Autor Wątek: Algorytm do patternów dla formacji  (Przeczytany 2393 razy)

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 16, 2015, 20:46:39
Witam, potrzebuję algorytmu do formowania jednostek w oddziale. Coś co równomiernie rozmieści mi jednostki względem środkowego punktu dla dowolnej ilości jednostek. Interesują mnie wzory prostokąt, koło, okrąg, kwadrat bez środka. Może ktoś zarzucić jakimś rzetelnym źródłem na ten temat? albo podesłać przykładowy kod? 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2015, 02:50:00
Chcesz znaleźć tylko pozycję dla każdej jednostki, czy wyznaczyć trasę do tej pozycji tak, aby jednostki się nie zderzały ?

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 17, 2015, 10:01:41
Wystarczy pozycja.

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +4
# Czerwiec 17, 2015, 10:13:58
Radomiej jak czegoś tak trywialnego nie rozwiążesz sam to daj sobie spokój z dalszym programowaniem gier i wróć do nauki matematyki. ( I nie ma tu żadnego sarkazmu )

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Czerwiec 17, 2015, 10:15:20
Jakby mnie ktoś pytał, to myślę że programowanie gier to całkiem dobra metoda na naukę matematyki. :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2015, 11:21:43
Radomiej jak czegoś tak trywialnego nie rozwiążesz sam to daj sobie spokój z dalszym programowaniem gier i wróć do nauki matematyki. ( I nie ma tu żadnego sarkazmu )
Sama matma jest nieco nudniejsza niż programowanie gier, a studiując samą matmę jako taką na połowę rzeczy przydatnych do gier nawet nie trafisz, a na 90% z tego co jednak trafisz, to nie trafisz przed pójściem na studia. Ot, chociażby jak perspektywę z macierzy policzyć.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2015, 11:27:50
Jakby mnie ktoś pytał, to myślę że programowanie gier to całkiem dobra metoda na naukę matematyki. :D
Jak już się ma jakieś podstawy.
Jak ktoś zadaje pytanie dotyczące problemu na miarę szkoły podstawowej, to ile wątków będzie zakładał dziennie jak dojdzie do rzeczy trudnych.

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

  • +2
# Czerwiec 17, 2015, 11:53:09
Radomiej jak czegoś tak trywialnego nie rozwiążesz sam to daj sobie spokój z dalszym programowaniem gier i wróć do nauki matematyki. ( I nie ma tu żadnego sarkazmu )

Ostatnio naprawdę na tym forum widzę tylko sam spam i hejt(w sumie już od kilku lat). Jeśli rozwiązałeś już ten problem i jesteś w stanie coś podesłać to podeślij. Ja chcę po prostu otrzymać jakieś źródła rzetelnej wiedzy na ten temat, nie proszę o żadne tłumaczenie. Skoro jesteś taki pro w tym temacie to pewnie z czegoś się uczyłeś.
No i odpowiedz czy ja piszę żebyś mi coś wytłumaczył? nie, nie piszę - bo sam sobie spokojnie poradzę, poradziłbym sobie i bez tego wątku. Jedyną kwestią jest tutaj przyśpieszenie czasu.

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 17, 2015, 12:05:08
Nie było hejtu w tym co napisałem, czy już nie można mieć żadnej opinii niezgodnej z oczekiwaniami OP żeby nie zostać uznanym za hejtera ?

I linka do czego mam ci dać - jak rozmieścić równomiernie punkty na prostokącie albo na okręgu ?

Zresztą nawet nie podajesz wystarczającej ilości danych. Np czy figury są zdefiniowane czy chcesz znaleźć  pozycje w figurze o nieznanym rozmiarze dla której zostanie utworzona formacja z N jednostek z których każda oddalona jest od innej o odległość X.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2015, 12:06:46 wysłana przez koirat »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Czerwiec 17, 2015, 12:16:21
jak czegoś tak trywialnego nie rozwiążesz

Rozmieszczenie dowolnej ilości obiektów zajmujących pewną przestrzeń na zadanej z góry powierzchni to absolutnie nie jest trywialny problem (nie licząc może najprostszych przypadków) - i to nie tylko matematycznie, ale też pod względem designu (decyzje co do zachowania formacji kiedy ilość jednostek znacznie odbiega od optymalnej dla danego kształtu).

https://en.wikipedia.org/?title=Circle_packing
http://www.gamasutra.com/view/feature/131720/coordinated_unit_movement.php?page=1
http://www.gamasutra.com/view/feature/3314/implementing_coordinated_movement.php

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2015, 12:22:59
Ciesze się że dałeś linki, Radomiej na pewno się ucieszy że mu pomogłeś ;)

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 17, 2015, 12:32:46
Wiesz co faktycznie to banał, heh chyba za dużo programowania non stop. Dobra, koriat dzięki za odblokowanie, ale nie mędrkuj się tyle:)

Dzięki Dąb za linki, tyle potrzebowałem.
temat do zamknięcia.

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 17, 2015, 12:34:35
ale nie mędrkuj się tyle:)

To się tylko tak zdaje z powodu słowa pisanego.
Zapewniam że w rozmowie w 4 oczy nie odniósł byś takiego wrażenia :)