Autor Wątek: Poszukuję... Scenarzysty?  (Przeczytany 3729 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 27, 2015, 22:20:49
Szukanie tego typu osoby na forum dla programistów jest hardcorowe, fakt, ale mimo wszystko spróbuję.

Poszukuję osoby, która w stopniu bardzo dobrym posługuje się językiem polskim i chciałaby uczestniczyć w budowaniu fabuły gry Crime.

Do zmiany jest tam wszystko, nawet tytuł gry :). Jeżeli ktoś byłby chętny współtworzyć tę grę od tej strony to przygarnę jak czteropak Tyskiego w nadchodzące upały. Gra jaka jest każdy widzi, można zassać i spojrzeć. Niestety moje umiejętności w aspekcie szeroko pojętego story są jakie są, blisko im zeru.



Wynagrodzenia niestety nie mogę zaoferować, bo i projekt nie ma szans stania się komercyjnym. Do portfolio też się nie nadaje :). Ale może jakaś dobra duszyczka zechciałaby wspomóc człowieka, który od 10 lat buduje tę grę i chciałby, żeby od strony fabularnej nie powodowała odruchów powszechnie uważanych za niegrzeczne.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Joker

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2015, 03:28:45
Nie bądź taki skromny bo nawet nie wypada.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2015, 10:30:08
Dlaczego uważasz że projekt nie ma szans stania się komercyjnym ?

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +1
# Sierpień 28, 2015, 11:15:25
Nie bądź taki skromny bo nawet nie wypada.
To nie skromność. Po prostu napisałem tekst do intro i... No tyle, że teraz jakiś jest ;).

Dlaczego uważasz że projekt nie ma szans stania się komercyjnym ?
Nie no projekt hobbystycznie robiony po godzinach, w którym wykorzystane są różne cudze prace... Trzeba być uczciwym wobec ludzi, to zawsze wielokrotnie się zwraca. Nie na wszystkim trzeba zarabiać.
Żeby go skomercjalizować, musiałbym go zrobić praktycznie od nowa, a na to raczej czasu nie znajdę ;). Jest masa braków w animacjach, modele musiałyby być stworzone od nowa, niektóre dźwięki są z freesound.org i nie pamiętam ich licencji, muzyka jest z jamendo... To projekt raczej szkoleniowy.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +11
# Sierpień 28, 2015, 11:22:57
To uczucie gdy Vipa robi lepszy projekt szkoleniowy niż ja bym zrobił próbując napisać grę życia >:D

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2015, 12:09:46
Nie no projekt hobbystycznie robiony po godzinach, w którym wykorzystane są różne cudze prace... Trzeba być uczciwym wobec ludzi, to zawsze wielokrotnie się zwraca. Nie na wszystkim trzeba zarabiać.
Żeby go skomercjalizować, musiałbym go zrobić praktycznie od nowa, a na to raczej czasu nie znajdę ;). Jest masa braków w animacjach, modele musiałyby być stworzone od nowa, niektóre dźwięki są z freesound.org i nie pamiętam ich licencji, muzyka jest z jamendo... To projekt raczej szkoleniowy.
No ale teoretycznie i tak nie będziesz go mógł wypuścić nawet za darmo jeśli używasz czyjejś pracy bez zezwolenia.

Offline 10log

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2015, 13:04:23
Vipa może napisać, że szczerze żałuje, że nie pamięta skąd wziął assety. Powinno wystarczyć :). Akt czynnego żalu respektuje nawet urząd skarbowy ;)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 28, 2015, 13:08:14
Nie pamiętam dokładnych licencji, ale zawsze patrzyłem czy mogę z czegoś korzystać. Większość assetów pozwala na zastosowania niekomercyjne. Nie pamiętam jedynie jak z modelami md2. Strona, z której je zasysałem, nie istnieje już kilka lat, więc nie jestem w stanie sprawdzić. Choć zawsze można skontaktować się z autorami, to raczej popularne modele.

@Kos: ale ty byś za to pewnie zadbał o graczy z grafą Intela ze sterownikami nowszymi i starszymi, gdzie wersja GLSL jest już chyba teraz losowa. Tak samo jak np. o użytkowników ze sterownikami do serii GF FX5, które to wymagają np. glEnableClientState... przy każdym wywołaniu renderu. Ja nie :P.
I jeszcze pisze to człowiek, do zrozumienia postów którego trzeba w drugim oknie mieć odpaloną Wikipedię i specyfikację języka :).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 28, 2015, 13:14:23
Cytuj
Nie pamiętam dokładnych licencji, ale zawsze patrzyłem czy mogę z czegoś korzystać. Większość assetów pozwala na zastosowania niekomercyjne.
Dlatego ja przy chomikowaniu assetów tych Non-Commercial, Share-Alike i GPL w ogóle nie ściągam ani nie rozważam.

Offline lethern

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2015, 13:55:14
Dlatego ja przy chomikowaniu assetów tych Non-Commercial, Share-Alike i GPL w ogóle nie ściągam ani nie rozważam.
assetów? a nie przypadkiem ze wszystkim, z kodem włącznie?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 28, 2015, 16:52:10
assetów? a nie przypadkiem ze wszystkim, z kodem włącznie?
Kod oczywiście też, ale używanie cudzego kodu, poza klasycznymi bibliotekami, zdarza mi się niezmiernie rzadko.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Sierpień 28, 2015, 17:23:04
Bo jest za wolny :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 28, 2015, 17:29:23
Bo jest za wolny :)
Zwykle raczej niewygodny i/lub nie robi tego, co akurat mi potrzeba.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 28, 2015, 17:46:05
Ja akurat w sumie używam w Crime tylko jakiegoś kodu do obsługi md2 (chyba z Cube engine, ale głowy nie dam). Za cholerę nie czaję o co tam chodzi, nie jestem w stanie zmienić renderu nawet na jakieś podstawowe
vertex-cośtam :).
Czyli i za wolne i niewygodne :D.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Sierpień 28, 2015, 18:01:24
Eh... co za Świat...

Nawet czcionki mają licencję i plik czcionki jest traktowany prawnie jako program bo to "font software" -> chyba, że prerenderujesz wszystkie literki i nie dołączasz pliku *.ttf do programu.
Także szukanie czcionki na dobrej licencji to też nie lada wyzwanie. I wybór bardzo się ogranicza.

Jeśli chodzi o respektowanie darmowych licencji, to ostatnio widziałem w grze Postal 2: Paradise Lost w Credits'ach zapiski z Creative Commons itp.:

http://i.imgur.com/pALvn4A.jpg
http://i.imgur.com/IBKUB4C.jpg

One dużo szybciej przelatywały niż twórcy samej gry ;)

Swoją drogą to gra wydana niedawno, ale na starym silniku. Jak widać, na dobrym pomyśle da się zarobić nawet wykonując go w archaicznych technologiach ;)