Autor Wątek: Swimming Teddybears  (Przeczytany 5172 razy)

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2015, 03:24:18
Wprawdzie gra nie jest robiona z myślą o WSoC, ale dlaczego miałbym jej nie wystawić w konkursie :P

Swimming Teddybears to gra o misiach, które się topią, a zadaniem gracza jest ratowanie ich. Jako, że grę tworzę na smartfony, ratowanie sprowadza się do stuknięcia palcem w misia. Korzystam z silnika fizycznego Box2D (wbudowany w Unity), a misie to po prostu kulki odbijające się od siebie i od krawędzi ekranu.

Informacje o projekcie:
- rozpocząłem prace na początku lipca (czyli wyśmienicie pasuje na WSoC :D ),
- oprócz mnie (programowanie) przy grze pracuje też mój brat (grafika, animacje, trochę kodu),
- prototyp gry zrobiłem już dwa lata temu, ale dopiero teraz zauważyłem jej potencjał,
- Unity (tryb 2D),
- widok z lotu ptaka,
- grafika w GIMPie, animacje w Unity.

Link do projektu na warsztacie (założyłem dzisiaj): http://warsztat.gd/projects/swimming_teddybears

Pod linkiem jest też pierwszy screen z gry, ale skoro tutaj jest devlog, to też wrzucę screena (jeszcze dosyć brzydkiego, bo bez grafiki) w załączniku.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2015, 01:55:44
Mam już misie, ale niestety pierwszy pomysł na single player nie wypalił. Miały być rekiny obok misiów, ale mój brat "grafik" (tak naprawdę programista) nie był w stanie narysować ich tak by pasowały do misiów :D. Może to dziwny powód odrzucenia pewnego rozwiązania, ale może tak właśnie miało być :).

Dowód, że rekiny nie pasują do misiów:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2015, 19:45:46 wysłana przez matheavyk »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Lipiec 28, 2015, 09:58:45
Dowód, że rekiny nie pasują do misiów
Raczej dowód, że strona nie pozwala na crosslinkowanie. ;)

Ja za to widzę przytłaczającą liczbę dowodów, że pasują: ;)
https://www.google.pl/search?q=bear+shark&tbm=isch

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2015, 19:47:28
Ale wtopa! Nie sądziłem, że może się zdarzyć tak, że ja widzę obrazek już po dodaniu posta, a potem go nie ma. No cóż, poprawiłem błąd (mam nadzieję ;p).

Rzeczywiście misie pasują do rekinów :D. Chyba wpisywaliśmy nie te hasła w google ;p

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 28, 2015, 22:33:01
Tak moim skromnym zdaniem, to te rekiny powinny być w kapeluszach.

Rekiny w kapeluszach są super, co z resztą widać na załączonym obrazku.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2015, 02:00:15
Jak będę miał grafika z prawdziwego zdarzenia, to na pewno poproszę o rekina w kapeluszu do gry :)

Wczoraj i dzisiaj układałem menu z darmowych grafik. Jeszcze nie wszystko dokończone, ale chwilowo przerwa na Woodstock (swoją drogą nigdy nie wiem, po co tam jadę, ale zawsze tam jestem ;p).

Wstawiłem menu do iphone'a, żeby było super profesjonalnie:

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2015, 10:51:53
Te rekiny do misiów nie pasują, bo są w różnych perspektywach, a żaden chyba rekin nie pływa pionowo paszczą do góry :P

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2015, 01:50:22
Tak właśnie jest, ale ciężko sobie nawet wyobrazić rekina, który spełniałby dwa wymagania:
- perspektywa jak u misiów,
- na tyle okrągła sylwetka, by pasował do mechaniki gry (odbijające się od siebie kulki).

Na razie wymyśliliśmy, że co jakiś czas będzie się po prostu wyłaniała płetwa rekina i wtedy trzeba się bać, bo za chwilę któryś z misiów zacznie mrugać i może zatonąć.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2015, 02:05:35
A czemu zamiast paszczy nie może być samej płetwy ? Grafika byłaby okrągła, a rekin w kapeluszu może wyskakiwać tylko wtedy, kiedy zjada misia :)

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2015, 02:50:19
Nie bardzo widzę, jak płetwa ma być okrągła; gdybyś miał ochotę to naszkicować (albo ktokolwiek inny), to chętnie zobaczę :)

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 02, 2015, 12:33:53
Płetwa normalna, a wokół płetwy pod wodą byłoby widać tylko krągły kawałek sylwetki rekina.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2015, 21:57:28
Jak wyżej.

Wtedy już można pominąć uroczy fakt, że pod wodą gdzieś jest też reszta rekina. IMHO nie rzucałoby się to w oczy.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2015, 23:20:18
Ok, dzięki :). Rozmawiałem dzisiaj z bratem i mówił, że też zastanawiał się, czy tak tego nie narysować. Zobaczymy jak będzie :)

Offline matheavyk

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 06, 2015, 02:02:46
Ochłonąłem po woodstocku i zabieram się do tworzenia trybu dla pojedynczego gracza.

Pomysł jest taki (mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko takim obrazkom):


Tych zamkniętych obszarów gry będzie więcej niż 3. Podczas gry liczone będą uratowane misie (przeszkadzać będzie nam ruch kamery i rekiny) i na koniec wyświetlę podsumowanie. Planuję zrobić trzy poziomy trudności różniące się liczbą misiów, liczbą i agresywnością rekinów, szybkością ruchu kamery. Zobaczymy, czy wyjdzie z tego gra :P.

Zacząłem już pisać kod, który rozstawi wszystko na mapie z pewnym czynnikiem losowości. Podzielę to na kawałki, aby nie trzeba było trzymać w grze misiów, które kamera już minie (niech wracają do pool'a).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Sierpień 06, 2015, 10:09:39
Cytuj
Pomysł jest taki (mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko takim obrazkom)
Żeby wszyscy tak pomysły opisywali, to życie by było piękne. :)

Co do samego pomysłu: myślę że ruch kamery będzie problemem o tyle, że samo tło jest praktycznie jednolite - tego ruchu kamery po prostu nie będzie widać i będzie się wydawało, że misie przypływają. Pamiętaj też żeby te pomiędzy planszami czasem Ci nie odpłynęły z toru kamery.

Cytuj
Podzielę to na kawałki, aby nie trzeba było trzymać w grze misiów, które kamera już minie (niech wracają do pool'a).
Myślę że to strata czasu, chyba że Unity robi coś aż tak nieoptymalnie, że trzeba takich rozwiązań.