Znacie może jakieś przykłady schematów połączeń typowych syntezatorów VST? Albo jakiś tutorial (tylko nie podstawowy a bardziej advanced / na wyższym poziomie abstrakcji)?
Typowy właśnie zrobiłeś. :) Brakuje Ci tylko dodatkowego ADSR na Cutoff od Mooga.
Za to na poziomie advanced, sporo informacji można znaleźć w necie. Przykładowo, artykuł o
Massive, ale nie sądzę, byśmy w życiu wszystkie takie featury zakodowali.
Z rzeczy bardziej przyziemnych i fixed całkiem fajnie sprawdził mi się układ w moim syntezatorze do 4k. Próbki możliwości:
-
https://www.youtube.com/watch?v=wIxgGYtgCbA-
https://www.youtube.com/watch?v=mhJy705g9Vk-
https://www.youtube.com/watch?v=RAMdZhQXMWcTutaj pojedynczy instrument to do 4 niezależnych oscylatorów z których każdy ma do wyboru szum, sinusa i piłę oraz parametry Volume, Transpose, Detune, Cutoff i Resonance (filtr typu bandpass regulowany przez Resonance od całkowitego all-passa do wąskiego peak potrafiącego zrobić gwizd z szumu). Każdy z pięciu parametrów ma własną niezależną dwupunktową envelopkę (start/nachylenie/koniec) i własny LFO (sinus o regulowanej szybkości i amplitudzie).
Całość ostatecznie wygląda tak:
linkChodzi mi o już wyższy poziom abstrakcji, nie na poziomie sygnału, ale na poziomie połączeń poszczególnych bloków - czyli jak połaczyć ze sobą LFO, Filtry (jakie np.?), Oscylatory, VCA, Apregiator, efekty, jak można coś ciekawego uzyskać, żeby miało to ciekawy zestaw brzmień.
Ja zacząłem niedawno coś tam dłubać przy nowym syntezatorze i zdecydowałem się na pełną swobodę połączeń (interfejs w stylu Massive). Mając na stałe połączone modulacje może być ciężko Ci uzyskać niektóre efekty.
A arpeggiator sobie daruj, podobnie jak echo i reverb w samej wtyczce, chyba że chcesz ją sprzedawać - to są efekty które włączają w presetach chyba wyłącznie po to, żeby się zareklamować brzmieniem, a które zawsze trzeba po zmianie presetu ręcznie wyłączać (może poza delay/reverb jeśli akurat potrzebujesz, nie żal ci CPU, a reverb jest naprawdę porządny). :)