Autor Wątek: Ratgut - Generator terenu  (Przeczytany 2384 razy)

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +4
# Kwiecień 24, 2016, 13:55:46
TR;DR: download

Tak się złożyło, że potrzebny mi był prosty generator heightmap, taki, który działałby z wiersza poleceń i był w stanie generować kilka rodzajów terenu  i to w miarę szybko. Jakość terenu nie była priorytetem, bo mapa miał być dalej ręcznie edytowana  - chodziło o jakiś zarys rzeźby terenu.

Niestety nic takiego nie znalazłem więc po prostu wykombinowałem własne narzędzie. Może komuś innemu też się przyda?

Użycie : rat_gut.exe [-res] [-edit] [-preset]

Opcje:
-res    rozdzielczość mapy (domyślnie 512)
-edit   uruchamia program w trybie z gui
-preset typ terenu jaki ma być wygenerowany, dostępne opcje to
        moutains
        hills
        dunes
        ridge
        foothills
        plains
        spikes
        canyon

Przykład użycia:
rat_gut.exe -res 1024 -edit -preset ridge

Wygląd terenu i (paskudnego gui):





Program używa GPU do renderowanie map więc potrzebny jest sprzęt, który obsługuje OpenGL 3.2 (bo tak mi się shadery napisały, jak ktoś potrzebuje coś bardziej prymitywnego to da się przepisać te shadery do wersji 110).  Testowałem to tylko na jednym PC więc nie ma gwarancji, że gdziekolwiek indziej będzie działać... za to jest za darmochę więc nie ma nic do stracenia.

Nazwa:
RAndom Terrain Generation UTility
RA           T         G                UT
RATGUT
Rat gut czyli z angielska 'szczurze flaki'

DOWNLOAD LINK:
https://drive.google.com/file/d/0B81FE0HzCuVwRXpraVd0WUZXc0k/view

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2016, 15:05:36
Fajne.

Zopensourceujesz?

Offline wezu

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2016, 15:45:12
Jak znajdę wolną chwilę to wrzucę na githuba, nie ma tu w sumie nic inowacyjnego, kilka zmiksowanych szumów ot i wsio.

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Kwiecień 24, 2016, 17:45:28
Mnie też się bardzo podoba. Możliwe, że kiedyś się przyda :). Da się jakoś oddalać widok w edytorze?

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 24, 2016, 18:59:00
Źródło (python, potrzebna Panda3D):
https://github.com/wezu/ratgut

Widok, o tym mi się zapomniało:
Przesuwanie kamery prawo-lewo i góra dół = lewy przycisk myszy + ruch myszką (wszystkie strony)
Przesuwanie kamery przód-tył = prawy przycisk myszy + ruch myszką (góra-dół)
Obrót kamery = środkowy przycisk myszy (lub alt+lewy przycisk myszy) + ruch myszką (wszystkie strony)

Jeszcze mała wskazówka:
Suwaki po lewej stronie kontrolują częstotliwość (jak często), a suwaki po prawej amplitudę (jak bardzo). Pierwsze dwa suwaki od góry mają tworzyć grzbiety, dwa kolejne górki i dołki, a ostatnie dwa to szum. Dwa suwaki na dole kontrolują erozję, a przynajmniej taki był zamysł, tak naprawdę jeden rozmywa mapkę, a drugi... em.. drugi to robi coś dziwnego na podstawie wysokości i normalnej terenu (czy raczej cosinusa kąta między normalną a pionem).