcin. Niedawno wystartowaliśmy na Steam Greenlight. Będziemy wdzięczni za wszelką pomoc w przejściu tej kampanii :)

Kampania Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=691876517

Jeśli macie jakieś pytania oczywiście bardzo chętnie odpowiem :) Oto gra:

Archaica: The Path Of Light



Krótki opis:
Archaica to gra logiczna z laserami i lustrami z lekko zarysowaną fabułą i ładną oprawą graficzną. Wcielamy się w niej w Wybrańca, który musi pokonać legendarną Ścieżkę Światła aby uratować świat od zagłady.

W grze jest 6 bardzo różnych krain, z których każda ma inny klimat graficzny i inny charakter zagadek. Są też oczywiście sekrety do odkrycia, które finalnie odblokują alternatywne zakończenie. Zagadek będzie ok 80.

Pełniejszy opis tutaj (lub na stronie Greenlight): http://twomammoths.com/archaica-the-path-of-light/

Gra nie jest jeszcze skończona, i wymaga wielu ulepszeń (głównie urozmaicenie rozgrywki i ożywienie świata gry, a także udźwiękowienie porządne).

Na koniec, krótkie porównanie jak gra zmieniała wygląd z czasem (można kliknąć w obrazki aby zobaczyć duży rozmiar). Wszystkie obrazki pochodzą z pierwszej rundy:
koniec 2014
2015
2016

Linki:

Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=691876517
Strona o grze: http://twomammoths.com/archaica-the-path-of-light/
Strona TwoMammoths: http://twomammoths.com/
Facebook: https://www.facebook.com/TwoMammoths/
Twitter: https://twitter.com/TwoMammoths

Pozdrawiam serdecznie

PS. Założyłbym temat w dziale "Projekty zaawansowane", ale na teraz nie mamy wersji udostępnionej do pobrania wszystkim (i jeszcze nie wiemy czy taką wersję udostępnimy - możliwe, ale niepewne).

/EDIT: W końcu założyliśmy stronę gry na Steam'ie, zapraszam: http://store.steampowered.com/app/550590/
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2016, 11:24:47 wysłana przez pturecki »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 08, 2016, 21:09:30
Oh wow, trailer pełna profeska, plus dodatkowy respekt za własny silnik - wygląda naprawdę ładnie!

Na jakie platformy będzie?

Cheers :-)

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2016, 21:39:50
Dzięki :) W chwili wydania - na PC, a potem się zobaczy. Możliwe, że z VR też powalczymy.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 08, 2016, 21:49:05
Fajnie widzieć casual puzzler gdzie indziej niż na mobilkach >:D PC w sensie wyłącznie winda, czy celujecie też w OSX?

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2016, 22:41:09
Na razie tylko Windows. PS. Mamy nadzieję, że nie wyjdzie nam z tego taki czysty "casual puzzler", ale też trochę zahaczy o "hardcore puzzlera" (w sensie będzie też trudno i do rozkminienia samemu co nie co) ;)

Offline DanielMz25

  • Użytkownik

# Czerwiec 10, 2016, 15:05:22
Świetnie to wygląda. + za własny silnik :D

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Czerwiec 10, 2016, 17:39:12
Dzięki. Wygląd to zasługa brata ;)
Dziękuję wszystkim za głosy! A tych, którzy nie zerknęli jeszcze na naszą kampanię greenlight bardzo do tego zachęcam :) Pozdrawiam.

PS. Postaram się niedługo wrzucić swoją starą gierkę (strategiczną! tylko trochę prostą), którą zrobiłem w wakacje między szkołą średnią a studiami (czyli kupę lat temu) - tylko muszę ogarnąć temat wrzucenia jej na itch.io ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 10, 2016, 23:44:58
Gierka wygląda epicko! :) Przeszliście już greenlighta? Dużo reklamy było potrzeba? :)

Offline pturecki

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 14, 2016, 00:26:20
Wybaczcie zwłokę w odpowiedzi.

Greenlighta już przeszliśmy (ale po tym jak zadałeś pytanie). Na 21 miejscu z 3,6k głosów na tak (więc chyba bardzo dobry wynik). Co do reklamy - to po odpaleniu kampanii cały pierwszy tydzień nie było ani chwili wytchnienia (dla dwóch osób). Można było trochę rzeczy przygotować wcześniej i byłoby lepiej, ale to następnym razem :)

Ładnie zadziałał facebook i bardzo pomógł wykop. Reddita nie ruszaliśmy (teraz już zaczęliśmy, ale w sam raz się kampania skończyła). Maile do prasy posłane były z programu MailChimp (i wyszło, że ok 30% z nich zostało otwarte - czyli bardzo ważne jest mieć kontakty bezpośrednie do prasy, byłoby zapewne lepiej). Również przez formularz kontaktowy pisaliśmy (np do RockPaperShotgun).




I dwa screeny jeszcze dodatkowe (bo można google analitycs podpiąć pod kampanię i podpięliśmy):
Wejścia z krajów: http://www.twomammoths.com/warsztatgd/gry/after_3.png
Wejścia ze stron: http://www.twomammoths.com/warsztatgd/gry/after_4.png

Tutaj post z FB z linkami do wzmianek o kampanii (tylko trzeba film zamknąć w prawym głównym rogu; akurat posta zrobiliśmy z filmem): https://www.facebook.com/TwoMammoths/videos/1096778000368840/

Tyle krótkiego podsumowania. Jak coś pytajcie :)

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Listopad 28, 2016, 11:38:00
Witam. Wybaczcie rzadką częstotliwość aktualizacji, ale przez ostatnie miesiące wogóle nie miałem czasu na nic, nie tylko na aktywność forumową :/ Ale teraz powinno być lepiej ;)

W końcu założyliśmy stronę Steam dla Archaiki, i nawet trochę kluczy do zamkniętych testów rozesłaliśmy. Bardzo serdecznie zapraszam do jej odwiedzenia. Oczywiście wszelkie uwagi są mile widziane ;)


Archaica: The Path Of Light on Steam




I jeszcze garść dodatkowych linków dla przypomnienia:
Facebook: https://www.facebook.com/TwoMammoths/
Twitter: https://twitter.com/TwoMammoths
Trailer YT: Archaica Trailer 2016
Strona o grze: http://twomammoths.com/archaica-the-path-of-light/


PS. Pozdrawiam serdecznie osoby z forum, które podeszły do nas na stoisko na niedawnych targach PGA w Poznaniu!  ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2016, 11:39:42 wysłana przez pturecki »

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Listopad 30, 2016, 18:35:06
Wygląda to przekozacko!

Tak swoją drogą, mam kilka pytań ;)
Dlaczego własny silnik? Jak długo siedzicie nad grą? Jak mniej / więcej wyglądał rozkład czasu pracy silnik - gra?

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2016, 10:25:40
Dzięki! Wygląd to głównej mierze zasługa brata ;)

Dlaczego własny silnik?
Akurat od silnika się zaczęło, a jak coś już było to kontynuowaliśmy dalej. Do tego mi osobiście podoba się taka droga. Tylko trzeba przyznać, że jest bardzo męcząca czasami. Przy następnym projekcie będziemy analizować wszystko jeszcze raz. Na razie nie w silniku problem tylko w moim braku czasu (może nawet są to rzeczy trochę skorelowane).

Nad grą siedzimy już ponad 2,5 roku. Więc sporo. Wcześniej było siedzenie totalnie po godzinach, pisanie techa, początki edytora itp.

Rozkład prac. Jak zabraliśmy się za grę, to myślałem, że w szczególności renderer i core silnika jest skończony, ale okazało się że jestem bardzo w błędzie. Teraz wychodzi mi, że tech nigdy nie jest skończony i zawsze może być lepiej ;P Trochę czasu na to poszło, ale najgorzej było jak w silniku była zmiana, która wymagała zmiany w logice gry/edytora. Takie zmiany super niefajne są i komplikują dużo. Dużo czasu poszło na edytor gry. No i obie te rzeczy cały czas lekko się rozwijają wraz z grą.

Podział czasu bardzo niedokładnie i na oko: wcześniej: silnik po godzinach (kupa czasu / kilka lat bardzo nieregularnie), a w trakcie prac nad grą:  25% silnik, 37.5% edytor, 37.5% gra. Teraz większość czasu idzie na grę, więc te procenty będą na końcu inne (więcej gra zajmie). Edytor to nie tylko edytor gry, ale też "silnikowa część" - tak w proporcjach ok 1/3 (silnikowa część) - 2/3 (growa część).

pozdrawiam ;)

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2016, 11:01:26
Witam.
Niedawno wzięliśmy udział w konkursie Indie Of The Year 2016 na IndieDB i nasza gra dostała się do finału (a gier jest tam dość dużo)!

Tutaj link: Indie Of The Year 2016

Będziemy wdzięczni za każdy dodatkowy głos (nie trzeba się logować, nic podawać, wystarczy jeden klik). Kategoria: UPCOMING GAMES / Puzzle.

Bonusowo obrazek:


Pozdrawiam

Offline resolwan

  • Użytkownik
    • http://pierwsze-zmarszczki.pl

# Grudzień 27, 2016, 10:59:45
Bardzo ciekawa gra! Mocno wam kibicuję, bo jest duży potencjał :)

Offline pturecki

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2016, 11:26:15
@resolwan: Dzięki wielkie :)

PS. Tutaj dwa najnowsze filmy z gameplay'u na YT:

Tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=d4_eCJOFIlI

Pierwsza kraina:
https://www.youtube.com/watch?v=IDYLRLPoXlk

Zapraszam do zerknięcia  :)