Autor Wątek: [Android] DyeOrDie  (Przeczytany 2262 razy)

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +2
# Marzec 12, 2016, 13:51:53
Szybka, wciągająca i niezwykle prosta zręcznościowa gra.
Tapaj na ekran, zmieniaj kolor, unikaj pułapek, wygrywaj!
Codziennie czeka na Ciebie nowe wyzwanie dzięki nowo wygenerowanym układom przeszkadzajek!

-Tylko trzy kolory, a i tak ryją banie!
-Codziennie nowy układ przeszkód!
-Globalna tablica najlepszych wyników!
-Proste, uzależniające szaleństwo!

Zmierz się w starciu z potęgą kolorów!

Dye or Die :D

 

W skrócie: gra polega na zmienianiu koloru planszy w taki sposób, by stojąca na drodze przeszkoda była niewidoczna.

Kolory zmieniają się zawsze w takiej samej kolejności po tapnięciu na ekran.

Każdego dnia generuje się inna plansza.

Wbrew pozorom, gra jest dość trudna, ale sprawiedliwa. Próbowałem dostosować prędkość gry tak by nie nudziła, ale przy okazji nie odstraszała nowych graczy. Nie jest to jednak dla mnie takie proste z uwagi na to, że po tygodniu prac już trochę się wymasterowałem w samych zasadach.




Link do beta testów: https://play.google.com/apps/testing/com.crunner.game.android
Projekt na warsztacie: http://warsztat.gd/projects/dye_or_die
Video: https://www.youtube.com/watch?v=Zhp5K5xIMuw
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2016, 18:09:23 wysłana przez ByerN »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline smerf123

  • Użytkownik
    • Projektowanie gier

# Marzec 12, 2016, 21:34:44
Bardzo fajna koncepcja, ale czy nie myślałeś raczej nad tym aby dać graczowi guziki do zmiany koloru zamiast rotacji? Co prawda jestem już po kilku i ciągle myliłem się jaki kolor następuje po obecnym.
Diff spike jest bardzo duży od samego początku, proponowałbym choć przez moment dać graczowi przywyknąć do rotacji i zwiększyć odległości pomiędzy przeszkodami tak aby mógł przelecieć rotację raz lub dwa aby znaleźć odpowiedni kolor.
Wyłączając to gra jest miła w odbiorze, choć spodziewałem się tego, że będę musiał jeszcze sterować w jakiś sposób ptaszkiem.

ps.
kilka lat temu w Irlandii była akcja społeczna pod tytułem Dye or Shave wspierająca osoby chore na raka. Od razu skojarzyło mi się to z tą grą :)

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Marzec 12, 2016, 21:40:13
Plus dla guzików zmiany koloru, a nie leceniu po kolei. Pograłem 3 minuty i ciągle ginąłem po kilku, maks kilkunastu punktach. Może na początek też 2 kolory zamiast 3? Jakąś dłuższą opinię napiszę za kilka dni :)


Offline ByerN

  • Użytkownik

# Marzec 12, 2016, 22:03:47
Nie myślałem nad guzikami zmiany koloru. Za to miałem przez chwilę taką myśl by zrobić rotację w jedną lub w drugą stronę (w zależności czy klikamy w prawą czy w lewą część ekranu). Mimo wszystko poszedłem w stronę takiej rotacji z myślą o pozostawieniu gry w konwencji jedno przyciskowej. Co myślicie o takiej liście dwukierunkowej? Nie wiem czy guziki zmiany koloru nie wpłyną negatywnie na dynamikę. Popatrzę jeszcze na to :)

Testowałem różną liczbę kolorów (w tym też jakieś inteligentniejsze generowanie przeszkód by nie trzeba było tapać 5 razy pomiędzy przeszkodami) i najlepiej wypadały 3. Na dwóch było mało ciekawie, a na czterech-pięciu zaczynało się mienić w oczach.

Gra na początku faktycznie może być za trudna. Na początku tworzenia prędkość była zdecydowanie mniejsza, ale rozgrywka zdawała się strasznie nudna. Trzeba było długo czekać na dotarcie do miejsca, w którym ostatnio się zginęło (układ przeszkód jest zmieniany raz na dobę co pozwala na zapamiętanie trasy). Pomyślę nad jakimś sposobem lepszego wprowadzenia początkującego gracza.

Co do sterowania ptaszkiem, to chciałem dodać trochę więcej interaktywności właśnie w takim stylu, ale doszedłem do podobnego wniosku jak w pierwszym akapicie (+ pozostanie przy sterowaniu otoczeniem zamiast obiektem gracza). Ta gra może i ma ciekawy pomysł, ale nie widzę w niej aktualnie większego pola do popisu jeżeli chodzi o rozszerzalność. Jak wpadnę na jakiś fajny pomysł to dodam, a jak nie to pozostanie mi lepiej projektować kolejne gry. :D

Dzięki za komentarze. :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2016, 22:07:09 wysłana przez ByerN »

Offline smerf123

  • Użytkownik
    • Projektowanie gier

  • +1
# Marzec 12, 2016, 22:35:01
Sterowanie ptaszkiem było tylko moją spodziewają, która nie miała by sensu na ekranie dotykowym :)

Idea ze zmianą kierunku zmiany rotacji jest nie głupia, mogło by się o udać. Jednak zapewne należało by zmieniać kolory guzików dla lepszego informowania gracza (szczególnie początkowego). Zwyczajna zmiana koloru narożnika pewnie byłaby wystarczająca.

Pamiętaj, że ty tą grę już wymasterowałeś, a my jesteśmy nowicjuszami. Daj nam level lub dwa na rozkręcenie się. Możesz w grze umieścić licznik, który po przekroczeniu jakiegoś czasu gry zwiększy jej trudność już na samym początku. Myślę, że da się to załatwić jednym lub dwoma dodatkowymi parametrami w grze, które będą odnosić się do odstępu pomiędzy przeszkodami. Może to być kompromis pomiędzy nudą a akcją.

Pomysł z guzikami kolorów faktycznie może zbędnie 'urozmaicić' sterowanie.

edit:

Nad rozszerzeniem jej można pomyśleć. W późniejszych fazach gry możesz dodać pzeszkody 2kolorowe, które wymagają przeciągniecia palcem zamast zwykłego tapnięcia. Klasyczny dodatek w stylu skinów ptaszka.  Dynamiczni wrogowie strzelający kolorowymi laserami w gracza przed którymi trzeba się bronić zmieniając kolor. Zły mechanigoblin zmieniający kolor gracza. Oczywiście nie wszystko pewnie sprawdzi się w praktyce, ale kombinować można :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2016, 23:15:59 wysłana przez smerf123 »

Offline Sebex142

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2016, 08:32:15
Witam, pograłem dłuższą chwilę w twoją grę i uważam że pomysł jest naprawdę spoko nie widziałem podobnej gry, jeżeli chodzi o moje sugestie to na początku gry szybkość powinna być trochę mniejsza albo odległości od przeszkód trochę większe, oraz fajnie by było jakby za każdym podejściem mapa była generowana losowo i można by przechodzić ją w trochę inny sposób, gdyż jak już sie pogra w nią trochę lecenie z pamięci 15 x z rzędu tego samego nie jest żadną frajdą. A co do zmiany kolorów może tak pozostać, ale bardziej intuicyjne było by gdyby kolory pozostały w tym samym miejscu, a jedynie zmieniałoby się ich pogrubienie albo jakaś obwódka dookoła wybranego.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2016, 19:20:32
Cześć, dzięki za komentarz :P Planuję wypuszczenie gry w trudniejszej wersji (takiej jak teraz). Bardziej w celu badania, jak rynek chłonie takie hardcorowe gry. Mam aktualnie na warsztacie bardziej przyjazną w odbiorze i łatwiejszą grę, która wyjdzie razem z nią dla kontrastu (i którą też zaprezentuję tutaj).

Po wcześniejszych komentarzach, dodałem u góry ekranu kontrolkę pokazującą kolejne kolory. To tak dla spójności z:
A co do zmiany kolorów może tak pozostać, ale bardziej intuicyjne było by gdyby kolory pozostały w tym samym miejscu, a jedynie zmieniałoby się ich pogrubienie albo jakaś obwódka dookoła wybranego.

Edit:
Układ przeszkód jest codziennie inny. Wprowadza to element pamięciówki, o którym wspomniałeś, ale kompensuje na swój sposób jej trudność. Co do tego rozwiązania zdania są podzielone, czy jest dobre, czy złe.

Edit2:
Wspomniana wcześniej gra: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30745.0
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2016, 21:54:27 wysłana przez ByerN »