Autor Wątek: Roguelike w kosmosie  (Przeczytany 2112 razy)

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

  • +11
# Lipiec 05, 2015, 17:45:18

Void Energy jest "rogalikiem" w stylu science-fiction w której gracz wciela się w kapitana statku kosmicznego.

Gameplay
  • Gra dzieje się na dwóch poziomach - makro i micro.
  • Zarządzanie na poziomie makro występuje wtedy kiedy gracz wyznacza sobie cel podróży.
  • Podczas podróży (dziejącej się w czasie rzeczywistym) gracz może obserwować i kontrolować stan swojego statku (poziom tlenu, stan pożywienia, morale załogi), jak i może wejść w interakcje z statkami w "okolicy"
  • Zarządzanie statkiem na poziomie mikro występuje podczas możliwych interakcji z innymi statkami, bazami, czy różnymi wydarzeniami losowymi.
  • Gra dzieje się cały czas w czasie rzeczywistym. Istnieje aktywna pauza pozwalająca wydać rozkazy załodze.
  • Świat jest generowany proceduralne.

Aspekt techniczny
  • Gra jest pisany w Unity3d
  • Gra jest pisana przez jedną osobę :)
  • Nie jestem grafikiem, więc poza naprawdę prostymi elementami, większość grafik jest/będzie kupiona.

Pracę nad grą zostały rozpoczęte 20.06.2015.

Pierwsze screeny:



« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2015, 20:30:35 wysłana przez SuperBoy »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Lipiec 05, 2015, 18:16:05
Fajne, styl szczególnie trafia w mój gust, tak trzymaj :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 05, 2015, 20:10:23
Zapowiada się ciekawie. Tylko tego podobieństwa do Rogue coś tutaj nie wyczuwam na żadnej płaszczyźnie. :)

Offline wozix

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2015, 22:03:53
Zapowiada się ciekawie. Tylko tego podobieństwa do Rogue coś tutaj nie wyczuwam na żadnej płaszczyźnie. :)
Bo to pewnie bardziej like niż rogue :D

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2015, 06:45:31
A czy FTL to roguelike? Jeśli tak to moja gra też nią jest :)

A nawet bardziej. U mnie statki są generowane powiedzmy, że losowo (jeszcze nie dokońca jest to sprecyzowane i działające). Ogólnie skojarzenie z FTL jest jak najbardziej na miejscu. Powiedzmy, że podstawowa rozgrywka polega na tym, że masz statek, generowany losowo kosmos i sobie podróżujesz.

Nie wiem jeszcze do końca, jak będzie z fabułą. Mam już jeden koncept i nawet minimalnie działający, ale to jeszcze wymaga większego przemyślenia. No i potestowania jak to działa w praktyce :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 06, 2015, 07:31:01
Roguelike-like :-)

Cytuj
numerous games have emerged that are loosely based on the classic roguelike design but diverge in one or more features. Many of these games use the concepts of procedural-generated maps and permadeath, while moving away from tile-based movement and turn-based gameplay, often using another gameplay genre such as action games or platformers. As such, the term "roguelike" has been used to describe games that possess one or more of the features of the Berlin Interpretation though not necessarily all of the features. The term "roguelike-like" or "rogue-lite" has been used to distinguish these games that possess some, but not all, of the Berlin Interpretation features from those that exactly meet the Berlin roguelike definition.

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2015, 22:09:29
Bedę się starał mniej więcej opisywać co się dzieje z projektem.

Obecnie implementuje podróże pomiędzy wydarzeniami. Zamysł jest taki, że będzie duża mapa złożona z "planet" (narazie, bo w sumie to może być cokolwiek np. inny statek, albo np, jakiś sygnał) do którego będzie się dało "podlecieć".

Nie jestem jeszcze pewien jak to powinno wyglądać. Czy poprostu taka mapka w "kratke" 2d, czy coś bardziej skomplikowanego. Narazie zrobiłem tą pierwszą wersje.

Krótki filmik jak to mniej więcej wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=UKxClXpNMVg

Offline Paweł

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 07, 2015, 19:55:42
A tutaj inne roguelike w kosmosie: https://www.youtube.com/watch?v=fAuTK72ynTE

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2015, 21:21:02
Mega :)

Grafika robi naprawdę wrażenie. Takie pseudo-klasyczne podejście. Naprawdę wygląda na kawałek dobrej roboty.

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2015, 20:43:12
Update 1

Poprawiłem pierwszy post + dodałem logo. Będę się starał od dziś pisać co parę dni parę nad czym pracuję, i w jakim kierunku idą pracę. Nie mam za dużo wolnego czasu (pracuję na cały etat), jednak większość wolnego czasu staram się poświęcić grze.

Ostatnie parę dni zajęło mi uporządkowanie gry, zaprojektowanie (na papierze) mechaniki podróży pomiędzy planetami. Na początku chciałem żeby wyglądało to mniej więcej jak w FTL, gdzie gracz ma możliwość tylko kliknięcia w daną planetę/układ i patrzenie jak statek leci.
Odszedłem jednak od tego pomysłu na rzecz wersji troszkę bardziej rozbudowanej. Gracz będzie mógł swobodnie podróżować po układzie (czyli nie musi klikać planety do której chce lecieć tylko może sobie latać pomiędzy dwoma dowolnymi punktami). Dodatkowo na mapie będzie widać inne podróżujące statki, które będzie można zmusić do jakiejś interakcji (np. zaatakować, albo spróbować pohandlować). Pomysł wydaje mi się na ten moment ciekawszy i dający o wiele więcej możliwości interakcji graczowi ze światem.

Poza tym, kolejnym krokiem będzie poprawienie projektu zarządzania statkiem podczas bitw i implementacja tego w grze. O ile pomysł na mechanikę mam dość przemyślany (i w sumie już działający) to muszę zaplanować gui. Obecne jest testowe i baaaardzo dużo jej brakuje do wersji finalnej. Niestety jest to dla mnie bardzo męcząca część pisania gry i zapewne będzie ten element pisany dość długo.