Autor Wątek: PVRTC/DXT a patenty  (Przeczytany 1603 razy)

Offline simple

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2016, 10:10:21
Kto mi powie, jak się tego używa (PVRTC/DXT) żeby nie wchodzić w paradę z patentami?

1. Gdy robię w cpp dekompresje do RGBA (bez *.lib) ?
2. Gdy robię w cpp kompresje do PVRTC/DXT (bez *.lib) ?
3. Gdy robię w cpp kompresje ale za pomocą oficjalnej imgtec biblioteki PVRTexLib ?
4. Gdy używam PVRTexTool, zapisuje do *.pvr i używam po prostu GL_COMPRESSED_RGBA_PVRTC_4BPPV1_IMG?
5. Gdy kompresuje za pomocą OpenGL, glTexImage2D(GL_COMPRESSED_RGBA,GL_RGBA,...); (wtedy internalformat będzie DXT5) i wyciągne za pomocą glGetCompressedTexImage() ?

Czy któryś z tych punktów wymaga jakichś licencji?



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Styczeń 24, 2016, 10:40:24
U nas w firmie na pewno używa się 4 rozwiązania, ale o ile wiem, to są to normalne rozwiązania, więc nie ma się czym martwić. IMO to tak jak by ktoś opatentował sobie wczytywanie pliku tekstowego ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 24, 2016, 21:48:01
Za wszystko poza może 1. nie sądzę by ktoś Cię sądził, bo kompresujesz tekstury by użyć ich na sprzętowej implementacji dekompresora, który już na pewno jest licencjonowany.