Autor Wątek: Koparka - heightmap/level editor dla Panda3D  (Przeczytany 1452 razy)

Offline wezu

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2015, 21:58:59
Nie jestem całkiem pewien, czy to dobry dział na taki topic, ale mam nadzieje, że tak.

Jak głosi tytuł mam do zaprezentowania mały edytorek - darmowy, open source (Beerware GPL), który całkiem nieźle radzi sobie z tworzeniem poziomów do gier.

Edytor jest napisany w Pythonie i współpracuje z silnikiem Panda3D, w obecnej chwili żeby użyć edytora trzeba zainstalować sobie Panda3D SDK 1.9 albo nowsze. Wersji samonośnej (standalone) na razie nie będzie.

Co prawda edytor został napisany dla Panda3D ale jeśli ktoś potrzebuje tylko heightmapy i dodatkowych map z rozmieszczeniem tekstur no to jak znalazł.

Nie będę się za bardzo rozpisywać, repozytorium jest tu:
https://github.com/wezu/koparka

Instrukcja obsługi (po angielsku):
http://htmlpreview.github.io/?https://github.com/wezu/koparka/blob/master/manual/index.html

Filmik instruktażowy (bez napisów, ale cóż...):
https://youtu.be/U_ktIFwlrZU

Filmik z poziomu zrobionego w edytorze (dołączone do repozytorium jako demo.py):
https://youtu.be/cmWHYBXafWU

Kilka obrazków:



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline wozix

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2015, 02:16:51
Podziwiam zacięcie do pisania w Pythonie. Jak dla mnie kod jest strasznie nieczytelny, ale podejrzewam, że to czysto subiektywne odczucie.

Offline wezu

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2015, 11:00:52
Cytat: wozix
Podziwiam zacięcie do pisania w Pythonie.
Czemu? Python jest prosty łatwy i przyjemny (a do tego wystarczająco szybki). Tu chyba po prostu wszyscy wyznają Cthulu++, ale kto co tam lubi.
Cytat: wozix
Jak dla mnie kod jest strasznie nieczytelny, ale podejrzewam, że to czysto subiektywne odczucie.
Nie, raczej nie. Czytelność kody nie była priorytetem, funkcje były dodawane w miarę jak pojawiały się nowe możliwości i potrzeby. Jak coś działało to zostawało.  W jakieś dwa dni można by posprzątać i uporządkować wszystko, ale po prostu mi się nie chce. 
Edytor jest w wersji "mniej więcej finalnej", a bardziej czytelny kod nie sprawi, że będzie działać ani trochę lepiej.
Kodu już raczej nie będę ruszać, jedyną rzeczą którą chciałem jeszcze dodać to teselacja, ale niestety nie polepsza to aż tak jakości/szybkości, a śrubuje wymagania z OGL 2.x ( no może 3.x jak sterownik nie obsługuje GL_ARB_draw_instanced) do 4.x

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 02, 2015, 20:17:51
Takie rzeczy jak edytor nie potrzebują nie wiadomo jakich bajerów. Jeżeli teselacja nie wpływa na wydajność i nie ratuje całego projektu jeżeli o wydajność chodzi, a śrubuje wymagania, to leci.

Osobiście to mam w sumie swój edytor terenu, ale jedną z najważniejszych rzeczy, która zrobiłem, była optymalizacja użycia proca. Często taki program odpala się razem z innymi i robi się problem. Tak samo jak np. użycie VRAM, nie pamiętam jaki, ale któryś edytor terenu mi konsumował ponad pół giga. I weź tu odpal sobie razem z czymś ;).