Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2015  (Przeczytany 36438 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +20
# Czerwiec 30, 2015, 23:05:37
LINK DO PACZKI: http://compoarchiwum.warsztat.gd/WSOC-2015.zip

Wyniki:

Zwycięzcą tegorocznej edycji jest... beermaster! Jego praca - Cave Strider - zdobyła 40 punktów w głosowaniu, deklasując konkurentów. Do pobrania tutaj. Gra uzyskała też 4 nominacje w kategorii Miodność - ex aequo z grą która zdobyła srebro, czyli...
... Ancient Tower, którą przesłał Chimerian! 30 punktów w głosowaniu. Pracę można pobrać stąd.
Trzecie miejsce zajmuje Patrulek i jego SquareWorld. Ta gra zdobyła 27 punktów, a także całkiem sporo nominacji w różnych kategoriach specjalnych... zajmując w nich 4 drugie miejsca. Oh well. Download link tutaj. Wspomnę, że SquareWorld autorstwa Patrulka zajmuje drugie miejsce w kategorii "Miodność", mogąc się pochwalić 2 punktami.
Najpopularniejszą pracą w głosowaniu na forum był Kadwar - autorstwa TukanHana. Zdobyła też 4 nominacje w kategorii "grafika", ale to nie wystarczyło żeby zdobyć ikonkę... Obowiązkowy link do pobrania.
Nagroda za najlepszy pomysł idzie do michrza i jego Podziemistrza - 5 punktów. Do pobrania tutaj. Drugie miejsce w kategorii "pomysł" zajęło SquareWorld - 3 punkty.
5 punktów w "grafice" dostał projekt wezu - czyli Wieśmin: Dziki Samogon. O tutaj można pobrać. Zaszczytne drugie miejsce, z 4 punktami, zajmuje Kadwar usera TukanHan.
Zdecydowanie najlepszy dźwięk był w grze Hexagons! zespołu Ludzie12+magik6000 - aż 6 punktów. Posłuchać można tu :) Drugie miejsce zajmuje SquareWorld - 3 punkty.
Jeśli chodzi o technologię, to 4 punkty zdobyło... aaaa zespołu Cremmy+cybek - gratuluję, nie spodziewałem się :) Download. Drugie miejsce zajmują ex aequo Mroczny Labirynt grzegorza oraz (oczywiście) SquareWorld - po 3 punkty.

Pozostałe prace, w kolejności punktów:

4. Shelim: Magician's apprentice oraz coda: Heavy Bomber - po 25 punktów.
5. Cremmy+cybek: aaaa - 24 punkty
6. TukanHan: Kadwar - 21 punktów
7. michrz: Podziemistrz - 16 punktów
8. Ludzie12+magik6000: Hexagons! - 11 punktów
9. wezu: Wieśmin: Dziki Samogon - 9 punktów
10. BrunonDEV: Construgia - 8 punktów
11. matheavyk: Swimming Teddybears - 7 punktów
12. Adam27: SpinOn - 6 punktów
13. Marszal: Runner - 3 punkty
14. grzegorz: Mroczny labirynt - 2 punkty
15. pawlaks1: Push to Win - 1 punkt
16. Boski: SpiderSnake - 0 punktów



Zasady, wg których uczestnicy oceniali prace:
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

5 pkt: gra XXX
4 pkt: gra YYY
3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2015! Zasady takie same w ubiegłych latach - 3 miesiące na napisanie fajnej, ciekawej gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości (i motywacja! ;)). Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna do testowania dla pozostałych uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w zeszłym roku będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, HTML+JS, Irrlicht, Ogre, Haxe/NME albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają, ale weźcie pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od środy 01.07.15 (jutro!) do czwartku 01.10.15. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat: 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007.

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście nie jest to obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy. Jeśli chcielibyście żeby istniejący wątek na temat Waszego projektu znalazł się w dziale WSOC, to poproszę PMkę - przesunę.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac webowych lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Liosan
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2015, 00:12:39 wysłana przez Liosan »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Moderator

  • +15
# Czerwiec 30, 2015, 23:05:57
Lista przesłanych projektów:

Zgłoszenia, które projektami nie zaowocowały:
  • 4hitch: TimeMachine4H
  • free
  • Gabes
  • komorra: Cold Impulse (projekt)
  • maro: <TuBędzieNazwa>
  • P@tys: Kosmici, jeż i przygoda (devlog)
  • Rakieta: CosmoVirus! (devlog)
  • sgorkas: Dirty Helicopter Hause Z
  • SuperBoy: Roguelike w kosmosie (devlog)
  • Vipa: Biorytm '15 (devlog)
  • zx81 (taxi_driver): Nieskonczone Lochy
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2015, 20:09:25 wysłana przez Liosan »

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +3
# Lipiec 01, 2015, 22:09:53
Jakby co zgłaszam swój projekt "Push to win" (dodałem wątek na forum), bo taka sympatyczna nazwa przyszła mi do głowy. Pozdrawiam i czekam na innych śmiałków :).

Offline Raptor

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 02, 2015, 00:44:46
Minął już cały dzień od ogłoszenia, i tylko jeden chętny?! Aż się zastanawiam, czy ponownie nie zgłosić swojego WUTa (http://warsztat.gd/projects/Wake_up_Twice). Obecnie wygląda to prawie tak samo jak na zakończenie poprzedniego WSoCa, a przecież niektóre projekty pojawiały się tu wielokrotnie :)

Offline wezu

  • Użytkownik

  • +6
# Lipiec 02, 2015, 11:14:00
No to ja się zgłoszę.
3 miesiące to kupa czasu, do tej pory brałem udział tylko w tygodniowych imprezach (pyweek), więc to będzie produkcja AA, rezerwuje sobie tytuł "Wieśmin: Dziki Samogon".
Z mieczem i magią na potwory to każdy amator może iść, zawodowcom wystarczy truskawkowa pryta i pudełko zapałek.   

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

  • +1
# Lipiec 02, 2015, 11:17:13
Ja również się zgłaszam.
Nazwę i opis gry dodam później, gdyż pomysłów sporo, a trzeba coś wybrać.

Offline free

  • Użytkownik
    • aroch.pl

  • +1
# Lipiec 02, 2015, 12:59:35
Także chciałbym się zgłosić, tytuł gry podam później :)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

  • +1
# Lipiec 02, 2015, 13:19:20
Tak wypatrywałem tego tematu, a jak się pojawił to o nim zapomniałem.
Prawdopodobnie, jak co roku, też coś zrobię.

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs

  • +1
# Lipiec 02, 2015, 21:30:47
 Cześć,
Również chciałbym dodać swoją malutką grę do paczki z projektami (przyszłość), najczęściej mi się nie udawało nie chciałem zaniżać poziomu.
 Zobaczymy co wyjdzie  z tego  tego lata?.
Pozdrowienia dla nie informatyków(proszę tego nie komentować).
Dzięki Liosan.;)

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 03, 2015, 11:11:08
Oczywiście, że się zgłaszam, ale póki co bez pomysłu :)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

  • +1
# Lipiec 03, 2015, 18:53:47
To i ja się zgłaszam :] z Cold Impulse-m: http://warsztat.gd/projects/cold_impulse/info

Offline SuperBoy

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 04, 2015, 11:55:18
Ah no to i ja sie zgłosze. Przynajmniej będzie większa motywacja, żeby skończyć projekt.
Nie mam jeszcze nazwy, ale gra to rogualike 2d dziejący się w kosmosie. Zarządzanie własnym statkiem, bitwy z innymi itp.
Pierwszy commit jest z 20 czerwca, więc troszke ponad tydzień wcześniej niż ten konkurs tutaj wystartował. 

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

  • +1
# Lipiec 07, 2015, 23:58:53
Zgłaszam moją grę Construgia. :)

http://construgia.c0.pl

http://warsztat.gd/projects/T_C_3

Projekt był już porzucony, ale to compo! dało mi motywację żeby dalej to rozwijać. :D

Offline maro

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 13, 2015, 21:24:18
To ja zgłaszam moją grę <TuBędzieNazwa>, a to zgłoszenie ma mnie zmotywować do działania.
Jeszcze nie wiem co to będzie za gra, wiem natomiast, że chcę, żeby działała pod windą, pingwinem i zielonym robotem (i w przeglądarkach też :)) ).
Na początek zamierzam przyjrzeć się Haxe/OpenFl oraz libgdx, potestować je i wybrać coś odpowiedniego.

Offline Liosan

  • Moderator

  • +2
# Lipiec 13, 2015, 22:03:11
Hej! Przepraszam wszystkich za moją niską aktywność, mam spore zamieszanie w "realu" i nie bardzo mam czas na WSOC. Nadrabiam :) Lista uczestników dodana w drugim poście.

Liosan