Autor Wątek: MMO 3D  (Przeczytany 3881 razy)

Offline Kostek-Poyters

  • Użytkownik
    • Poyters

# Wrzesień 20, 2015, 15:14:39
Witam. Doszedłem do wniosku iż pisanie od podstaw silnika do gry mmo 3d nie ma sensu, gdyż po co robić coś co już jest. No ale do rzeczy, jakie wy polecacie silniki/programy stworzone do tworzenia gier mmo 3d?

*Oczywiście nie porywam się z motyką na słońce i wiem, że sam nie zrobię takiej gry w 2 dni. Raczej sam chcę zrobić wersje alpfa, podstawowe rzeczy, tak by jakoś działało, tyle ze w 3-5 lat.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2015, 15:16:53 wysłana przez Kostek-Poyters »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +8
# Wrzesień 20, 2015, 18:42:45
Doszedłem do wniosku iż pisanie od podstaw silnika do gry mmo 3d nie ma sensu

No to pierwszy z dwóch bardzo ważnych wniosków masz za sobą. >:D

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +3
# Wrzesień 20, 2015, 19:10:49
No to pierwszy z dwóch bardzo ważnych wniosków masz za sobą. >:D
A ten drugi wniosek powstaje po usunięciu "od podstaw silnika do", tak? :)

Offline Kostek-Poyters

  • Użytkownik
    • Poyters

# Wrzesień 20, 2015, 19:40:35
Ktoś tutaj słówkami lubi sie zabawiać xd. Cóż złego w grach mmo?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +2
# Wrzesień 20, 2015, 19:46:03
Ktoś tutaj słówkami lubi sie zabawiać xd. Cóż złego w grach mmo?
Liczba grafików, animatorów, designerów itp potrzebna do wyprodukowania choćby jednej lokacji. :-)

Jak chcesz MMO do zrobienia w jedną osobę, to zacznij od muda albo roguelike, akurat coś co się da skończyć w pojedynkę.

Offline lethern

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2015, 20:24:02
Rozszerzając to co Kos napisał
zamodeluj sobie jednego stwora, miecz czy wózek z sianem, policz ile czasu Ci to zajęło i przemnóż przez 10000 :P Ogólnie jak nie masz 5 niewolników-grafików w piwnicy, to nawet jak po 3 latach napiszesz silnik mmo 3d, to co nim wyświetlisz?

Offline Rakieta

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 20, 2015, 20:36:47
Panowie, ale wy lubicie pierniczyć od rzeczy.

Człowiek spytał jaki silnik będzie najlepszy do gry MMO 3D, a wy mu wyliczacie jakieś sratytaty nie dość, że budowę silnika to i budowę gry. W 3-5 lat nie stworzy gry MMO zaczynając od wersji Alpha tworzonej samodzielnie, kończąc z jakimś małym teamem? Ile czasu zajmuje wam zrobienie kanapki? 10 dni? Żarty na bok.

Jeśli wersja Alpha to ma być coś w rodzaju The Stomping Land no to jasne, że jest to dla niego wykonalne.
Wyspa -> Terrain,
Drzewa i rośliny -> Gotowce,
Przedmioty/budynki -> Modele własne,
Funkcjonalność -> Modele własne,
Przeciwnicy -> No tu już trzeba talentu.

Nie wyrobi się w rok? Proszę mnie nawet nie wkurzać tym forumowym "nie rób bo się nie da". Psf. Nawet nie wiecie jak ta gra będzie wyglądała w finalnej wersji, może nie będzie tam żadnych lokacji, bo lokacje będą tworzyli gracze, sandbox. MMO? MMO.

Unity/UE będą najlepsze, bo to oszczędzi ci zabawę ze wspomnianymi roślinami i terrainem. Dodawać modele, tworzyć, kupować i skryptować.

Nie wiem jak z Barokiem, on był chyba dedykowany bardzo do RPG, ale pewnie nadal nie jest gotowy do produkcji gier, dawno nie sprawdzałem, mogę się grubo mylić.

Essenthel chyba również jest bardziej nastawiony na takie gierki.

Offline fn2000

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 20, 2015, 20:48:42
Nie patrz czy silnik nadaje się do MMO tylko:

- jak szybko jesteś w stanie zrozumieć filozofię pracy z edytorem i pipeline przygotowania assetów - to będzie KLUCZOWE w dalszej części projektu, bo MMO to przede wszystkim content,

- czy silnik wspiera grę sieciową z autorytatywnym serwerem,

- czy silnik wspiera skryptowanie rozgrywki out-of-the-box.

Polecam Unity - jest dość proste na starcie, jest sporo dodatków, które rozszerzają możliwości podstawki i dodają nowe funkcjonalności.

Co do pisania silników to prawda jest taka, że poznanie dogłębne gotowego silnika czy zrobienie od podstaw skrojonego pod konkretną potrzebę zajmuje często TYLE SAMO czasu, dla w miarę wprawnego programisty :)

Problem jest w contencie - gry 3D, szczególnie MMO potrzebują go b. dużo - nie tylko modele 3d i tekstury, ale questy, dialogi, etc.

Zacznij od stworzenia RPG'a i następnie rozbuduj go o multiplayer - dobrze przygotowana interakcja graczy online nie uratuje słabej fabularnie i rozgrywkowo gry z pustym i nieciekawym światem.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2015, 21:09:54
HeroEngine, Atavism, Big World Technology, ogolnie to wpisz sobie w google MMO Engine.., wbrew pozora jest tego sporo.
Do tego troche darmowych assetow, i mozna sie skupic na robieniu gameplayu.

Offline FrozenShade

  • Użytkownik
    • Skullstone's official site

  • +1
# Wrzesień 20, 2015, 23:30:43
Ja proponuje najpierw pobawić się w modowanie np serwera Lineage 2. Na necie jest masa opensourcowych projektów. Pomijając klienta, cały potrzebny content graficzny itp to jednak pisanie serwera docelowo obciażanego przez setki/tysiące graczy to nie pisanie prostego programiku na jednym wątku :)

Silnik? Dla klienta to jakikolwiek, z tym, że im większa swobodę da ci taki silnik tym lepiej. Ktos wcześniej pisał o 'out of the box'. Ja polecę JMonkeyEngine - Jest to silnik, który załatwi ci cała stroną wizualną na podstawowym poziomie. Jeśli będziesz chciał cos, czego silnik nie wspiera to bez problemu sobie sam dopiszesz. JME nie ogranicza cię w żadnym stopniu, nie narzuca żadnych konkretnych rozwiązań dla twojego gameplayu, jednak cena jest taka, że zamiast skryptowania klocuszków, bedziesz musiał po prostu pisać kod i samemu wszystko projektować.

Pisząc MMO bedziesz musiał tak na prawde stworzyc dwa projekty: klient i serwer. Po twoim pytaniu widzę, że raczej nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak ogromne jest to wyzwanie - stąd pewnie ten atak na Ciebie.
Najpierw więc rozpoznaj temat samego tworzenia serwera takiej gry, a potem się zastanów, czy moze jakis single player nie był by lepszym rozwiązaniem, na poczatek oczywiście.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 21, 2015, 13:35:23
do solo polecam voxele czyli tak zwany klon minecrafta

Offline smerf123

  • Użytkownik
    • Projektowanie gier

# Wrzesień 24, 2015, 11:24:49
Mnie ciekawi czemu wszyscy założyli, że kolega będzie tworzyło MMORPG, gdy wspomniał jedynie o grze MMO 3D?
Przecież jest wiele gier MMO, które nie są erpegami. Choćby taki world of tanks.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2015, 11:33:50
Mnie ciekawi czemu wszyscy założyli, że kolega będzie tworzyło MMORPG, gdy wspomniał jedynie o grze MMO 3D?
Założyła tylko jedna osoba.