Autor Wątek: Nowy Polski symulator okrętów wojennych na Indiegogo - Co myślicie ?  (Przeczytany 3790 razy)

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

  • +3
# Grudzień 19, 2015, 15:46:21
Witam. Mam na imię Arek i chciałbym wam przedstawić swoją pierwszą grę, która dzisiaj oficjalnie pojawiła się jako kampania na serwisie Indiegogo:

https://www.indiegogo.com/projects/the-yamato-game/x/13038427#/

Nie jestem nowym użytkownikiem, pamiętam początki tej strony i jego forum, jak jeszcze pierwsze kroki stawiali na nim xion czy regedit, pierwsze artykuły, fascynacje programowaniem jako student i marzenia o własnej grze. Można powiedzieć, że to tutaj zaczynałem swoją przygodę z programowaniem od pierwszych artykułów i dyskusji na forum.

Po tych kilkunastu latach stworzyłem w końcu odpowiedni kod, który zamieniłem na pomysł stworzenia gry o tematyce, na którym znam się najlepiej (bitwy morskie/pacyfik/marynarka/itp). Myślę, że po wielu latach ciężkiej pracy i w Polsce i za granicą, nadszedł w końcu odpowiedni moment aby coś własnego pokazać światu.

Chciałbym żebyście wypowiedzieli się na temat tej produkcji, szczerze, krytycznie i pozytywnie, co myślicie i jak to według was wygląda. Zapewne wielu z was również marzy o własnej grze, czy próbowało promować  lub wydawać już takie projekty.

Jeśli macie jakieś pytania, czy porady z własnego doświadczenia, zapraszam tutaj (będę w miarę możliwości często zaglądał), bądź na oficjalnym kanale na youtube/facebook/twitter, linki są na załączonym materiale, czy po prostu śmiało wysyłać wiadomości na pocztę. Pozdrawiam!


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vault 11th

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2015, 16:53:50
Udostępniłem na fejsbuku.

Offline przem_k

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2015, 20:35:53
Wygląda to świetnie, trzymam kciuki za powodzenie projektu! Jest naprawdę spora grupa osób ( starszych, z wiedzą w temacie, pamiętających czasy dobrych symulatorów, grających w Harpoon Classic czy nawet pasjonatów budujących modele - a ten pancernik to dla modelarza wyzwanie życia na długie lata ;)) które chętnie by sięgnęły po taki symulator. Mogę sobie tylko wyobrazić ile to wymaga pracy i testowania by taki projekt ukończyć ale bardzo brakuje tego typu produkcji i mam nadzieję, że Ci się uda :)

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2015, 21:17:23
Dzięki za komentarze i wizyty. To prawda okręt jest strasznie skomplikowany w modelowaniu, zarówno w kwestii wizualnej jak i jego mechaniki. Książki takie jak "Anatomy of the Ship" Skulskiego są tutaj kluczowe. Z drugiej strony ciekawe, że największą światową wiedzę na temat Japońskiej marynistyki mają polscy historycy jak Skulski czy Flisowski. Pozdrawiam!

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Grudzień 19, 2015, 23:03:08
Eh, dzięki za zacytowanie mnie jako przykładu "dawnego" Warsztatu. Nie ma to jak poczuć się staro ;P

Cytuj
Wygląda to świetnie, (...)
Gra wygląda dobrze, ale tekst na stronie kampanii aż roi się od błędów, literówek, i ogólnie nieporadnych sformułowań. Jeśli możesz go edytować, to daj komuś do korekty.

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

# Grudzień 20, 2015, 00:26:11
Właśnie co to tłumaczenia, pierwotnie tekst był pisany przeze mnie, a potem korygowany przez dwóch tłumaczy, ale jak widać i jak piszesz, błędy są nadal. Ostatnie 4 lata spędziłem w Niemczech dlatego wyszedłem z obiegu jeżeli chodzi o angielski.
Tak, mogę go edytować w każdej chwili, postaram się dać to komuś do korekty, ale z moich doświadczeń to, ciężko o dobrego tłumacza, jeśli chodzi o angielski o typowo programistycznej barwie.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Grudzień 20, 2015, 17:38:02
Cytuj
Tak, mogę go edytować w każdej chwili, postaram się dać to komuś do korekty, ale z moich doświadczeń to, ciężko o dobrego tłumacza, jeśli chodzi o angielski o typowo programistycznej barwie.
In the spirit of the season: https://docs.google.com/document/d/1jzYETrFHJ9yMfcv6FM_RDEO-M9ZjIFtKVvhYW6Wz1KA/edit# :)

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

# Grudzień 20, 2015, 18:13:01
In the spirit of the season: https://docs.google.com/document/d/1jzYETrFHJ9yMfcv6FM_RDEO-M9ZjIFtKVvhYW6Wz1KA/edit# :)

Wielkie dzięki za wsparcie i poprawienie tego, odwdzięczymy się. Admiralski Perk już jest Twój.

Pozdrawiam i lecę to poprawić.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 20, 2015, 20:45:08
Cytuj
Chciałbym żebyście wypowiedzieli się na temat tej produkcji, szczerze, krytycznie i pozytywnie, co myślicie i jak to według was wygląda. Zapewne wielu z was również marzy o własnej grze, czy próbowało promować  lub wydawać już takie projekty.
Od strony wizualnej momentami cieniowanie statku wygląda nieco dziwnie, zwłaszcza jak działa nie rzucają cienia i specular odbija się na pokładzie - kompletnie się nie czuje, że działa są rzeczywiście zamocowane na statku. Dziwnie wygląda też shader metalu (działa, pokład). Za to woda świetna. Nie wiem czy nie warto by też zrezygnować z postaci ludzi. Mają nienaturalnie stalowe nerwy. Tu wojna, samoloty, wybuchy, a oni nawet nie drgną, więc bardziej moim zdaniem zaburzają realizm, niż się do niego przyczyniają.

A ogólnie to fajny projekt (chociaż akurat nie moje klimaty), więc życzę powodzenia! :)

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

# Grudzień 20, 2015, 21:15:45
Akurat animacja obsługi dział była wyłączona na potrzeby filmu, ponieważ trochę chaotycznie się zachowują i czasem przechodzą jeden przez drugiego. System kolizji i animacji jest jeszcze dopracowywany, dlatego może to tak wygląda jakby stali jak słupy :)

A jeżeli chodzi o efekt oderwania dział od pokładu, to jest to także spowodowane pracami nad lepszym systemem cieniowania, natomiast o wiele lepiej to wygląda z włączonym SSAO. Akurat w filmie SSAO jest wyłączone, ponieważ wprowadza straszny aliasing na obecną chwilę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2015, 21:22:44 wysłana przez theyamatogame »

Offline MofC

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2015, 01:58:28
Powinieneś założyć blog na indiedb.com To strona z blogami gier twórców indie. Coś jak nasz Warsztat. Tam gra może zdobyć więcej rozgłosu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2015, 02:00:56 wysłana przez MofC »

Offline CheshireCat

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2015, 03:01:10
In the spirit of the season: https://docs.google.com/document/d/1jzYETrFHJ9yMfcv6FM_RDEO-M9ZjIFtKVvhYW6Wz1KA/edit# :)

Cytuj
presents dramatic the final mission

The dramatic final mission?
drama of the final mission?

Offline theyamatogame

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2015, 21:09:37
The dramatic final mission?
drama of the final mission?

Oficjalnie postawiliśmy jednak na kamikaze mission :)

Offline Vault 11th

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2015, 18:25:48
Obserwuję cały czas kampanię i widzę, że idzie słabo, dlatego mam pytanie, jeśli oczywiście macie ochotę odpowiadać.
Ile dziennie wydajecie pieniędzy na promocję kampanii?

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2015, 18:36:55
Strzelam: 0,00 zł? :)

A projekt oczywiście wygląda ciekawie, tylko jak widać zabrakło tu rozgłosu przed zbiórką.