Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2015  (Przeczytany 24890 razy)

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Październik 01, 2015, 23:18:09
Przyznam szczerze, że nie zdążyłem i wysłałem PM 5 min po czasie. Oczywiście, jeśli będę za to pokarany, to się nie pogniewam :)
Niestety przez ten pośpiech na ostatnią chwilę, kilka rzeczy nie jest podciągnięte. Głównie szkoda mi trybu online, w którym w tej chwili od razu włączają się boty i niestety nikt ze sobą nie pogra, tylko ze słabymi botami (dopiero je testuję), a w sumie to tylko kwestia przestawienia jednej zmiennej, którą zapomniałem zaktualizować. Ale cóż, każdy pewnie o czymś zapomniał :). Mam nadzieję, że pogram sobie w fajne gry za chwilę :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Moderator

# Październik 01, 2015, 23:29:48
17 prac :) Przygotowuję paczkę.

Liosan

Offline Liosan

  • Moderator

# Październik 01, 2015, 23:42:08
LINK DO PACZKI: http://compoarchiwum.warsztat.gd/WSOC-2015.zip

Zasady oceniania prac:
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

5 pkt: gra XXX
4 pkt: gra YYY
3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.

Liosan

Offline beermaster

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 01, 2015, 23:45:18
A coś o nagrodzie ? Jaki samochód w tym roku ?

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 02, 2015, 01:31:40
Obrodziło nam w cRPGi w tym roku :-)

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Październik 02, 2015, 07:42:50
17? No to czekam na wyniki!

Offline beermaster

  • Użytkownik

# Październik 02, 2015, 09:08:07
Nocy nie przespałem bo gierki testowałem .... wyniki głosowania mego już Liosanowi zapodałem.

Offline michrz

  • Użytkownik

# Październik 02, 2015, 10:01:29
Ja dziś będę testował :) Wyrobiłem się z ostateczną paczką, ale kilku bugów nie zdążyłem naprawić. Niemniej jak już mam taką solidną bazę do pracy to rozwój będzie szedł. Na ostatniej prostej dołączył do mnie brat który narysował kilka grafik. Nie ukrywam, że bardzo to pomogło w upiększeniu gry.

Offline LudziE12

  • Użytkownik
    • "Portfolio"

# Październik 02, 2015, 15:24:18
Czas odpalić PlayOnLinux :) Tylko dwie gierki są tak naprawdę wieloplatformowe (nie liczę androidowych) :/

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 02, 2015, 16:39:39
Niestety brakło czasu na kompilację wersji pod Linuxa :(
Nie sprawdzałem, ale podobno Unity bardzo łatwo tworzy port pod Linuxa.

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Październik 02, 2015, 16:56:52
Unity ma opcje exportu na linucha, było by fajnie móc odpalić gry z tego silnika(może jakiś update paczki z portami?). Z XNA jeszcze się pomęczę na wine-staging, może ruszy.

Magician's Apprentice (2015) nie ma redistów: http://assets.magik6k.net/screenshoots/1741253902201541.png
Kadwar też nie działa, nie mogę dojść czego może brakować, może autor podpowie z logów: http://cloud.magik6k.net/index.php/s/TfcCLzckPdm8a2v

W wieśminie mam jakieś glitche, nagram demko.

Jedna gra była WSAD-only, co jest lekko problematyczne na takiej klawiaturze.

Gierki na androida zobaczę później. Na razie tylko próbowałem wszystko tylko pouruchamiać.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2015, 18:54:53 wysłana przez magik6000 »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 02, 2015, 17:25:55

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +4
# Październik 02, 2015, 20:12:36
Oglądnąłem sobie prawie wszystkie gry i oto moja opinia na temat poszczególnych prac:

Adam27 - SpinOn
Jak na pierwszy projekt w unity to więcej niż spoko. Ale przyznam się szczerze, że z uwagi na to, że nie przepadam za takimi grami nie przeszedłem nawet pierwszego poziomu - za dużo nerwów, bujania i spadania. Oprawa audiowizualna - po prostu spoko.
-------------------------------------------------
beermaster - Cave_Strider
Pograłem chwilę na tablecie. Ogólnie wszystko ok, ale zabrakło mi checkpointów, ewentualnie jakiegoś zapisu podczas samej rozgrywki. Nie mogłem przejść pierwszej planszy z pająkami - może to wina sterowania (troszkę toporne), może czasami jakby pająka, który wychaczył mnie z korytarza obok (przechodził i złapał, a może ja po prostu nacisnąłem guzik ruchu). Ogólnie za trudne dla mnie - dajcie mi nieśmiertelność to będę sobie wymiatał. Oprawa audiowizualna - przyzwoita, chociaż czasami widać złączenia (charne kreski) między kafelkami.
-------------------------------------------------
BrunonDev - Construgia
Ciekawa muzyczka w tle. Rozwój postaci itd, kupno lepszych pocisków - szczerze nie dla mnie - wszystko niby w porządku, ale myślę, że największy problem jest z główną grą, walką z potworami - to strzelanie w poruszające się przewidująco potwory jest chyba najmniej ciekawe, troszkę jeszcze to strzelanie, że trzeba się odwrócić do przeciwnika, żeby oddać strzał we właściwym kierunku. Idzie się przyzwyczaić, ale jednak rozgrywka troszkę monotonna - a nie grałem długo.
-------------------------------------------------
Chimerian - AncientTower
Jestem chyba bezmózgim Yeti bo tego typu gier jest od ciorta, ale ta gra przyciągnęła mnie, do siebie - lubię tower defense, a jeszcze ten system awansowania baszt - kurcze na pewno wrócę jeszcze do tego dema. Grze nie mam praktycznie nic do zarzucenia - mało tego to jeden z moich faworytów. A do jednej rzeczy się doczepię mianowicie zmiana muzyki - tzn to przechodzenie pomiędzy utworami mogłoby zostać zrobione jakoś lepiej, a może to wina zakończenia któregoś z soundtraków. Nie mniej chce się ratować to królestwo - odsłaniać kolejne potyczki.
-------------------------------------------------
coda - HeavyBomberDemo
Kolejna perełka w zbiorze. Kurcze szkoda tylko, że w 9 planszy, życia same mi się odejmują i ginę po paru sekundach gry, najbliższy zbiornik wybuchowy nie chce wybuchnąć. Gdy kliknie się shift po przejściu gry gdy pojawia się ekran do przejścia do następnego poziomu - ten duplikuje się - wyjeżdża następny taki sam ekran. Nie mam się kurcze czego przyczepić, koleś nie wydaje się być saperem - ale w połączeniu z tą muzyką - kurcze może być dyrygentem, który akurat sobie chce coś powysadzać - ogólnie super - tak dalej. Bajeranckie menu poza tym.
-------------------------------------------------
cremmy+cybek - aaaa
Wejściowa grafika + rozgrywka - na pierwszy rzut oka przyciągają jak nie wiem co. Wszystko skąpane w fajnym stylu - pixelarcie albo coś w tym na podobe. Pogrając chwilę, jednak czuć monotonnię rozgrywki, ciężko jest też znaleźc owe czerwone lustro do następnego poziomu - niby mamy pomocną strzałkę - ale szczerze - chyba lepsza byłaby minimapa, mapa bo idąc za wskażnikiem mylę się na potęgę. Nie mniej duży plus.
-------------------------------------------------
grzegorz - Mroczny labirynt
Na swój sposób dziwne - jak niewiele trzeba, żeby do nudnego labiryntu - dodając ciekawy efekt udający oświetlenie znacznie poprawić ubogą rozgrywkę. Brak tam może wiele - ale na krótką chwilę gierka jest w sam raz.
-------------------------------------------------
LudziE12+magik6000 - Hexagons 0.1.2
Z poziomu audio wizualnego wszystko pasujące i dopracowane, ale jak dla mnie niezjadliwe - nie przepadam za takimi grami i tyle. Nie mniej jak wspomniałem doceniam kunszt.
-------------------------------------------------
Marszal - runner-1.0
Ciekawa patformówka. Doczepiam się do zachaczania postacią o piksele i plansza z ogniami latającym w górę i w dół (musimy przedostać się w prawo) - wykańcza mój zasobnik żyć.
-------------------------------------------------
michrz - Podziemistrz
Jakimś cudem odpaliło się menu. Jakimś cudem wszedłem do gry ale nie wiem co i jak - niestety nic więcej tylko alt+F4.
-------------------------------------------------
Patrulek - Square World
Niczego się nie doczepiam poza zbyt czułą postacią - zwłaszcza na platformach. A i to "c" to działa razem ze strzałką - samym c nie wysadzimy ścianki - ogólnie nie moje klimaty.
-------------------------------------------------
pawlaks1 - pushToWin - moje niedokończone ścierwo - nic tylko zakopać
-------------------------------------------------
Shelim - Magician's Apprentice (2015)
gra nie odpala tzn jest tylko to menu w małym okienku z różnymi opcjami a gdy próbuję wystartować - brak kilku *.dll - pomgło to - http://download.microsoft.com/download/9/3/F/93FCF1E7-E6A4-478B-96E7-D4B285925B00/vc_redist.x86.exe. No i chwilę sobie pograłem, całkiem całkiem, trochę toporne strzelanie i poruszanie się postacią, ale idzie się przyzwyczaić - ma coś w sobie. Brakuje tylko jakiejś fabuły i  rozbudowy i może być z tego całkiem poważny tytuł. Fajny system czarów - ile sobie dowalę tyle czekam na odnowę :).
-------------------------------------------------
TukanHan - Kadwar
Może być i fajne, ale jak się ściemniło w grze - przestałem grać.
-------------------------------------------------
wezu - Wieśmin: Dziki Samogon
Kolejny symulator chodzenia po pokoju - szkoda, że nic więcej.
-------------------------------------------------
Boski - SpiderSnake
Stara gra w nowym wykonaniu - nie wiem czy lepszym, ale na pewno nienajgorszym - szkoda, że brak dźwięku.
-------------------------------------------------
matheavyk - Swimming Teddybears
Fajna oprawa graficzna, pomysł, kolorystykę i ten taki dopieszczony styl. Sama rozgrywka jednak doprowadziła niekiedy do przycięć na moim starym sfatygowanym tablecie. Ogólnie może wyjść fajna kibelkowa gierka w której multi może mieć spore znaczenie dla przedłużenia żywotu.


Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Październik 03, 2015, 03:15:01
Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś nagrał filmiki z rozgrywki w Wieśminie i Kadwarze, bo mój komp nie da rady z tymi grami...


@pawlaks1, co prawda nigdzie o tym nie napisałem, ale jeśli gra nie działa płynnie na tablecie/smartfonie, to można w opcjach wyłączyć nagrywanie powtórek z gry. To powinno trochę odciążyć sprzęt. Właśnie ciągle jeszcze się zastanawiam, czy lepiej te powtórki od razu nagrywać, czy jednak dopiero gracz powinien sam sobie włączyć nagrywanie, jeśli chce.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2015, 18:27:17 wysłana przez matheavyk »

Offline LudziE12

  • Użytkownik
    • "Portfolio"

# Październik 03, 2015, 03:20:18
Jeśli ktoś 'narzeka' na zbyt trudne mapy w grze Hexagons!, może pobrać paczkę zawierającą dwa łatwiejsze poziomy oraz jeden 'specjalny'. Pobranego zipa trzeba wypakować do folderu "Maps".

OFC, porty z Open Hexagona, nie miałem czasu na autorską mapę :D

Byłbym wdzięczny, gdyby Liosan zaaktualizował to również w zbiorowej paczce :)
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2015, 04:25:39 wysłana przez LudziE12 »