Autor Wątek: [Java] Wzorzec projektowy do gry Saper  (Przeczytany 4656 razy)

Offline Xenox93

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2015, 19:16:29
Racja mój błąd, nie mam poprawnie zaimplementowanego algorytmu liczenia bomb dla pól znajdujących się na krawędziach, dzięki ;)
A co do generatora liczb pseudolosowych to nie zastanawiałem się bo doszedłem do wniosku, że skoro nie ma flagi/funkcji ani metody do ustawienia czy liczby mają się powtarzać to znaczy, że domyślnie taka opcja jest ustawiona, a już na pewno w takim języku jakim jest Java. Ale racja, może być tak, że się mylę.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline topik92

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2015, 22:47:13
Ja nie rozumie.
Jak dwa razy postawisz mine na polu pole[1][1] to będziesz miał 8 min nie 9 a to jest bład, o to mi chodzi:)

Offline Xenox93

  • Użytkownik

# Październik 01, 2015, 21:38:09
Ale ja nie stawiam dwa razy miny na polu, bo mój kod wygląda w ten sposób:
for( int i=0, x=0, y=0; i < amount_mins; ++i )
{
          x = generator.nextInt( width );
          y = generator.nextInt( height );
           
          board.get( login )[y][x] = -1; // Wstawiam -1, nie dodaję
}

Jeśli chodzi o ilość min wokół danego pola, to nie ma mowy o policzeniu dwukrotnie tego samego, gdyż jednocześnie 'i' oraz 'j' nie będą równe 1 nie więcej niż raz <- przykład dla pola[1][1].

Offline topik92

  • Użytkownik

# Październik 29, 2015, 20:18:54
Nie wie dlaczego nie zauważyłem że od pisałeś chodziło mi o to że w grze saper liczba min jest znana z góry. Jeśli amount_mins=10, i dziesieć razy podrząd policzy wylosuje Ci to samo pole to na mapie bedzie jedna mina a nie 10.