Autor Wątek: Temat rzeka, UE4 a Unity5  (Przeczytany 3803 razy)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Czerwiec 22, 2015, 13:17:46
Ktoś napisał, że mało jest już gotowych rozwiązań, a niektóre "trzeba" pobierać z asset store. Więc odpowiem moją opinią: w Unity jest dużo gotowych rozwiązań, a do tego można ściągnąć masę darmowych (lub płatnych, jeśli ktoś chce) z asset store, który jest swoją drogą bardzo dobrze zintegrowany z edytorem, jeden klik i mamy pliki u siebie.
to ja. nie że mało ale braki są a kiedy szukam odpowiedzi na jakiś problem to często kończy się na poradach typu 'kup moją wtyczkę'

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2015, 13:30:42
Często też rozwiązania na storze są bardzo słabej jakości. Raczej bym go używał do zakupu assetów typu media.

Offline matheavyk

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2015, 15:36:42
@laggyluk
No tak, z tym się muszę zgodzić. Ale też faktycznie jest tak, że się poprawia. Np. nowe GUI w Unity 5, jest już ok. Tutaj akurat bardzo mądrze zrobili, bo zatrudnili do pracy gościa od NGUI (najpopularniejszej wtyczki do GUI na asset store). Bardzo mi się to spodobało. No i teraz wprowadzają jakieś rozwiązanie do łatwego robienia multiplayera, zobaczymy jak to wyjdzie.

@koirat
Przekonałeś mnie teraz :). Poprzednia Twoja wypowiedź nie była dla mnie jasna. Jednak jedno, co powiedziałem muszę podtrzymać - wszystko zależy od stylu programowania. U mnie sytuacje, które opisałeś nie występują w ogóle. Może to moja "wina", a może chodzi o to, że piszę nieduże gry na smartfony.

Co do tekstury: tak zmieniłem opcję w edytorze. Z tym, że ja nie widzę problemu w tym, że większość rzeczy zmieniam w edytorze. Przecież w sumie on od tego właśnie jest. No, ale mam też w swoim podejściu sprzeczność, bo praktycznie nie wrzucam żadnych obiektów na scenę w edytorze, wszystkie tworzę w kodzie. I chyba takie połączenie powoduje, że nie napotykam na nieprzyjemne sytuacje.

Ale co do prefabów, to albo się nie rozumiemy, albo chcesz robić rzecz, która moim zdaniem nie ma sensu, chociażby ze względu na, nazwijmy to, semantykę. Prefab to taki zdefiniowany w edytorze opis właściwości jakiegoś obiektu. To jest taki szkic. Na podstawie tego szkicu można w runtime tworzyć nowe obiekty, ale gdyby się nie miało szkicu, to też można je tworzyć, tylko każdą właściwość trzeba by ustawiać w kodzie. Jeśli chce się koniecznie wiedzieć, które były zrobione przy użyciu szkicu (tylko po co?), to można sobie to gdzieś zapisywać.

Offline Jerzykk

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2016, 12:51:21
Do tej pory korzystałem tylko z Unity. Z UE4 nie mam żadnych doświadczeń.

Chciałbym stworzyć grę 3D (strzelanka, widok TPP najpewniej) multiplayer z bardzo dobrą grafiką na PC (i może na konsole w przyszłości) i coś mi podskórnie mówi, że lepszym rozwiązaniem będzie tutaj UE4. Na podstawie tego czytałem tutaj i na innych forach miałbym kilka pytań:

1. Czy Unity ogólnie rzecz biorąc jest lepszy do "małych" gier na smartphony, a UE4 do większych gier na PC i konsole?

2. Czy w Unity piszę się gry szybciej, ale tylko te "mniejsze" na smartphony, natomiast w przypadku większych gier na PC i konsole szybciej można napisać grę w UE4?

3. Jeżeli to o co pytam pkt 2. jest prawdą, to z czego to wynika? Czy może z tego, że jak się chce mięć bardzo dobrą grafikę w grze napisanej w Unity, to trzeba wiele rzeczy napisać samemu (lub dokupić w Asset Store), bo to co jest w Unity nie wystarczy, bo jest na średnim poziomie (no i wiadomo, że wtedy napisanie gry się wydłuży)? Zacytuję w tym momencie jeden z poprzednich postów:

Do tego w Unity 4 (nawet Pro) pół renderera z shaderami było jak dla mnie do przepisania, bo lepsze cienie i oświetlenie to już miałem ogarnięte na najsłabszym Radeonie z Shader Model 2.0, i to z wyższą wydajnością. :)

A jak wygląda kwestia "renderera z shaderami" w UE4 w porównaniu z Unity? Co jeszcze w Unity jest do poprawienia? Co pozostawia wiele do życzenia w UE4?

Jakość grafiki w silniku to jedno, ale pozostaje jeszcze kwestia dostępnych narzędzi (gdzieś słyszałem, że np. w CryEngine jest świetny edytor terenu, dużo lepszy niż w Unity)?

Więc jak ogólnie rzecz biorąc UE4 wypada w porównaniu z Unity jeżeli chodzi o jakość grafiki i dostępność narzędzi?

Bo jeżeli UE4 bierze tu zdecydowanie górę, to jaki sens pozostawania przy Unity, skoro nawet jeżeli nauka UE4 będzie trwała dłużej niż Unity (o to pytam w pkt 4), to później dzięki temu, że UE4 jest dużo lepszym silnikiem do gier z bardzo dobrą grafiką zaoszczędzę mnóstwo czasu i pracy nie musząc udoskonalać samemu tego co jest domyślnie w Unity na średnim poziomie?

4. Niektórzy piszą, że nauka UE4 trwa dłużej niż Unity. Jeżeli to prawda, to z czego to wynika?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2016, 12:55:20 wysłana przez Jerzykk »