Autor Wątek: Pytanie technologiczne (textury czy źródło światła)  (Przeczytany 1483 razy)

Offline gszadkow

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2016, 11:27:42
Witam,

mam do Was pytanie jako do bardziej doświadczonych użytkowników Unity.
Zacznę od tego iż chciałbym osiągnąć efekt jak na tym filmiku:
http://www.shutterstock.com/video/clip-6419009-stock-footage-cargo-ship-alarm.html

Buduję własny symulator (w ramach nauki i rozwoju własnego) siłowni okrętowej (docelowo). W tej chwili mam już praktycznie gotowy model takiego naściennego sygnalizatora alarmów jak na załączonym filmiku. Moje pytanie jest następujące, jak najlepiej, efektywniej wykonać te świecące sygnały świetle ("kogut" oraz sygnały alarmowe poniżej "kogutów"). Czy stworzyć 2 tekstury jedną na świecenie drugą na "ciemny" stan lampki. Czy użyć źródła światła i zrobić przezroczysty "kogut" i lampki w unity lub też kombinacja obydwu?

Generalnie zawsze staram się szukać rozwiązania w internecie ale nie bardzo wiem o co "zapytać" Google :)

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Jeszcze tak pomyślałem, że być może Shadery wchodziły by w grę, ale nie miałem jeszcze przyjemności żadnych używać, tworzyć.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2016, 11:32:45 wysłana przez gszadkow »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Kwiecień 09, 2016, 12:23:25
Na pierwszy rzut oka użyłbym tekstury emisivowej na lampkę, a nieco dalej od lampki (ciut dalej niż jej radius) umieściłbym dwa przeciwlegle rozstawione źródła światła spotlight. Światła podpiąłbym jako dzieci do lampki, tak że w momencie obrotu lampki one też będą automatycznie obracane. Przezroczystego koguta bym nie robił - chyba że w momencie w którym jest wyłączony całkowicie.

Offline wezu

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2016, 12:25:58
Zależy trochę od tego na czym ci zależy (tak wiem, pierwszą zasadą klubu tautologii jest pierwsza zasada klubu tautologii...).

W takim kogucie widzę 3 efekty:
1. Światło
Punktowe światło, które rozjaśnia najbliższą okolice na czerwono/żółto/pomarańczowo, ewentualnie snop/stożek światła jeśli kogut nie jest 'stroboskopowy' a raczej składa się z obrotowego reflektora.
Ten efekt w zasadzie da się osiągnąć korzystając ze świateł, no chyba że ktoś chce się bawić w wypiekanie dwóch lighmap dla całego poziomu/mapy/planszy. Źródło światła można śmiało umieścić wewnątrz koguta, pod warunkiem, że nie rzuca cieni (i nie zostanie usunięte przez jakaś optymalizację typu culling).

2. Błysk
Wokół jasnego źródła światła może powstać coś na kształt aureoli (halo). Zdaje się że jest to zazwyczaj złudzenie optyczne - odbłysk na soczewce albo bloom na filmie/matrycy światłoczułej, chyba że mamy odczynienia z dymem, mgłą itp.
Ten efekt można osiągnąć stosując wolumetryczne oświetlenie, odpowiednio dostrojony post-procesowy bloom, efekt w stylu 'god rays' albo 'lense flare', ale wiele, wiele, wieeeele łatwiej po prostu przykleić do źródła światła kwadrat z teksturą błysku i zorientować go w kierunku kamery (klasyczny billboard).

3. Kolor
Zmiana kolor samego koguta z blado-czerwonego na jasno pomarańczowe.
Można podmienić teksturę, można podmienić model, można wysłać do shadera uniform, który poinformuje shader do zmiany wyglądu obiektu. Każda z metod jest dobra - wybierz to co jest twoim zdaniem łatwiejsze.



Offline gszadkow

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2016, 22:06:38
Dziękuję bardzo za udzielone odpowiedzi.

A w szczególności dzięki dla "wezu". Wszystko co napisałeś brzmi jak najbardziej sensownie.

Pozdrawiam

Offline gszadkow

  • Użytkownik

# Kwiecień 10, 2016, 13:26:27
Witam,

próby z shader emision mam za sobą i wygląda to obiecująco lampki w miarę ładnie się podświetlają ale musialem trochę model poprawić (podzielić na elementy świecące i nie). Bo jak dawałem teksturę na cały model lampy to całość mi się podświetlała (bo chyba nie da się tego obejść?).

I mam jeszcze jedno pytanie, a żeby nie zakładać nowego wątku napiszę tu:

Mianowicie, jak polecilibyście rozwiązać problem komputera w "grze". Chodzi o mi o to, że jest stanowisko komputera do sterowania różnymi procesami w maszynowni. No ale mniejsza o to co ma robić. Chodzi mi o to aby był interaktywny. Według mnie chyba można by to rozwiązać tak, klikam na komputer (zbliżenie na ekran aby wypełnił całość naszego ekranu i wtedy obsługę zrobić wyświetlając wszystko w  dwuwymiarze (GUI). Czy dobrze kombinuję? A może macie jakiś lepszy sposób?

Pozdrawiam