Autor Wątek: Arashia Tavern  (Przeczytany 3931 razy)

Offline byrpheros

  • Użytkownik

  • +7
# Maj 24, 2015, 16:23:00
Wiatam,

Mój główny projekt to http://warsztat.gd/projects/arashia_tavern  - gra która w założeniu ma być ekonomiczną strategią polegającą na zarządzaniu tawerną/zajazdem w świecie fantasy.

O ile posiadam już rozpisany koncept na rozgrywkę, lubię wysłuchiwać opinię innych więc ciekawi mnie, co chcielibyście zobaczyć w takiej grze, albo według was na jakim aspekcie powinienem skupić się najbardziej?

Tutaj krótka lista elementów które są planowane (oczywiście dość ogólnikowa)
- Budowanie tawerny
- Aspekt ekonomiczny, ustalanie cen, zdobywanie dostawców, ustalanie opłat i wypłat etc.
- Ustalanie menu, poszukiwanie nowych recept, zdobywanie rzadkich składników etc.
- Rzemieślnictwo, wytwarzanie produktów, hodowla i uprawa, wypiekanie własnego pieczywa, wytwarzanie wędlin, serów etc.
- Interakcje na mapie okolicy, pozyskiwanie przychylności różnych frakcji (chłopi, marynarze, mieszczanie, duchowieństwo, szlachta etc), wykonywanie akcji na mapie (np, wysłanie pracownika do lasu w celu poszukiwania ziół, grzybów, wysłanie pracownika do miasta w celu reklamowania zajazdu, złożenie datku w lokalnej świątyni i inne)
- spełnianie zachcianek gości, dbanie o ich dobry nastrój (np, wynajmując barda aby umilał im czas)
- pojawienie się różnego rodzaju wydarzeń losowych, gdzie gracz może wybrać jedną z kilku opcji (np, tajemniczy kupiec chce sprzedać ci tajemniczy artefakt, zbieg prosi cię o udzielenie pomocy i ukrycie go przed pościgiem i inne)
- zatrudnianie pracowników i rozwijanie ich umiejętności, ustalanie im płacy i zakresu obowiązków
- elementy typu sims: pracownicy mają swoje humory, mogą się pochorować a jeśli będą źle traktowani lub opłacani to odejdą.
- możliwość rozwoju różnymi ścieżkami: stworzyć szanowaną tawernę o świetnej reputacji, lub zarabianie poprzez skupianie się na nie zawsze legalnych interesach i nawiązywać biznes z podejrzanymi frakcjami
- bohaterowie jako specjalny typ gości, pojawiają się zazwyczaj dwa razy - przed i po przygodzie (najpierw szukają informacji i sprzętu, później w razie udanej wyprawy mogą wydać trochę zarobionego złota)
- ważny element jakim jest system "plotek" (jeśli nie jeden z najważniejszych), od gości można pozyskiwać różnego rodzaju informacje, dzięki którym można np: odblokować nowe lokacje na mapie, zdobyć cenne informacje (ważne np dla bohaterów, albo pozwalajcie uzyskać dodatkowe opcje dialogowe w wydarzeniach), uzyskać informacje o spadkach lub wzrostach cen produktów, zyskać ostrzeżenie o niebezpieczeństwach, informacje które dają bonusy do frakcji i wiele wiele wiele innych.
- dbanie o bezpieczeństwo tawerny, zatrudnianie ochrony, reagowanie na podejrzanych typków, wyrzucanie pijanych awanturników etc.
- różnego rodzaju inne zagrożenia, przykładowo: ataki bandytów, goblinów czy plagi szczurów, gwałtowne burze, zarazy, lisy duszące kury i złodzieje wkradający się nocą.

Link do fb: https://www.facebook.com/arashiaTavern

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Maj 25, 2015, 11:50:16
Ankieta będzie wygodniejsza ;)

Offline byrpheros

  • Użytkownik

# Maj 25, 2015, 14:15:29
Nie lubię ankiet, takie suche wyprane informacje w postaci liczb :P Bardziej zależałby mi po prostu na opiniach, komentarzach,  uwagach. Ale nic, może trochę za wcześnie, jak pojawią się jakieś pierwsze gameplaye ludzie będą mieli jakiś konkretniejszy wzgląd na grę i łatwiej będzie im zająć jakąś opinię.

Offline CheshireCat

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 25, 2015, 15:14:20
Dodałbym mini-gierkę w grze np. karaoke albo występy muzyków (bardów) ;) Nic tak nie rozrusza całej tawerny...

Offline arec

  • Użytkownik

# Maj 26, 2015, 10:14:31
o tym samym sobie pomyślałem. W "Watch Dogs" jest bardzo fajna pijacka minigierka

Offline bryku

  • Użytkownik

# Lipiec 23, 2015, 12:35:39
Sam pomysł jest fajny i oryginalny. Co masz już zaimplementowane, nie licząc grafiki i (z tego co widziałem na fb) muzyki? Pytam, bo Twoja "krótka lista" ficzerów jest cholernie rozbudowana i zajmie to dużo czasu.

Masz pomysł na jakim aspekcie rozgrywki się skupić? Masz tutaj coś z simsów, Pizza Tycoon, Kupca, a chyba nawet Dungeon Keepera :)

Zamiast propozycji wrzucę garść pytań które mnie naszły:

Czy rozmiar tawerny/wyposażenie pokoi/rozstawienie mebli będzie miało jakiś wpływ na gości którzy będą przychodzić?

W jaki sposób ustalałoby się menu? Chodzi o to, że inny typ ludzi przyjdzie zjeść świniaka, a inny typ kury? Jak to będzie wpływać na rozgrywkę? A może chodzi o to, że będzie można zabawić się w zielarzo-alchemika, i sprzedawać mikstury buffujące przychodzących bohaterów po to, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zwycięstwa w ich misjach?

Frakcje (chłopi, marynare, itp): jakie benefity gracz miałby z przychylności danej frakcji?

Po co będzie można "odblokowywać nowe lokacje na mapie"? Żeby zakładać więcej tawern?

Projekt jest zdecydowanie bardzo ambitny. Jestem w stanie wyobrazić sobię napisanie całej tej gry bez graficznej otoczki (w użyciem "surowego" GUI - np. tekstowego) - i na pewno byłoby to czasochłonne.

Powodzenia! :)


A przy okazji - witam wszystkich na forum! To mój pierwszy wpis :)

Offline byrpheros

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2015, 15:27:09
Wielkie dzięki za zainteresowanie. Zaimplementowany mam na razie głównie tryb budowania:
https://www.youtube.com/watch?v=p9vC_0C8Iss
Oprócz tego sporo zaczętych elementów: mapę okolicy, zakup towarów, podstawowe AI, w tej chwili pracuję nad tworzeniem potraw i ustalaniem menu. Niedługo powinienem zamieścić więcej informacji z postępów nad grą.

Masz pomysł na jakim aspekcie rozgrywki się skupić?

Najbardziej chciałbym skupić się na elemencie zarządzania i ekonomicznym, pozostałe elementy to raczej urozmaicenia, aby nie było zbyt monotematycznie.

Czy rozmiar tawerny/wyposażenie pokoi/rozstawienie mebli będzie miało jakiś wpływ na gości którzy będą przychodzić?


Wielkość pokojów i rodzaj umeblowania wpływa na zadowolenie klientów, przy czym tu jest różnie. Ekskluzywne rzeźby dają bonus dla szlachty czy kupców, ale nie wśród chłopstwa czy półświatka. Elementy typowo morskie dadzą bonus do zadowolenia u marynarzy itd. Samo rozmieszczenie nie ma już wpływu.

W jaki sposób ustalałoby się menu? Chodzi o to, że inny typ ludzi przyjdzie zjeść świniaka, a inny typ kury? Jak to będzie wpływać na rozgrywkę? A może chodzi o to, że będzie można zabawić się w zielarzo-alchemika, i sprzedawać mikstury buffujące przychodzących bohaterów po to, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zwycięstwa w ich misjach?

Gracze zbierają przepisy - w zamian za misje i inne wydarzenia losowe. Można też zatrudniać kucharzy którzy mają znane sobie listy przepisów ( i mogą uczyć pozostałych). Przepisy też można kupować u niektórych kupców. Następnie z listy znanych przepisów ustalamy menu (wybieramy kilka przepisów) - tutaj jest to zależne też od elementu ekonomicznego, potrzebujemy składników aby tworzyć potrawy.
Jeśli chodzi o gusta, tutaj jest to podzielone na frakcje. Jedna potrawa może smakować chłopstwu i klerowi, inna szlachcie i mieszczaństwu, jeszcze inna marynarzom a inna bohaterom itd.

Frakcje (chłopi, marynare, itp): jakie benefity gracz miałby z przychylności danej frakcji?
Frakcje są bardzo ważnym elementem, gdyż wysoka opinia u jakiejś frakcji oznacza dużą liczbę gości danego typu. Nie da się być popularnym u każdej frakcji a każda ma różne wymagania. Chłopi przychodzą często ale są raczej biedni, nie mają jednak dużych wymagań. Kler i osoby religijne krzywo patrzą na hazard i inne huczne zabawy. Półświatek wręcz odwrotnie, ale może przyciągać kłopoty. Szlachta ma dużo pieniedzy ale wymaga drogich potraw (tzn, z rzadkich i drogich składników) i wsyokiej jakości umeblowania jak i sprawnej obsługi.

Po co będzie można "odblokowywać nowe lokacje na mapie"? Żeby zakładać więcej tawern?
Tu chodzi o lokacje na mapie okolicy. Są one losowane z każdą rozgrywką, część jest jednak ukryta.

Przykładowo:
Osada - zwykła osada, gdzie można kupić towar i kogoś zatrudnić
Wioska - posiada dodatkowy obiekt w pobliżu, wieksza różnorodność dóbr i personelu
Miasteczko )- posiada od jednego do trzech obiektów w pobliżu, duża różnorodność dóbr i personelu
Bank - można wsiąść pożyczkę,
Piekarnia - świeże chleby i wypieki
Targ - duży wybór różnorodnych towarów
Klasztor Ardisa - dostęp do smacznych alkoholi pędzonych w klasztorze
Dworek - miejsce przebywania szlachty. Możliwe interakcje polepszające stosunki.
Fort - miejsce przebywania wojsk. Możliwe interakcje polepszające stosunki.
Chata Drwala - tani dostęp do materiałów budowlanych, ziół
Port - kiedy przybywają statki, można nabyć różne egzotyczne towary.
Kryjówka banitów - można kupić tanio kradziony towar, zmienia się często. Kupowanie tutaj może obniżyć reputacje tawerny.
Farma - można kupić tanio warzywa oraz żywy inwentarz, a także nająć niewykształconych pracowników.
Stadnina - można kupić tutaj konie, ale też wynająć zaprzęg do wożenia towarów.
Tawerny - konkurencyjne tawerny o różnym profilu. 
Ruiny - przyciągają bohaterów, którzy częściej będą zaglądać do tawerny.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2015, 15:29:21 wysłana przez byrpheros »

Offline byrpheros

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2015, 15:57:56
Hej, krótkie pytanie, co uważacie o takim stylu?
Ogólnie jestem zadowolony z tego jak wygląda projekt, ale zastanawia mnie, czy nie nadać mu jakiegoś wyróżniającego stylu. Coś dzięki czemu łatwiej zapadałby w pamięć. Zastanawia mnie coś takiego, ale sam nie wiem, jestem dosyć rozdarty:


Porównać można z aktualnym stylem (jeśli ktoś nie pamięta): http://warsztat.gd/projects/arashia_tavern/media

Będę bardzo wdzięczny za wasze opinie.

Offline mawpa

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2015, 16:47:10
Moim zdaniem bardzo ładny, lubię taką kreskę. Mam wrażenie, że trawa nie do końca pasuje do reszty (przynajmniej w lewym dolnym rogu pierwszego screena), ale poza tym naprawdę fajnie.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2015, 17:13:07
Ja za to uważam, że wcześniejszy styl graficzny bardziej by pasował do tej konkretnej gry.
Nowy styl kojarzy mi się bajkowo, kiedy Arashia Tavern kojarzy mi się z "pijackimi bijatykami" ;)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2015, 17:35:59
Poprzedni styl lepszy.

Offline byrpheros

  • Użytkownik

# Listopad 27, 2015, 10:50:46
Dzięki za opinie. Na razie zostanę przy obecnym stylu, chociaż będę eksperymentował.

Offline bryku

  • Użytkownik

# Listopad 29, 2015, 23:41:33
Oba style mają coś fajnego w sobie, ale... nie przesadzaj z kombinowaniem przy grafice - a przynajmniej nie na tym etapie developmentu. No chyba że cała mechanika gry jest już zaimplementowana, i jedynie grafikę trzeba dopracować.

Pozdrawiam i wciąż trzymam kciuki :)

Offline smerf123

  • Użytkownik
    • Projektowanie gier

  • +1
# Styczeń 11, 2016, 10:10:37
Co dzieje się z projektem?
Mam nadzieję, że nie został odłożony a półkę...

Offline byrpheros

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2016, 11:16:12
Człowiek wyciska siódme poty pracując nad grą, a tu nagle ktoś wyskakuje z czymś takim.  https://tavernkeeper.com/

Można się załamać i jakiejś depresji dostać :/ No ale podawać się nie zamierzam. Prace nad Arshią Tavern wciąż trwają.