Autor Wątek: Wzorce projektowe do gamedev i struktura klas silnika  (Przeczytany 1968 razy)

Offline bajos

  • Użytkownik

# Październik 29, 2015, 11:01:36
Witajcie,

Czy sa jakies przydatne wzorce do gamedevu (oprócz Singletona)? Jak powinna wygladac struktura klas silnika i ich zależności? Jakis graficzny diagram czy cos. Szukalem na necie ale tamte diagramy to była teoria i nie miały nic wspólnego z kodem.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lethern

  • Użytkownik

# Październik 29, 2015, 11:45:41
ciekawe pytanie, ale mimo wszystko trzeba zaznaczyć, że aby poprawnie używać tych wzorców projektowych, powinieneś wiedzieć jakie problemy wystąpią i jak je rozwiązać, niż na ślepo próbować coś-gdzieś-wsadzić (np. singleton umieściłbym na ostatniej pozycji na liście ważne wzorce..)
Może warto w tym celu przeczytac jakąś książkę, która faktycznie powie co i dlaczego?

Z innej strony, wzorce mają raczej za zadanie odciążyć Cię z wymyślania rozwiązania na znany problem lub mechanizm, tak? Możesz szukać odpowiedniego wzorca w momencie, gdy będziesz w trakcie pisania konkretnego mechanizmu, np. gdy będziesz rozwijać swój silnik o skryptowanie, albo konfigurowanie z pliku, czy wprowadzać wielojęzyczność.
Dla mnie osobiście sposób pisania krok po kroku, rozwijania po trochu, wydaje się lepszy niz próba zrobienia "wszystkiego" od samego startu

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

  • +4
# Październik 29, 2015, 11:46:33
Czy sa jakies przydatne wzorce do gamedevu (oprócz Singletona)?


A co do tematu:
Iteruj kod silnika aż Ci się wyklaruje co i jak ma wyglądać.

Offline topik92

  • Użytkownik

# Październik 29, 2015, 20:15:35
@lethern
A jakie ksiązki byś polecił?

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 29, 2015, 21:14:33

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 03, 2015, 23:46:52
Tak, można wyróżnić pewne wzorce stosowane w programowaniu gier. Polecam stronę:
http://gameprogrammingpatterns.com/contents.html

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 04, 2015, 10:36:23
Cytuj
Czy sa jakies przydatne wzorce do gamedevu (oprócz Singletona)? Jak powinna wygladac struktura klas silnika i ich zależności?
Zdecyduj się, czy mówimy o gamedevie, czy o silnik-devie. Bo jak zaczniesz pisać silnik, w szczególności z podejściem by kod wyglądał, a nie tylko działał, to praktyka pokazuje że gry już raczej nie napiszesz. :)