Autor Wątek: Czy można sprzedawać odpowiednik UIKita?  (Przeczytany 2277 razy)

Offline Kuza

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2016, 22:06:41
Swego czasu, jako stary programista na Maca/iOSa, zacząłem bawić się w portowanie na Unity kilku najciekawszych funkcjonalności, jakie można znaleźć w UIKicie. Ogólnie API 1 do 1, tam gdzie się oczywiście dało.

Projekt się rozrósł, pokazałem to kilku osobom i firmom. Odzew był taki, że programiści wniebowzięci ze względu na niski learning curve, gdy nagle szef zapragnął małej gry, a biedny dev miał tylko expa w Cocoa. Pojawiło się pytanie, czy nie chciałbym tego w jakiś sposób licencjonować.

Zasadnicze pytanie: czy da się ominąć w jakiś sposób surowe prawa pantentowe (z tego co słyszałem, Apple ma np. patent na animację slide'owania w TableView), biorąc pod uwagę jakiego fioła na tym punkcie ma Apple? Czy istnieje coś takiego jak kradzież API?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline deadeye

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 11, 2016, 23:13:51
Pierwsze pytanie, to czy chcesz sprzedawać w Polsce, UE, czy USA, bo prawo patentowe między USA a UE jest kompletnie różne.

Co do materiału który podlinkowałeś - tam w dużej mierze chodziło o "kradzież" opensource'owych plików i wrzucenie ich do swojego frameworka, na co Oracle niby miało jakieś dowody. Finalnie Oracle przegrało, ale jak widać sprawa nie jest jasna. W EU na pewno samo API nie podlega patentom, co najwyżej konkretne rozwiązania.

Offline Kuza

  • Użytkownik

# Styczeń 12, 2016, 03:11:46
Myślałem o Asset Store (czyli US też wchodzą w grę).

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Styczeń 12, 2016, 18:40:05
Zobacz sobie http://www.apportable.com/ oni robią dokładnie to co mówisz maja swoja implementacje UIKit dla Androida co pozwala na skompilowanie appki iOS do Androida kiedyś robiłem tego testy i nawet działało: http://warsztat.gd/video/1879/android_port_update A goście chcą za licencje PRO tego ich rozwiązania z 1K Euro ;)