Autor Wątek: Tworzenie efektów typu pojawianie się kurzu na skórze po upadku postaci  (Przeczytany 1357 razy)

Offline andy939

  • Użytkownik

# Październik 01, 2015, 22:26:09
Witam!
Jak w temacie,  uczę się obecnie tworzyć grafikę dla gier, stworzyłem sobie własną postać, i chciałbym dodać takie efekty typu zrobi sie mokra jak wpadnie do wody, będzie cała skórzona albo we śniegu w odpowiednich warunkach. Zdaje se sprawę że trzeba to oskryptować odpowiednio.
Na razie nie udało mi się znaleźć nic ciekawego w internecie, poza efektem w unity 3d jak robić ślady po hamowaniu samochodu więc to jest narazie mój jedyny punkt zaczepienie.

Proszę podajcie jakies pomysły linki to jakichkolwiek przykładów, lub chociaż chasła jak mógłbym to jeszcze szukać.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 01, 2015, 23:08:30
Myślę, że wiele z tego to po prostu kombinowanie i oszukiwanie. Np. efekt mokrej postaci - podkręć shininess skóry żeby się bardziej błyszczała, oraz rozmieść po ciele kilka emiterów cząstek żeby kropelki wody spadały ;)

Offline wezu

  • Użytkownik

# Październik 02, 2015, 00:48:16
Było takie demko ATI, Toy Shop chyba się nazywało, to już dość stary wynalazek, ale był tam pokazany efekt kropli spływających po szybie, na pewno były do tego jakieś papiery. 

W większości przypadków takie efekty jak przybrudzenie postaci, czy śnieg na ramionach możesz osiągnąć dodając dodatkową (masło maślaną) teksturę i jakiś uniform 0.-1. kontrolujący ile danej tekstury zmiksować do finalnego wyglądu postaci.

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Październik 02, 2015, 01:29:00
Jeśli robisz grę w Unity, to kiedyś był taki fajny asset "Decal system". Teraz tego oryginalnego nie widzę w asset storze, ale jest coś takiego też za darmo https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/13889. Nie używałem, ale da się tym raczej ubrudzić postać :)