Autor Wątek: Google Cloud  (Przeczytany 1692 razy)

Offline gozda

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2015, 17:43:22
Witam.

Czy da się zapisywać jakieś wartości w chmurze i je później wczytywać na telefon?
Dochodze do momentu gdzie chce zrobić zapisywanie postępu w grze(poziom gracza, punty doświadczenia, gold itp.)
Testowałem już pare sposobów, wykorzystująć PlayerPrefs, EasySave2, te sposoby działają i są dobre, gdy gracz nie ma połączenia z internetem. Ale chciałbym aby gra była też wczytywana z GDrive gracza lub ewentualnie z mojego GDrive.
Jest taki addon "Android Native Plugin", który jak widze zapisuje do chmury. Tylko używał go może ktoś, kto mógł by krótko opisać jak sie z nim pracuje?

Przyznam się że używam playmakera.

Jeszcze jak wygląda samo zapisywanie do chmury?
wg. mnie to tak wygląda cała procedura.
1.Sprawdzam czy jest połączenie z internetem
2.Sprawdza czy gracz jest zalogowany na konto gdrive
3.Czy już kiedyś gracz grał w tą gre i czy jest jakiś zapis gry.
4.Jeśli nie to tworzy tam jakiś dokument
5.I potem wraz z postępem gry, gra albo zapisuje albo wczytuje z gdrive.

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 23, 2015, 17:55:01
Jeszcze jest dodatkowy element: gracz może grać też offline, więc masz 2 kopie save: lokalną i zdalną.

Kłopot zaczyna się jeśli gracz gra na kilku urządzeniach i kopia offline z któregoś urządzenia się wskutek tego 'rozjedzie' z kopią online.

Offline gozda

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2015, 18:04:22
Właśnie też się zastanawiałem czy przypadkiem nie będzie lepiej jeśli gra będzie wymagać stałego połączenia z internetem. Ewentualnie może też zrobić, aby przy każdym włączeniu gry, wyświetliła statystyki z gdrive i z lokalnego z pytaniem czy zastąpić te na chmurze. Ale to późniejszy problem...

Ta czy inaczej nadal podtrzymuje moje pytanie czy wie toś może jak wygląda cała procedura zapisywania na chmure, bo przyznam że nawet nie wiem czego szukać w internecie, jakich słów kluczy wpisywać w google...

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

  • +2
# Czerwiec 23, 2015, 18:14:19
Znalazłem takie coś: https://developers.google.com/games/services/common/concepts/savedgames mam nadzieję, że pomoże. Na dole jest link do przykładowych implementacji.

Tak btw google ma sporo ciekawych artykułów :)
https://developers.google.com/games/services/
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2015, 18:15:55 wysłana przez P@tyS »

Offline gozda

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2015, 18:38:17
Może i pomocne, ale troche zagmatwane i trudne... szczególnie dla mnie używając tylko playmakera.
Szukam jakiegoś łatwiejszego sposobu. Wgryzam się dokładniej w EasySave2 i jest tam możliwość zapisywania do bazy danych za pomocą playmakera, problem tylko w tym że trzeba sql stworzyć i go jakoś skonfigurować, jako że nigdy nie miałem do czynienia z sql to też się trudne wydaje.
Sam EasySave2 do zapisywania lokalnie jest bardzo poręczny i wizualnie widać co się dzieje z danymi w pliku. Szkoda że w taki sam sposób(chyba) nie można zapisywać np. na moj gdrive. Nawet było by prościej.
Widziałem też dość ciekawe rozwiązanie używając dodatku sqlite kit i na gdrive arkusza, ale dodatek kosztuje 60$ wiec odpada.

A jeszcze takie pytanie poza konkursem.
Jakie są wady używania PlayerPrefs? wszystkie zmienne można zapisywać?