Programowanie > Silniki

Silnik starego wolfenstaina i dooma

(1/1)

Q:
Witam.
Silnik starego wolfenstaina był oparty na prostym śledzeniu promieni na planszy 2D i udawał 3 wymiar, czy silnik dooma też tak działał?

timus:
Nie
Link1
Link2

Q:
znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?

dzemeuksis:
Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)

Ach, Tobie chodzi o to demo, co podlinkowałeś. A to sorry. :)

Krzysiek K.:

--- Cytat: Q w Kwiecień 26, 2016, 19:13:03 ---znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?

--- Koniec cytatu ---
Nie wyklucza. Jak trafisz na schodek, rysujesz kawałek ścianki, zapamiętujesz nowy zakres współrzędnych Y jeszcze do wypełnienia w danej kolumnie ekranu i lecisz dalej.


--- Cytat: dzemeuksis w Kwiecień 26, 2016, 20:47:29 ---Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)
--- Koniec cytatu ---
Doom nie starał się zapewnić wielopoziomowości, ale Build Engine (Duke Nukem) już nie miał z tym problemu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej