Programowanie > Językoznawstwo

Lua i c++, brak polskich znaków

(1/2) > >>

Dash:
Witam,
zarówno w c++ (setlocale(LC_ALL,"")), jaki i Lua mam polskie znaki, problem zaczyna się gdy z poziomu c++ wczytuję stringi znajdujące się w skrypcie. Pojawiają się niemiłosierne krzaki, czy istnieje sposób na pozbycie się tego?

Xender:
Upewnij się, że wszędzie masz UTF-8 - tzn. że wszystkie pliki są w nim zapisane, wszystkie biblioteki renderujące tekst go przyjmują (w tych gorszych czasem trzeba manualnie przekonwertować na jakiś inny UTF lub UCS), i wszystkie wejścia od użytkownika też przychodzą w UTF-8 (lub innym kodowaniu Unicode i są na UTF-8 konwertowane).

Dash:
Dzięki, przy sprawdzaniu jak lua to wysyła na stos, okazało się że pomogło przekonwertowanie pliku lua z utf8 na ANSI. Z jakiś względów, moje IDE zupełnie olewa zmiany kodowania, dlatego wszystko musi być kodowane w "jego" ANSI.

Xender:

--- Cytat: Dash w Sierpień 27, 2015, 12:13:32 ---Z jakiś względów, moje IDE zupełnie olewa zmiany kodowania, dlatego wszystko musi być kodowane w "jego" ANSI.

--- Koniec cytatu ---
Co to za IDE?

Polecałbym wymienić je na coś, co normalnie obsługuje UTF-8.

Dash:
Code::Blocks, i teoretycznie utf-8 mam ustawione nawet jako domyślne. Ale cóż, do końca projektu porobię w ANSI a potem reinstall. Swoją drogą, na linuksie takich problemów nie ma. 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej