Autor Wątek: Projektowanie i programowanie quest'ów oraz zachowań NPC.  (Przeczytany 1767 razy)

Offline qyzu

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2016, 13:33:21
Witam.

Poszukuję dobrych książek lub innych wartych polecenia pomocy dotyczących projektowania i implementacji zachowań NPC oraz questów do rozbudowanych gier RPG.
Istnieją takie, mieliście z nimi styczność? Możecie polecić jakieś godne uwagi?

Co prawda mam swoje własne pomysły na osiągnięcie zamierzonego efektu, ale jednak dobre książki mogą się bardzo przydać.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline smerf123

  • Użytkownik
    • Projektowanie gier

# Marzec 01, 2016, 15:37:48
Pisząc o zachowaniu NPC masz na myśli AI poruszania się i zachowań, czy raczej metody komunikowania się z NPC? Jeśli to drugie, to poruszałem ten temat w tym temacie:
http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=30649.0

Co do questów spotkałem się jedynie z pobieżnymi opisami w książkach, więc nic Ci nie polecę. Mogę Ci jednak polecić ten filmik i jego drugą część, daje to pewne ogólne wyobrażenie.
https://www.youtube.com/watch?v=otAkP5VjIv8

Offline qyzu

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2016, 16:59:29
Bardziej miałem na myśli poruszanie się i zachowania, cykl życia NPC'ów itp. Natomiast dialogi łączą się w pewien sposób z questami, tak samo jak i te zachowania, bo questy w pewien sposób zaburzają chwilowy cykl życia NPC'a.
Generalnie chodzi mi o sposoby na zaprojektowanie i implementacje porządnie zrobionego, żyjącego świata z uwzględnieniem zachowań NPC'ów i skomplikowanych questów.

Dzięki za linki, przejrzę, ale coś czuję, że to zdecydowanie za mało. Poszukuję czegoś naprawdę konkretnego. Jak nie znajdę to będę skazany na własne pomysły i rozwiązania w moim edytorze.
No i swoją drogą poszukuję rozwiązań związanych bezpośrednio z implementacją, a nie o sam sposób wymyślania fabuły itp.

Może ktoś jeszcze coś poleci?
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 17:02:07 wysłana przez qyzu »

Offline Matadini

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2016, 19:21:33
Jeżeli interesuje Cię sama tematyka postaci niezależnych i ich powiązania z zadaniami to na twoim miejscu bym poszukał w internecie podręcznika do D'jinni (zestaw narzędzi do modyfikacji pierwszego Wiedźmina) z tego co pamiętam były w nim te zagadnienia opisane.

Po co wynajdywać koło na nowo jak można podpatrzeć u "konkurencji" jak zostało to wcześniej zaprojektowane. Na pewno taka "inspiracja" będzie łatwiejsza w opracowaniu niż tworzenie od zera własnego rozwiązania.

Offline qyzu

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2016, 19:55:19
O, widzę, że nawet w internecie jest to dość solidnie i zarazem bardzo prosto i zwięźle opisane, więc na pewno się to przyda, żeby się na tym opierać. Czasami jednak jak widzę tutoriale do jakiegoś wielkiego narzędzia to się odechciewa widząc setki stron do przeczytania, ale w tym przypadku na pewno jest lepiej.

Z jednej strony może faktycznie powinienem patrzeć na tutoriale do gotowych rozwiązań niż szukać książek o tym jak to zaprojektować. No ale jakby nie patrzeć w tym przypadku będę miał tylko zobrazowane możliwości edytora i to w jaki sposób on działa, ale to jak to jest zaprojektowane w kodzie, nadal pozostawione jest bez odpowiedzi i muszę się zdać na własne umiejętności. Ale coś czuje, że książki opisującej rozwiązania w implementacji i projektowaniu kodu chyba jednak będzie trudno znaleźć.

A co do tworzenia koła od nowa - jeśli mam pomysł na fabułę, rozłoże questy na czynniki pierwsze to w sumie będę miał też jasno postawione co mój edytor powinien umożliwiać, ale bazowanie na innych też jest jak najbardziej wskazane.

Jeśli znacie jakieś jeszcze edytory, które posiadają dobrze napisane tutoriale, no albo te książki o implementacji fabuły i zachowań NPC'ów to byłbym wdzięczny.

Sam też trochę poszukam, bo takie tutoriale do narzędzi użytych do tworzenia popularnych gier to jednak dużo łatwiej znaleźć. A też o opinię pewnie się pytać nie trzeba, bo skoro taki Wiedźmin powstał no to edytor musi być dobry :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 19:57:11 wysłana przez qyzu »