Autor Wątek: Silnik starego wolfenstaina i dooma  (Przeczytany 2195 razy)

Offline Q

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2016, 21:25:13
Witam.
Silnik starego wolfenstaina był oparty na prostym śledzeniu promieni na planszy 2D i udawał 3 wymiar, czy silnik dooma też tak działał?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline timus

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 25, 2016, 22:52:17

Offline Q

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2016, 19:13:03
znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Kwiecień 26, 2016, 20:47:29
Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)

Ach, Tobie chodzi o to demo, co podlinkowałeś. A to sorry. :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2016, 20:49:43 wysłana przez dzemeuksis »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 27, 2016, 02:38:32
znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=-5nhdEDGaws , jakim cudem udało się stworzyć wielopoziomowe mapy, czy raycastering nie wyklucza czegoś takiego?
Nie wyklucza. Jak trafisz na schodek, rysujesz kawałek ścianki, zapamiętujesz nowy zakres współrzędnych Y jeszcze do wypełnienia w danej kolumnie ekranu i lecisz dalej.

Ale zdaje się, że w DOOM wielopoziomowość to fake. :) Znajdź jedno miejsce, nad albo pod którym można się znaleźć, będąc na innym poziomie. Nie uda Ci się. (Podobno, sam nie zwracałem na to specjalnej uwagi.)
Doom nie starał się zapewnić wielopoziomowości, ale Build Engine (Duke Nukem) już nie miał z tym problemu.