Produkcja gier > Produkcja

PVRTC/DXT a patenty

(1/1)

simple:
Kto mi powie, jak się tego używa (PVRTC/DXT) żeby nie wchodzić w paradę z patentami?

1. Gdy robię w cpp dekompresje do RGBA (bez *.lib) ?
2. Gdy robię w cpp kompresje do PVRTC/DXT (bez *.lib) ?
3. Gdy robię w cpp kompresje ale za pomocą oficjalnej imgtec biblioteki PVRTexLib ?
4. Gdy używam PVRTexTool, zapisuje do *.pvr i używam po prostu GL_COMPRESSED_RGBA_PVRTC_4BPPV1_IMG?
5. Gdy kompresuje za pomocą OpenGL, glTexImage2D(GL_COMPRESSED_RGBA,GL_RGBA,...); (wtedy internalformat będzie DXT5) i wyciągne za pomocą glGetCompressedTexImage() ?

Czy któryś z tych punktów wymaga jakichś licencji?


Estivo:
U nas w firmie na pewno używa się 4 rozwiązania, ale o ile wiem, to są to normalne rozwiązania, więc nie ma się czym martwić. IMO to tak jak by ktoś opatentował sobie wczytywanie pliku tekstowego ;)

Krzysiek K.:
Za wszystko poza może 1. nie sądzę by ktoś Cię sądził, bo kompresujesz tekstury by użyć ich na sprzętowej implementacji dekompresora, który już na pewno jest licencjonowany.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej