Autor Wątek: Sieci neuronowe dla Mahjonga  (Przeczytany 1602 razy)

Offline jorul

  • Użytkownik

# Wrzesień 10, 2015, 17:10:52
Mam do zrobienia Mahjonga (nie ten multiplayer, zwykłe parowanie klocków) z wieloma levelami. Muszę tym levelom potem poprzydzielać czasy na 1, 2 i 3 gwiazdki. Czy da się to jakoś zautomatyzować z sieciami neuronowymi?

Być może to co mi po głowie chodzi jest zupełnie bez sensu, bo z sieci neuronowych jestem całkowicie zielony. Sam bym tego nie implementował, udało mi się znaleźć libkę w języku, którego używam. Wyobrażam to sobie tak, że wejścia, to są poszczególne klocki, a wyjście to czas potrzebny na sparowanie dwóch klocków. Najpierw bym tę sieć trochę pouczył, ile mi schodzi na znalezienie pary.

Czy puste miejsca mogą tu być jakąś przeszkodą? Czy to w praktyce ma jakiekolwiek szanse działać tak jak mi się wydaje?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Wrzesień 10, 2015, 17:35:07
Z Mahjongiem problemem nie jest znalezienie pary, tylko przemyślenie jak najgłębiej rozgrywki, by zminimalizować szansę na zablokowanie się. Myślę że poganianie gracza przez ocenianie za czas w Mahjongu trochę mija się z celem - tutaj wystarczająco trudnym zadaniem jest najczęściej samo przejście planszy.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +4
# Wrzesień 10, 2015, 17:49:49
Nie możesz wziąźć gotowej sieci neuronowej? Posadź 5 ludzi nad levelem, ich średni czas to 1 gwiazdka, najlepszy to dwie. Potem któremuś ochotnikowi (albo sobie) daj ten sam poziom do przejścia z 5 razy po kolei, najlepszy albo drugi najlepszy czas to 3 gwiazdki.

Offline jorul

  • Użytkownik

# Wrzesień 10, 2015, 20:01:25
Krzysiek K., generalnie ja się z Tobą zgadzam. Ale póki co na platformy społecznościowe to widziałem tylko Mahjongi właśnie tak zorganizowane. Chyba, że masz jakiś przykład Mahjonga, gdzie da się uniknąć tej presji czasu, a IAP są solidnie zorganizowane, to chętnie podpatrzę :)

Kos, za wolne to będzie... Tych leveli to ja potrzebuję kilkaset.


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Wrzesień 10, 2015, 20:47:58
Cytuj
Chyba, że masz jakiś przykład Mahjonga, gdzie da się uniknąć tej presji czasu, a IAP są solidnie zorganizowane, to chętnie podpatrzę :)
Pierwszy lepszy darmowy jakiego na tablet ściągnąłem nie miał ani pomiaru czasu, ani IAP, tylko nieprzeszkadzające reklamy na pasku.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +2
# Wrzesień 11, 2015, 10:26:56
Zrób backend logujący czas spędzony na levelach i przydzielaj te gwiazdki dynamicznie na podstawie statystyk. Dane na sam początek zbierz samemu albo z pomocą znajomych a potem zrób soft launch w kraju w którym przewidujesz najmniejsze zyski. Jak już uzbiera się dość danych to startujesz normalnie.