Autor Wątek: Jaki silnik lub biblioteka do strategii w rzucie izometrycznym  (Przeczytany 1676 razy)

Offline CzarnyKot

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2015, 16:22:37
Witam

Chciałbym poprosić o radę jaki silnik/bibliotekę polecacie do gry która ma być:

pisana w C++,
gra strategiczna,
biblioteka/silnik darmowy,
mapa "oparta" ma być na kaflach,
pisana głównie pod windows,


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xonix43

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2015, 18:02:49
Osobiście mogę ci polecić bibliotekę SFML.Sam pisze w niej od dłuższego czasu i jest bardzo przyjemna, duża i czytelna dokumentacja.Co do map kafelkowych będziesz musiał sam napisać sobię ich obsługę.
P.S Mogę polecić ci kursy sfml od których zaczynałem :
http://szymonsiarkiewicz.pl/piszemy-gre-w-sfmlu/
 http://szymonsiarkiewicz.pl/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

# Lipiec 13, 2015, 18:42:31
Również często używam SFML'a. Jeżeli chcesz robić grę strategiczną to polecam od razu przejść do dokumentacji (jest tam sporo przykładów) oraz oficjalnych tutoriali, bo zakładam że umiesz programować.

Co do map kafelkowych tutaj jest loader dla sfml: https://github.com/fallahn/sfml-tmxloader, więc w sumie nie musisz samemu tego implementować.

Offline CzarnyKot

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2015, 14:47:48
Czy SDL 2.0 jest "lepsze" od SFML?

Offline timus

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2015, 15:17:13
Zależy od tego co oczekujesz, w sdl masz api dla jezyka c bez klas i innych pierdułek, a w sfml klasa na klasie. Wiec wybór raczej polega na wyborze czy wolisz pisać jak w c czy jak w c++. A i Sdl obsługuje androida i ios'a(i masę innych platform),  chyba że coś się zmieniło i sfml tez je obsługuje.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Lipiec 14, 2015, 15:26:34
A jak lubisz prostotę to weź Allegro.

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

  • +1
# Lipiec 14, 2015, 15:30:55
SFML od wersji 2.2 obsługuje android i ios, ale polecam używać najnowszej wersji, gdyż wiele jest poprawione. Na wiki na ich githubie jest jak zbudować pod androida. Jest też tam pare tutoriali do C++11 i SFML'a.