Autor Wątek: Push to win  (Przeczytany 2240 razy)

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +5
# Lipiec 01, 2015, 22:06:58
W tym roku zamierzam zrobić coś prostego. Będzie to aplikacja umożliwiająca rozgrywkę wieloosobową na jednym urządzeniu bądź przez sieć. Cała zabawa będzie polegała na przesuwaniu pionka za pomocą "niby psztyknięć"/ "popchnięć" z pozycji startowej do mety. Gracze będą poruszać się na zmianę, wygra ten kto przekroczy linię mety jako pierwszy. Aby utrudnić zabawę z toru będzie można wypaść, będzie można zawadzać o przeszkody. Gracz będzie mógł też wypchnąć swojego oponenta/oponentów poza tor. Mechanizm rozgrywki przedstawia prosty rysunek:


Co prawda chciałbym dokończyć swój stary projekt, ale to studnia bez dna, więc lepiej się nie będę za niego zabierał.

Będę pracował w myśl zasady "będzie kiedy będzie", tak więc z aktualizacjami wątku może być różnie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 02, 2015, 11:14:36
Kapsle \o/ gimby nie znajo

Offline CheshireCat

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2015, 17:30:15
Kapsle \o/ gimby nie znajo

Skojarzył mi się również Cymbergaj :)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Lipiec 02, 2015, 21:35:37
Curling, boule, etc. Takie gry są stare jak świat.

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Lipiec 05, 2015, 11:00:50
Stare nie stare nie ma to znaczenia, a przynajmniej każdy (o ile czegoś nie spartolę) będzie wiedział o co chodzi. Poza tym w dzisiejszym świecie moda na odświeżenia starych gier. Aha nie oznacza to przecież, że nie mogę dorzucić czegoś od siebie :).

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Lipiec 12, 2015, 23:52:56
Przy użyciu starego kodu i starych materiałów część pracy została zbałagniona. Obecnie gra nie ma w sumie sensu ale można sobie popykać we dwóch, czy też więcej osób na jednym komputerze.

Oto aktualny screen z gry:
 

Samą grę w wersji 0.1 na PC z windowsem można pobrać z https://copy.com/89RBIQ8M3UGCwWRs/pushToWin%200.1.zip.
Żeby pograć np. z kolegą klikamy kolejno Start Game -> Single or multi on this device -> Add Player (max 8) ->Start Game. Z gry wracamy do menu za pomocą Escape. Sterowanie - latanie myszką + lewy klawisz (puszczenie pionka/ popchnięcie pionka), a prawy klawisz albo spacja oddanie tury bez ruchu.

Co do samego postępu to oceniam go dosyć mizernie. Nie mniej myślę, że coś bardziej lub mniej grywalnego może z tego wyjść. Przy okazji mam zamiar obczaić ten nowy networking w Unity.

Aby nieco urozmaicić rozgrywkę prawdopodobnie na tor wrzucę jakieś przeszkody, utrudnienia, może spróbuję tworzyć tory w jakiś bardziej przyjazny sposób w samym edytorze za pomocą jakichś kawałków do poukładania gdzieś w edytorze (póki co tor to zwyczajny obrazek z wygenerowanym w unity colliderem dla obrazka z alfą).

Z uwagi na szybko zbliżające się żniwa informacje o dalszych postępach  a raczej ich brakach będą dość nieregularne i rzadkie. Nie mniej czekam na wszelkie uwagi, podpowiedzi itp :P.

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Sierpień 15, 2015, 00:44:30
Co się zmienia bądź zmieniło od ostatniego czasu - raczej niewiele, troszkę mało czasu. Ale wracając do konkretów, tory są obecnie tworzone z 2 kawałków (prosto i zakręt). Do gry wrzuciłem też proste, czasami dziwnie się zachowujące AI (na razie nie zwraca uwagę na innych graczy tylko zapiernicza po najkrótszej linii oporu do mety (jak się uda ją prawidłowo wyliczyć). Dziś natomiast pobawiłem się nowym unetowym networkingiem unity. Kilka godzin straciłem na rozwiązanie, któreg do tej pory nie rozumiem - dlaczego działa a poprzednie (złe) nie, nie mniej na jednym komputerze odpaliłem serwer lokalny i 2 graczy (razem 3 z hostem) mogło na nim grać. Nowej binarki na razie nie wypuszczam bo gra działa niezbyt płynnie (przyda się optymalizacja). Za jakiś nieokreślony czas postaram się stworzyć kilka torów, troszkę upłynnić grę i stworzyć bardziej przyjazny i konfiguralną rozrywkę sieciową być może wtedy wrzucę nową zbugowaną wersję.


Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Październik 01, 2015, 12:50:06
Bodajże dziś ostatni dzień konkursu a ja z bliżej mi nieokreślony przyczyn (zapewne za dużo lenia w wolnym czasie) nie skończyłem gry. Coś tam działa, coś nie działa. W paczce  z wszystkimi pracami będzie udostępniona wersja na pc z windowsem (oznaczona będzie powiedzmy 0.2 - chociaż oznaczenie powinno być mniejsze).

!Uwaga gra mało testowana dlatego może być różnie!.