Autor Wątek: Gry na PC w Javie - jak zacząć, jaka biblioteka?  (Przeczytany 7637 razy)

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2007, 11:25:44
Od pewnego czasu uczę się Javy. Język mam już opanowany. Pisze różne programy okienkowe, ale naszła mnie chętka na grę. I teraz moje pytanie jest następujące: Jakiej biblioteki używać? Jeśli macie jakieś ciekawe linki z tutkami to bardzo proszę o ich podanie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Marzec 10, 2007, 11:31:07
Może Java3D? Wszystko zależy od tego czy chcesz tworzyć gry 2D czy 3D.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Marzec 10, 2007, 11:32:46
Moim zdaniem standardowa biblioteka powinna wystarczyć do realizacji wielu pomysłów(2d oczywiście):
http://java.sun.com/products/java-media/2D/

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2007, 13:12:10
Narazie 2D.

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2007, 16:29:33
A znacie może jakieś tutki nastawione konkretnie na pisanie gier w Javie?

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Marzec 10, 2007, 16:45:29
Wystarczy, że będziesz wiedział co to jest podwójne buforowanie i jak odbierać zdarzenia o myszce i klawiszach:
http://www.google.pl/search?q=java+2d+double+buffering
http://www.google.pl/search?q=java+keyboard+event+listener
http://www.google.pl/search?q=java+mouse+event+listener

Offline eMul

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2007, 18:25:59
Nie wiem czy to wystarczy :(.
No bo jak np. mam zrobić coś takiego, że świat jest większy niż ekran, i jak idzie ludzik to wszystko sie przesuwa?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 10, 2007, 18:35:22
Nie wiem czy to wystarczy :(.
No bo jak np. mam zrobić coś takiego, że świat jest większy niż ekran, i jak idzie ludzik to wszystko sie przesuwa?
Wystarczy. O przesuwanie, animację, itp. musisz zadbać sam. Jeżeli chodzi o świat, to zazwyczaj dzieli się go na kafelki i rysuje tylko to, co jest na ekranie. :)

Offline hubo

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2007, 11:22:31
Po pierwsze witam, bo to moj pierwszy post na tym forum :), odpowiem w topiku majacym juz miesiac w sumie, ale tematyka javy nie jest tutaj chyba zbyt popularna ogolnie.

Po drugie. Ja bym powiedzial ze wszystko zalezy czego oczekujesz od biblioteki, a moze co chcialbys napisac. Java 2d jest zestawem funkcji wspomajajaych rysowanie (w skrocie ;), ale nie posiada zbyt wygodnych mechanizmow typowych do programowania gier. Zeby usiasc i napisac gierke to trzeba sobie napisac na to prosta bibioteczka (petla glowna itp.). O wiele przyjemniej (imo) jest wykorzystac jakas prosta bibioteke do programowania gier. W punktu widzenia poczatkujacego programisty wcale nie bedzie Ci trudniej zaczac pisac gierke np w takim GTGE http://www.goldenstudios.or.id/products/GTGE/, od razu dla ulatwienia link do tutoriala: http://www.goldenstudios.or.id/forum/showthread.php?tid=47

Jezeli chcialbys zapoznac sie od razu z zagadnieniami 3d (a co ;)), to proponuje monkey engine (http://jmonkeyengine.com/), ma bardzo aktywne community chetnie sluzace pomoca, projekt jest od lat bardzo aktywny, patronat nad nim przejelo ncsoft (nawet szukaja do pracy ludzi znajacych ten engine). Zeby Cie jednak nie przerazac ze to jakas skomplikowana machineria tu jest link to prostego tutorialu, w ktorym tworcy enginu przedstawiaja krok po kroku jak napisac strzelanke: http://jmonkeyengine.com/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=70&limit=1&limitstart=1

I jeszcze takie pytanko: sa moze na forum ludzie interesujacy sie programowaniem w jme (jmonkey engine)? Wiem ze rzadzi tutaj niepodzielnie c++, ale moze jakies zblakane dusze interesuja sie tez rozwiazaniami opartymi na javie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2007, 16:11:00 wysłana przez hubo »

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Październik 01, 2007, 19:58:03
Podobnie jak Hubo, piszę w tym temacie swój inauguracyjny post, podobnie jak on "odświeżam" temat po dłuższej przerwie ;)

Zaczynam interesować się programowaniem gier w ogóle, a w Javie w szczególności, bo to mój ulubiony język programowania.
Miałem nieco styczności z Java Monkey Engine, to bardzo ciekawy projekt, a pionierskie gry w nim napisana pokazują, że Java nie jest z góry skazana na klęskę w starciu z c++ (przykład -> Spirits : http://youtube.com/watch?v=_CC7eFIzQi4 ).

Niestety, jak to często bywa we wszelkich projektach darmowych i powstających głównie dzięki entuzjazmowi maniaków, dokumentacja nie stoi na wysokim poziomie. "Javadoci" są często "pustawe", tutoriale i "przewodnik użytkownika" pokrywają tylko część funkcjonalności, w dodatku są niekompletne, gdyż część tematyki dopiero czeka na omówienie. To trochę zniechęca... Ale może powalczę ;)




Offline eMul

  • Użytkownik

# Październik 01, 2007, 20:59:38
Jeśli chodzi o gry 2D to napisałem już własny silnik =) Wydaje mi się lepiej zaplanowany, niż gotowce, a przy okazji dowiedziałem się, jak wygląda tworzenie gier od środka.

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Październik 01, 2007, 22:30:14
Do Java'y polecam bibliotekę JOGL, jest to "bind" do bibliotek OpenGL. Najlepszą rekomendacją tej biblioteki niech będzie fakt, że całe środowisko Processing używa jej do reprezentacji grafiki.

Przykład zastosowania JOGL: Piston - symulator pól (projekt zarzucony).