Autor Wątek: Jaki tablet do testowania gier na Androida?  (Przeczytany 3089 razy)

Online ld

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2015, 18:26:45
Witam,

Pytanie jest zawarte w temacie. Proszę podanie kilku propozycji w różnych przedziałach cenowych.
Zastanawiam się także ile ma mieć cali odpowiedni tablet 10 czy 7?

Pozdrawiam 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline misztal

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 00:46:31
Ja kiedyś dużo testowałem na funtabie 7.0
Wykonać na to coś trójwymiarowego co przyzwoicie wygląda i chodzi płynnie to było trudne zadanie :)
Zależy na jakie urządzenia chcesz wydać grę. Dzisiaj rozbieżność jest ogromna Nie ma tableta który pozwoli Ci określić co jak działa na różnych parametrach. Najlepiej 16 GB pamięci bo się przyda.
Jaka to gra?

Online ld

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 16:17:30
Myślę o grze casual. Ale nie mam określonego typu. Prawdopodobnie platformówka lub typu ping-pong itp.


Online ld

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 16:27:50
Jaką wersje Androida wybrać?

Online ld

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 19:33:41
Zastanawiam się nad wyborem 10 calowego ale nie wiem czy nie będzie za duży. Jak sądzicie?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 08, 2015, 20:07:15
Po pierwsze: nie double/triple-postuj, tylko edytuj poprzedni post, jak coś chcesz dopisać.

Cytuj
Jaki tablet do testowania gier na Androida?
Jeśli tylko jeden, no to myślę, że najsłabszy, jaki zamierzasz wspierać. Tani noname może być całkiem dobrym wyborem. Ja się na takim na przykład nauczyłem, że pod Androidem piksele nie muszą być wcale kwadratowe. :)

Cytuj
Zastanawiam się także ile ma mieć cali odpowiedni tablet 10 czy 7?
Cale aż tak nie robią różnicy, chyba że planujesz support także fonów. W takim wypadku polecam też testowanie na fonie, bo developując na tablecie łatwo zrobić coś, co na fonie będzie zbyt małe żeby kliknąć lub by nawet wygodnie przeczytać.

Przede wszystkim polecam jednak ogarnąć framework/silnik/cokolwiek tak, by można było odpalać gierkę na desktopie w różnych rozdzielczościach oraz aspect ratio. Jeżeli myślisz na poważnie o wydawaniu czegokolwiek, to upewnij się, że wszystkie ekrany gry oraz menu zachowują się poprawnie przy aspect ratio od 1:1 do 16:8 oraz rozdzielczościach od 640x480 do 4k.

Cytuj
Wykonać na to coś trójwymiarowego co przyzwoicie wygląda i chodzi płynnie to było trudne zadanie :)
Bzdura. No, chyba że używasz Unity. Jeśli zachowasz parę podstawowych zasad wydajności i zakodujesz przynajmniej krytyczne fragmenty w C++, to i na najsłabszych modelach będzie 60 FPS.

Cytuj
Jaką wersje Androida wybrać?
Ja targetuję spokojne 2.3. Możesz uderzać również w 4.0, ale w ten sposób tracisz ok. 6% potencjalnych klientów. Czegokolwiek wyższego wymagać nie polecam, bo tracisz już liczbę klientów kompletnie nieproporcjonalną do zysku.

Cytuj
Zastanawiam się nad wyborem 10 calowego ale nie wiem czy nie będzie za duży. Jak sądzicie?
Za duży do czego?

Offline misztal

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 20:11:40
Mi się wydaje że jak masz własny silnik albo gotowy to najlepiej od wczesnych wersji wydawać. Masz wydajność urządzenia. Procesory są różne. Kup sobie coś za pięć dych i pięć stów. Na start wystarczy.
Tak gra z unity i jeśli chce się spakować kilka plansz do tego wydajność i ograniczenia słabych urządzeń to długa przeprawa :)
Teraz jest suport od 2.2 i można sobie pozwolić na dużo ciekawych rzeczy. Ja takie rzeczy robiłem kilka lat temu. Jestem zacofany i nie programuje. Mam jeden telefon a większy może się przydać w domu bardziej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2015, 20:17:45 wysłana przez misztal »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +6
# Lipiec 09, 2015, 00:06:12
Cytuj
Mi się wydaje że jak masz własny silnik albo gotowy to najlepiej od wczesnych wersji wydawać. Masz wydajność urządzenia. Procesory są różne. Kup sobie coś za pięć dych i pięć stów. Na start wystarczy.
Tak gra z unity i jeśli chce się spakować kilka plansz do tego wydajność i ograniczenia słabych urządzeń to długa przeprawa :)
Teraz jest suport od 2.2 i można sobie pozwolić na dużo ciekawych rzeczy. Ja takie rzeczy robiłem kilka lat temu. Jestem zacofany i nie programuje. Mam jeden telefon a większy może się przydać w domu bardziej.
Google Translate? If so - from what language?

Offline misztal

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2015, 10:33:53
Takie rzeczy w przedszkolu Krzysiek uczą :P
Masz zdecydowane problemy z czytaniem ze zrozumieniem i to już drugi raz potwierdzasz. Albo ja mam problem z komunikacją z niektórymi jednostkami. Ale jeśli dla Ciebie wykonanie trójwymiarowej gry nie ma problemu na androida co ma super wydajność to powinieneś rozumieć. Pewnie wydajesz gry z grafiką jak na PC na telefonach.
Wklej tutaj jak skopiujesz jak masz problemy a nie spamuj bo nie wiem jak się to odnosi do tematu:
https://translate.google.pl/
https://www.youtube.com/watch?v=_kkEQXLuM_k
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2015, 10:35:43 wysłana przez misztal »

Offline txt

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 09, 2015, 10:51:07
@ld Ja dawniej używałem urzadzenia firmy o'lofer bylo to jakis czas temu, ale dzialalo dobrze i bylo kompromisem pomiedzy cena a mozliwosciami. Z góry mówię, że tworzenie aplikacji mobilnych to nie moja działka ale po stworzeniu kilku stwierdzam ze calkiem fajnie mi sie pracowalo z ich tablecikiem.

@misztal Mi się wydaje, że masz drobne problemy ze składnią. :)

Offline maro

  • Użytkownik

  • +5
# Lipiec 09, 2015, 11:03:09
Cytuj
Ale jeśli dla Ciebie wykonanie trójwymiarowej gry nie ma problemu na androida co ma super wydajność to powinieneś rozumieć.

Sorki że się wtrącać ale ja nie rozumieć też Syntax Error z każdej strony ;)

Offline misztal

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2015, 11:13:09
Mam, jednak zamiast nauki wolałem rozmowy z kolegami :D
Wyjaśniam:
Jeśli chcesz wykonać trójwymiarową grę która odpali na procku 800 lub 600, ma kilka map, ciekawie wygląda i chcesz zmieścić wszystko w pliku mniej niż 20 mega to jest przy tym gimnastyki. Ale mowa o grafice co co do kodowania nie bardzo się zagłębiam.
Przepraszam za nieporozumienia.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 09, 2015, 11:55:05
Cytuj
Masz zdecydowane problemy z czytaniem ze zrozumieniem i to już drugi raz potwierdzasz. Albo ja mam problem z komunikacją z niektórymi jednostkami.
Myślę, że masz problem z pisaniem pełnych i poprawnych zdań po polsku.

I proszę sobie nie żartować z moderacji (hint: "Redaktor" nad avatarem), bo to może skończyć się ostrzeżeniem.

Cytuj
Mam, jednak zamiast nauki wolałem rozmowy z kolegami :D
Spoko. Bo serio momentami trzeba to co piszesz przeczytać pięć razy, zanim pomiędzy "syntax errorami" się wyłapie o co Ci chodzi. Polecam poczytać trochę książek i będzie dobrze. :)

Cytuj
Jeśli chcesz wykonać trójwymiarową grę która odpali na procku 800 lub 600, ma kilka map, ciekawie wygląda i chcesz zmieścić wszystko w pliku mniej niż 20 mega to jest przy tym gimnastyki.
Procek nie jest aż tak ważny jak GPU. Na większości obecnych telefonów wystarczy że całą mapę wrzucisz jako jednego mesha i jeśli jest w miarę lowpoly (na poziomie Quake 1/2/3) i nie używasz bajeranckich shaderów, to będzie śmigało bez żadnej gimnastyki.

Poza tym pierwszy DOOM cały mieścił się w kilkunastu MB i wymagał procesora z 66MHz. ;)

Offline misztal

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2015, 13:54:23
Doom jeden i dwa nie mieści się w moich standardach graficznych. Optymalizacja renderowania to najtrudniejszy proces czy wykonujesz grę mobilną czy fotorealistyczną wizualizacje i chciałem to podkreślić. Nie ma uniwersalnego urządzenia do testów.
Wydaje mi się że nadużywasz władzy i mogłeś dokładniej napisać czego nie rozumiesz. Mimo wszystko nie obawiam się, nie mam nic do stracenia a Twoja władza dla mnie nie ma znaczenia. Zrezygnuje z forum jak dostane bana i tyle. Nie ma tu jakiś oszałamiających informacji a udzielam się od niedawna i dlatego jedynie bo chce więcej osób które realnie myślą o przyszłości w gamedevie.
Staram się czytać, mimo wszystko od czasów szkolnych duże zrobiłem postępy w ortografii. Jak widać nie tylko z tym mam problem :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 09, 2015, 15:15:41
Cytuj
Optymalizacja renderowania to najtrudniejszy proces czy wykonujesz grę mobilną czy fotorealistyczną wizualizacje i chciałem to podkreślić.
Myślę, że w kodowaniu na mobilki by się dużo trudniejszych rzeczy znalazło. Ot, chociażby zakodowanie porządnego i przenośnego UI.

Cytuj
Wydaje mi się że nadużywasz władzy i mogłeś dokładniej napisać czego nie rozumiesz.
Rozumiem wszystko co napisałeś i nie twierdzę, że jest to niezrozumiałe, tylko że trzeba się wczytywać. A za pierwszym razem to serio myślałem że jesteś obcojęzyczny i użyłeś translatora (dlatego napisałem po angielsku). :)

Cytuj
Zrezygnuje z forum jak dostane bana i tyle.
Bez przesady, na bana to trzeba sobie porządnie zasłużyć. :)

Cytuj
Staram się czytać, mimo wszystko od czasów szkolnych duże zrobiłem postępy w ortografii.
Ortografii nie mam nic do zarzucenia. I składni w tym ostatnim poście też nic. :)