Autor Wątek: CosmoVirus!  (Przeczytany 1944 razy)

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2015, 09:27:59
Cześć!

Swój projekt określiłbym "grą logiczną drag&drop", czyli typowym zabijaczem czasu. Na razie nie będę wrzucał screenów ani opisywał na czym dokładnie polega gra, jako że to konkurs i rywalizacja?!

Projekt rozpocząłem jeśli dobrze pamiętam 01.08.2015, lub kilka dni później. Doskonale nadaje się więc na Summer of Code.

Moim celem jest stworzyć pierwszą, w pełni ukończoną grę w historii mojego życia, oferującą wszystko czego oczekujemy od produktów 21 wieku. Będzie spójna grafika, dźwięki, opcje (!!!! OPCJE !!!!), poziom trudności postępujący... A resztę zostawię jako niespodziankę.

Gra jest oczywiście w pełni mojego pomysłu, nigdy w coś takiego nie grałem, nie jest to jednak nic genialnego i napewno graliście już w takie gry. Mam nadzieję, że uda mi się nią ukraść jakiś głos :)

Wątek ten będzie pełnił funkcję bloga. Wraz z listą To-Do. Czasem o coś zapytam licząc na odpowiedź, czasem będę wyjaśniał jakieś rozwiązania, które zdecydowałem się zastosować. Przynajmniej tak planuję.

---

To-Do:

1. Grafika 3D
- Obiekty 1/5
- Otoczenie 3/5

2. Sterowanie
- Drag&Drop (Dunzo!)
- Alternatywa 0/5

3. Menu 0/5

4. Dźwięki 0/5

5. Rozgrywka 3/5

7. GUI 0/5

8. Osiągnięcia 0/5

9. Niespodzianka 0/5

Następny post za kilka dni :) Spodziewam się ukończyć 90% grafiki i może GUI.

// PS. Sorry za moje nędzne słownictwo. Jedno jest pewne - programowanie choć sprawia przyjemność, męczy mój umysł niemiłosiernie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2015, 09:41:42 wysłana przez Rakieta »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2015, 07:58:40
22 Sierpnia to jakiś 20 dzień od rozpoczęcia projektu. Ostatnie dwa dni nie robiłem nic. Wczorajszy czas przed pracą spędziłem wyłącznie na szukaniu nazwy dla swojej powstającej firmy. Oczywiście nie znalazłem jej. Łatwo wymyślić nazwę dla branży. Trudniej, gdy firma ma działać w kilku odbiegłych dziedzinach. Łącznie poświęciłem na to już pewnie kilkanaście godzin, a wciąż nie mam tej nazwy.

Co za tym idzie Grafiki 3D nie skończyłem.

Poprawiłem za to sterowanie. Byłem przekonany, że zawodzi moja mysz, a tu proszę. Chciałem, aby dwa skrypty zarządzały poruszaniem obiektu. Im dłużej pracowałem nad projektem, tym bardziej nabierałem przekonania, że powinienem to przenieść do jednego skryptu. Nie miałem na to ochoty, ale w końcu się zmusiłem. Okazało się, że gładkość i prędkość latania "wirusów" wzrosła na moje oko x2. To warto zapamiętać.

Zaplanowałem zrobienie multiplayera, choć jeszcze nie wiem czy będzie łączony z serwerem globalnym czy wyłącznie PvP. Może go zrobię, może nie. To biędzie punkt 10 na To-Do liście, traktowany jako ostateczny.


Więcej o grze:

Czas na kilka słów fabuły. Jesteśmy w kosmosie, świecie wielkiej technologii opartej na systemach, maszynach PC. Przysłowiowy "marsjanin" postanawia zniszczyć nasze urządzenie poprzez wszczepianie wirusów. Naszym zadaniem jest ochronić go, poprzez dopasowanie algorytmów i rozbrojenie.

Bardzo prosta gierka mająca zabrać kilkanaście-kilkadziesiąt minut naszego życia.

Liczę, że uda mi się ją opublikować na steamie za darmo do pobrania. Nie wiem jak to z tym jest, dowiem się za jakiś czas.

Dziś dzień wolny.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 23, 2015, 14:27:04
Pierwszy screen :) Wrzucam szukając inspiracji. Zajmowałem się dziś GUI, oraz dwoma wirusami (tzn. modułami), które udało mi się na nim uwiecznić. Tak wygląda gra robiona bez człowieka, któremu brakuje zmysłu, talentu artystycznego by wykonać coś naprawdę fajnego. Myślę jednak, że obiekty na tym poziomie wystarczą. Najważniejsze, żeby wyraźnie różniły się od siebie, dlatego do pozostałych dodam więcej koloru, a mniej czerni.

Jakieś opinie, sugestie? :)


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Sierpień 23, 2015, 15:50:58
Cytuj
Jakieś opinie, sugestie? :)
Jak dla mnie wygląda spoko. Narzekanie na brak talentu/zmysłu/grafika możesz schować głęboko do szafy, bo widać że świetnie Ci idzie w tej roli. :)

Cytuj
Liczę, że uda mi się ją opublikować na steamie za darmo do pobrania.
Czemu za darmo? Jeśli będzie fajne, albo chociaż zjadliwe, to parę dolarów możesz spokojnie wziąć.

A tak swoją drogą, to może jakieś parę słów o samej grze? O co będzie chodziło, itp. :)

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Sierpień 23, 2015, 17:09:12
Na pierwszy rzut oka (screen) gra wygląda naprawdę świetnie, a to podejście do nie bycia grafikiem to chyba nasza jeb-na polska skromność.

Napisz coś o gamplayu albo nagraj z niego wideo (dołączam do sugestii Krzyśka K.)?!

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2015, 18:47:31
Dziękuję za miłe słowa :) Staram się brak umiejętności zastępować doborem kontrastujących - ale - pasujących do siebie kolorów. Też uważam, że grafika wygląda ok, ale te pudełka mogą równie dobrze być setką innych przedmiotów. A pomysłów brakuje.

Rozgrywka jest bardzo prosta. Dopasowujemy wirusy by je "rozbroić". Gra przyspiesza wraz z punktami. Mamy 3 proste moduły (przycisk pod punktacją) do rozbudowy naszego "systemu", leczenie, bariera i .. działo. Nie doszukujmy się sensu. Do tego dochodzą losowe bonusy (przyciski ponad punktacją) - wyleczenie infekcji, rozbrojenie obszaru, przeprogramowanie wszystkich wirusów na mapie, no i dodatkowy bonus mający tylko wylosować którąś z tych 3 opcji, czyli "niewiadoma". Będą też trudniejsze wirusy, ale nie ma co zdradzać gameplaya. Celem jest zdobycie jak największej ilości punktów (204505 raczej nie jest możliwe) i jednocześnie nie dopuszczenie do zawirusowania systemu.

Dlaczego za darmo?

Plan A to dać tą gierkę za darmo. Jest (będzie) prosta, a ja chciałbym, aby zagrało w nią jak najwięcej osób. Marketing. Linki do mojej strony. To wszystko będzie miało znaczenie w przyszłości.

Plan B - multiplayer wychodzi naprawdę dobrze i udaje mi się stworzyć połączenie na żywo z serwerem globalnym. Wtedy gra kosztowałaby 1$.

Następny screen lub gameplay pewnie za tydzień lub gdy osiągnę już całą rozgrywkę pojedynczego gracza. Dziś chyba wreszcie wymyśliłem nazwę firmy, dlatego mogę swobodnie wracać do pracy i na boku zajmować się witryną.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2015, 09:47:39
http://warsztat.gd/video/2403

Jest i gameplay na około 40% postępu. Zdecydowałem się wrzucić go na stronę główną. Może uda się wyrwać jakieś ciekawe pomysły, choćby na temat animacji dla obiektów, aby nie "znikały", bo sam do tej pory wpadłem jedynie na skalowanie w dół i niszczenie dopiero gdy stają się "kropką".

Po 4 dniach ciskania się z optymalizacją mapy, przebudową skryptów, tak by popełniały jak najmniej błędów, nie chciałem dłużej zwlekać. Nie jestem już nawet w stanie przypomnieć sobie co dodałem i zmieniłem przez te kilka dni, jedno jest pewne - dziś robię sobie odpoczynek.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2015, 09:54:11 wysłana przez Rakieta »

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2015, 12:23:13
Hej! Zostało mniej niż miesiąc! :)

To-Do:

- Dodałem drugiego wirusa specjalnego, muszę tylko dorobić "strzałkę". Nie sądzę, by trzeci był potrzebny. Gra na tym poziomie pokazuje swoje prawdziwe oblicze i nie jednej osobie umysł przestanie wyrabiać :)
- Dodałem oznaczenia (Wysoki poziom infekcji, Krytyczny, Wzorki teraz pulsują, Level)

Obecny rekord profesjonalisty bez "modułów" to: 2200 pkt, 5 minut rozgrywki.

- Do zrobienia moduły (grafika 3d (4 modele) + funkcjonalność + gui),
- Pauza (gui)
- Game Over (gui)
- Dźwięki (... dźwięki)
- Menu (scena + gui)
- Niespodzianka

Natomiast zaczynam się bać. Z multiplayerem raczej się nie wyrobię, kurczę.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Wrzesień 23, 2015, 19:37:27
Nie dokończę niestety gry na konkurs. Nie wrzucę nawet wersji 'demo' gdyż bez modułów nie ma w tej grze niczego co mogłoby dostać choć punkcik.

Chyba nie powinienem pisać teraz co się stało, że zabrakło mi czasu na ich zrobienie. Chyba jeszcze do mnie to wszystko nie dociera. Nie chcę jednak zniknąć bez słowa, dlatego piszę ten post.

Życzę Wam powodzenia, mam nadzieję, że będzie jak najwięcej ciekawych projektów. Postaram się dokończyć mój za kilka tygodni.

Offline Rakieta

  • Użytkownik

# Październik 01, 2015, 12:22:57
POST POZA KONKURSEM:

Wrzucam wersję z 4 września. Nieaktywne GUI modułów, brak dźwięków, menu. Polecam grać w okienku np. w rozdzielczości 800x600.

Gra nie ma końca. Kiedy przegramy rozgrywka zatrzyma się. Dajemy wtedy ALT+F4 i tyle.

Pobieranie z Dropboxa nie wymaga posiadania konta. Wystarczy wcisnąć "Download", a później "No thanks, continue to download ->"

https://www.dropbox.com/s/oga0osghjmttbb4/CosmoVirus_Stan_4_Wrzesien.zip?dl=0 (Windows)