Autor Wątek: Mapa do gry C++  (Przeczytany 1531 razy)

Offline MrCrusaderek

  • Użytkownik

# Maj 27, 2016, 04:35:09
http://abload.de/img/screensave000398xcuq.png
Czy ktoś ma pomysł jak stworzyć bardzo podobną mapę do tej w linku ?
https://www.youtube.com/watch?v=FRrFcQv4YRU
A tak wygląda edycja podobnej mapy.Chciałbym zaimplementować podobny system.Tylko jak z mapy z "painta " zrobić porządną mapę. I przy okazji jakiej biblioteki użyć do tworzenia GUI ? Dzięki za wszelką pomoc. Przepraszam jeśli wszystko pomieszałem ale dopiero się uczę.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline voytech

  • Użytkownik

  • +4
# Maj 27, 2016, 10:29:08
Ja bym zrobił to Blenderze. W kilkanaście minut spokojnie można obrysować całą Europę, zaznaczasz jeden wierzchołek wciskasz CTRL i klikasz myszką po mapie tworząc wierzchołki. Potem zaznaczasz wierzchołki danego kraju, wciskasz F i gotowe. CTRL-T potrafi zamienić polygon na pojedyncze trójkąty.



- Wierzchołki można dodać do jednej lub więcej grup, np. kilka z nich można dodać do grupy wierzchołków tworzących granicę między dwoma państwa i jednocześnie do innej grupy wierzchołków składających się na obrys danego kraju, unii krajów, kontynentu, etc.

- fejsom można przypisać różne materiały, kolory, tekstury



Warto pamiętać o "Custom Properties", czyli właściwości które można przypisywać do siatek i materiałów, np. dla materiału 'PL' możesz przypisać {'kraj':'Polska', 'ludność': 38.0e6}.

Całość można wyeksportować jako jeden wielki mesh albo podzielić go wcześniej na mniejsze obiekty. Możliwości jest dużo.

Eksportować siatki można w różnych formatach, ale nie wiem czy któryś z nich potrafi zapisać informacje o VertexGroups albo CustomProperties. Jeżeli nie to zawsze pozostaje możliwość napisanie w pythonie własnego skryptu eksportującego.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2016, 10:32:34 wysłana przez voytech »