Autor Wątek: Vr w Polsce  (Przeczytany 5070 razy)

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Maj 13, 2016, 16:03:06
Powracam do wątku - testuję właśnie czy filmy promocyjne 360 mają większą skuteczność niż ich klasyczne odpowiedniki.

Jeśli macie chwilę - rzućcie proszę okiem na film informacyjny o projekcie FunBrush: https://www.facebook.com/FunBrushLtd/videos/844611502333362/

I powiedzcie; czy taka forma przedstawiania informacji ma dla was jakąś dodatkową wartość w porównaniu do zwykłych filmów 2d.
Czy stanowi tylko zbędny przerost formy nad treścią.
Jeśli to drugie, to czy widzicie jakieś inne zastosowania w których wideo 360 miało by większy potencjał ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 13, 2016, 16:08:41
Ten drag&drop jest okropny.

Powiem tak: na reklamach zwykle śpię albo robię sobie herbatę, więc ... ej, nie wiem. Bo z jednej strony moge powiedzieć że zmarnuje się praca, skoro i tak nie będę ruszał reklamy, a z drugiej w sumie może się zaciekawię i się pobawię, więc zobaczę reklamę którą normalnie bym ominął?

Z innej beczki: ten UI drag&drop jest strasznie niewygodny, a okularów VR jeszcze nie mam, jestem bardzo niedzisiejszym członkiem nowoczesnego społeczeństwa.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Maj 13, 2016, 16:30:21

Bardzo fajnie film 360 działają na telefonach z żyroskopem gdzie obracanie telefonu powoduje zmianę orientacji kamery - to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż drag & drop, no i może być użyte nie tylko przez nowoczesną część społeczeństwa ;)

Osobiście uważam że wraz ze wzrostem popularności kamer 360 - tego typu filmy/animacje będą stawały się bardziej i bardziej popularne- pytanie które rozważam to czy jest szansa na wykorzystanie ich ciekawiej niż selfie w VR.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +1
# Maj 13, 2016, 23:10:50
Nie podoba mi się taki filmik. Jeżeli tam są przekazywane jakieś informacje, np. jakiś tekst, to zawsze patrząc w jedną stronę mam świadomość, że coś z tyłu mnie omija. Zwykły film byłby moim zdaniem lepszy.

Taki film 360 stopni ma sens, kiedy pokazuje coś faktycznie nagranego w przestrzeni (np. zjazd na nartach, skok ze spadochronem czy choćby spacer ulicami miasta), a nie kolekcję i tak płaskich paneli z informacjami.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Maj 14, 2016, 16:01:43
Reg dzięki za odpowiedź, budowanie dobrej narracji jest trudne w VR.

Są jednak przykłady doświadczeń w których użytkownik intuicyjnie wie gdzie powinien patrzeć, przykład: https://www.youtube.com/watch?v=gPUDZPWhiiE

Sądzę że gdyby FunBrush360 został zaprojektowany tak - aby użytkownik czuł się prowadzony po przestrzeni prosto, jak po osi czasu- poczucie obawy przed przegapienia czegokolwiek znikło by.

Porównując powyższy film do FunBrush360, można zadać sobie pytanie czy 360 jest tu potrzebne.

I tu z pomocą przychodzi statystyka - która pokazuje że współczynnik aktywności(kliknięcia, komentarze, etc.) filmu 360 jest średnio 4 razy większy niż w przypadku mediów 2d.


Offline MrKaktus

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 07, 2016, 00:57:41
Reaktywacja trupa!
WSOC 2016 sie zaczal i mam zagwozdke czy startowac.
Ile osob tutaj na forum ma:
- Vive
- Oculusa (DK2 lub CV1)
?
Prosze takie osoby o zaplusowanie tego postu zebym wiedzial czy jest sens robic cos na VR na WSOC czy znow sie skonczy na tech demie ktorego nikt nie odpali ;).

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2016, 19:17:04
Na prawde na calym forum tylko jedna osoba ma desktop VR? :/

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +3
# Lipiec 09, 2016, 10:46:45
co wiele mówi o przedwczesnym ogłaszaniem rewolucji przez producentów sprzętu ;)

Offline Rakieta

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 09, 2016, 12:01:13
Dokładnie. Mam wrażenie, że z VR korzystają najczęściej producenci gier (również/zwłaszcza indie), oraz ludzie, którzy po prostu chcą się przekonać jak to działa i ewentualnie pośmiać ze znajomymi. Mnie osobiście nie jara wcale ten temat, uważam, że to 100 razy mniej wygodne niż zwykłe odpalenie gry na desktopie.

Mi się osobiście marzy cała platforma na której można by było się poruszać, wchodziłbym na środek, zakładał okulary, jakieś rekawice i biegał sobie razem z moim bohaterem, z pistoletem w dłoni. Splinter Cell. To by było super. Ludzie budując dom planowaliby osobne pomieszczenie dla takiej platformy. Ale jak to mój koleżka powiedział, najwięcej zarabia się na grubasach, którym nie chce się ruszać i męczyć, więc chyba za życia czegoś takiego się nie doczekam.