Autor Wątek: PlayCanvas - czy ktoś uzywał  (Przeczytany 1700 razy)

Offline lao

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2016, 15:07:59
Witam, jestem grafikiem 3d i chciałbym stworzyć prostą grę na przeglądarkę, mam doświadczenie z UE4 jednak po przeglądnięciu kilku webowych projektów w nim zrobionych doszedłem do wniosku ze się nie nadaje (długie ładowanie nawet małej sceny). Po googlowaniu mój wybór padł na PlayCanvas https://playcanvas.com/ . Moje umiejętności programistyczne do tej pory ograniczały się do skryptowania w pythonie i snake'u w c++(SDL) (nie licząc blueprintów w UE4). Czy jest jakiś lepszy wybór niż PlayCanvas? Gra ma polegać na przeszukiwaniu lokacji i rozmowie z NPC'ami głównie, myślę że całą mechanikę jestem w stanie zrobić triggerami. Na stronie playcanvas nie znalazłem nic podobnego, są to raczej wirujące modele 3d ale zadnej gry z prawdziwego zdarzenia. Jeśli nie PlayCanvas to co polecacie? Zależy mi na szybkim ładowaniu sceny, unity wydaje się wolne

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2016, 23:09:50
unity jest wolne, ale z powodu samego engine'u tylko gdy gra ładuje się pierwszy raz - spakowany kod engine'u ma jakieś 10 mb. Większość gier w Unity/UE ściąga się wolno bo mają sporo assetów, a "małe" enginy wydają się szybkie bo w tutkach zazwyczaj mają sceny typu 2 tekstury i 10 quadów na scenie.

Sam rozglądając sie po technologiach webowych do tworzenia gier w webgl, nie znalazłem nic lepszego niż unity - tempo pierwszego ładowania jest nieco zniechęcające, ale przy małej ilości assetów to ok. 3 sekundy, więc akceptowalnie. Natomiast tempo samego tworzenia w unity, świetny asstet workflow i automatyczna kompresja assetów przy przesyłaniu ich do kodu html/js - to jest bezcenne. No i będąc grafikiem, możesz użyć pluginu który daje ci coś w stylu blueprintów do zrobienia gameplaya, nie musisz sam programować. PlayCanvas z tego co widzę to tool typowo programistyczny, więc napisanie jakiegokolwiek gameplayu zajmie ci sporo czasu.

Offline lao

  • Użytkownik

# Styczeń 12, 2016, 00:04:44
Jest jeszcze jeden problem jaki znalazłem z unity, podczas odpalania gier z Kongregate w Ironie (wersja Chrome), pojawia się komunikat: Changes to Google Chrome have made Unity games unplayable within this browser. Może jednak rzeczywiście spróbuję najpierw z unity, chyba więcej osób go używa i w przypadku problemów będę mógł zapytać

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Styczeń 12, 2016, 07:17:54
O ile nie dzieje się coś, o czym nie wiem, to "Unity games unplayable" oznacza tyle, że UnityWebPlayer nie działa w nowym Chromie. Ale to nic strasznego, bo jest WebGL. Nie interesowałem się dokładnie, jak wygląda wydajność tego rozwiązania, ale do gry opartej na triggerach na pewno wystarczy. Różnica w samym tworzeniu gry w Unity jest taka, że zamiast zaznaczyć w opcjach WebPlayer zaznacza się WebGL :).

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Styczeń 12, 2016, 15:17:03
Jest jeszcze jeden problem jaki znalazłem z unity, podczas odpalania gier z Kongregate w Ironie (wersja Chrome), pojawia się komunikat: Changes to Google Chrome have made Unity games unplayable within this browser. Może jednak rzeczywiście spróbuję najpierw z unity, chyba więcej osób go używa i w przypadku problemów będę mógł zapytać
To dotyczy tylko publishowania pod plugin (stara metoda publikacji pod web). WebGL nie wymaga żadnych pluginów, i działa na wszytkich nowych przeglądarkach.

Offline lao

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2016, 17:57:53
Wiecie może czy w projekcie Unity pod webgl działa morph target z 3ds maxa (blend shapes w unity/ shape keys w blenderze)? Nie ma tego w dokumentacji. Pisze o eksperymentalnym wsparciu webgl 2.0, natomiast w dokumentacji webgl 2.0 pisze ze wspiera ono tekstury 3d, czyli w poprzedniej wersji webgl nie używa się normal map?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2016, 18:04:03 wysłana przez lao »