Panowie, ale wy lubicie pierniczyć od rzeczy.
Człowiek spytał jaki silnik będzie najlepszy do gry MMO 3D, a wy mu wyliczacie jakieś sratytaty nie dość, że budowę silnika to i budowę gry. W 3-5 lat nie stworzy gry MMO zaczynając od wersji Alpha tworzonej samodzielnie, kończąc z jakimś małym teamem? Ile czasu zajmuje wam zrobienie kanapki? 10 dni? Żarty na bok.
Jeśli wersja Alpha to ma być coś w rodzaju The Stomping Land no to jasne, że jest to dla niego wykonalne.
Wyspa -> Terrain,
Drzewa i rośliny -> Gotowce,
Przedmioty/budynki -> Modele własne,
Funkcjonalność -> Modele własne,
Przeciwnicy -> No tu już trzeba talentu.
Nie wyrobi się w rok? Proszę mnie nawet nie wkurzać tym forumowym "nie rób bo się nie da". Psf. Nawet nie wiecie jak ta gra będzie wyglądała w finalnej wersji, może nie będzie tam żadnych lokacji, bo lokacje będą tworzyli gracze, sandbox. MMO? MMO.
Unity/UE będą najlepsze, bo to oszczędzi ci zabawę ze wspomnianymi roślinami i terrainem. Dodawać modele, tworzyć, kupować i skryptować.
Nie wiem jak z Barokiem, on był chyba dedykowany bardzo do RPG, ale pewnie nadal nie jest gotowy do produkcji gier, dawno nie sprawdzałem, mogę się grubo mylić.
Essenthel chyba również jest bardziej nastawiony na takie gierki.