Autor Wątek: Eksport budowli do Unity i kształtowanie terenu. [pytania]  (Przeczytany 1524 razy)

Offline Arek90

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2016, 00:42:19
Witam.
Z Unity korzystam od dwóch tygodni. Aby oswoić się z tym programem przerabiam różne poradniki.
Aktualnie poszukuje odpowiedzi na rózne pytania związane z Unity3D i Blenderem.

Mam utworzony jakiś domek w blenderze i tu się zastanawiam czy drzwi i okna dodawać osobno w
Unity, a w blenderze zostawić miejsce czy w blenderze dodać okna i drzwi i eksportować jako jeden model.
Unity rozpoznane ściany i drzwi osobno pewnie dlatego że ściany są z "plane", a drwi/okna z cube.
Animacje i skrypt otwieranych drzwi działa.



Drugie pytani dotyczy kształtowana terenu w Unity. Czy jest szybszy sposób na precyzyjne kształtowanie terenu?. Np. łagodnie opadająca górka 10m na przestrzeni 200m. Może jakieś wtyczki do Unity albo w
innym programie zrobić teren.

Czy format fbx jest najlepszy w eksporcie z blendera do unity?
Czy efekt szkła dla okien dodawać w Unit czy blenderze?
W blenderze trzymam się naturalnych wymiarów 1m to 1m np. przy tworzenia budynków.
W Unity takie model wyglądają w naturalnych wymiarach. Czy ma to jakieś wady?

Pozdro.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2016, 01:16:13
Drzwi i okna dodał bym osobno. Nie dość że pewnie będą to ruchome elementy to i całkowicie inny shader będzie np do okien a inny do ścian.
Nie wiem co masz na myśli ze unity coś rozpozna. Lepiej założyć że unity nic nie rozpozna :). Innymi słowy tworzysz więcej niż jeden mesh w blenderze.

Czy koniecznie chesz tworzyć teren w unity ? ma to swoje plusy i minusy.
Jak duży ma być teren, czy będzie dużo drzew trawy i będziesz potrzebował specjalnej optymalizacji do tego ?

1 jednostka to 1 m też się trzymamy tego założenia modelując w blenderze.
W unity jedna jednostka to 1m, mowa o silniku fizyki  więc dużego wyboru tu nie ma.