Autor Wątek: Zasięg widzenia 2D  (Przeczytany 1920 razy)

Offline Regis

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2015, 14:39:39
Chciałbym ograniczyć zasięg widzenia jednostek w grze 2D, tak żeby nie mogły one widzieć za przeszkodami itp.

Coś w tym stylu (widać tutaj że wzrok jednostki nie obejmuje obszaru za domkiem):


free image uploading

Z samą logiką sobie poradzę, problemem jest efekt graficzny, obecnie mam wygenerowane punkty, które zaznaczyłem na czerwono na rysunku, ale potrzebuje jakoś poskładać to w trójkąty tworzące zielone pole:


image upload free

Jakieś błyskotliwe pomysły , albo ktoś rozwiązał ten problem wcześniej oprócz programistów tworzących Commandos? :D

Składanie trójkątów po kolei, zaczynając od góry odpada, bo postać może też patrzeć w górę, lub w dół, a wtedy kolejność może być nie taka jaka powinna być.


Odnośnie generowania tych czerwonych punktów też prosiłbym o jakieś pomysły, jeśli ktoś ma, bo obecnie rozwiązanie nie wyklucza wierzchołków zasłoniętych przez inną figurę, ale to zostawiłem sobie na później ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2015, 14:45:00 wysłana przez Regis »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Grudzień 05, 2015, 15:49:10
Cytuj
Jakieś błyskotliwe pomysły , albo ktoś rozwiązał ten problem wcześniej oprócz programistów tworzących Commandos? :D
Wystarczy poszukać "2D shadow" na google. Jest masa tutoriali, bo to częsty efekt w grach 2D.

Offline karol57

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2015, 15:54:49
Brzmi jak dość fundamentalny problem. Albo nie/źle szukałeś https://www.google.pl/search?q=polygon+triangulation albo źle cię zrozumiałem.

@up Jeżeli dobrze zrozumiałem to OP ma już policzone cienie tylko nie potrafi zamienić wielokąta na trójkąty.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2015, 15:56:39 wysłana przez karol57 »

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 05, 2015, 17:00:50
Tu jest niezły artykuł:
http://www.redblobgames.com/articles/visibility/

Jest teoria, są obrazki, interaktywne dema, kod źródłowy i linki to mądrzejszych artykułów. 

Offline Regis

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2015, 18:34:19
Dzięki ;)